Är ni trogna till Google Nexus

Diskussion i 'Google Nexus Allmänt' startad av Stefan-1987, 24 okt 2012.

  1. Stefan-1987

    Stefan-1987 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2012
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej! Tänkte vi skulle kolla läget här med varandra om vi är trogna till Google Nexus. Vad menar jag med trogen? Jo, det jag menar är om vi endast kommer satsa på Nexus enheter. Så som telefon och surfplatta. Just nu kör jag med Galaxy Nexus och en Galaxy Tab 2.7". Telefonen är jag galet nöjd med och kommer förmodligen skaffa den nya som kommer snart. Taben däremot, den är jag inte nöjd med. Ska förmodligen försöka bli av med den och inhandla den nya Nexus 7. Eller får se om Google kommer spöka fram en Nexus Tab 10".

    Hur är det med er?
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hyfsat nöjd med min nexus men kommer förmodligen skaffa en lumia 920 ist. har kört wp innan och det är ett otroligt mycket skönare os.
     
  3. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Har haft:

    Nexus One, Nexus S och nu Galaxy Nexus.
    Tröttnat lite på luren i den nivå att jag vill ha något nytt - bara för att.
    Den är inte dålig men jag måste förnya mig ibland och därför köper jag i regel 1-2 lurar / år.
    Så, jag kommer köpa nästa Nexus. Blir det flera modeller så får vi se vad det blir.
     
  4. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Tror inte på begreppet att vara trogen när det kommer till sånt här. Varje person bör köpa den telefon som de anser fylla deras önskade syften på bästa sätt. Jag är sjukt sugen på en lumia 920 men bristen på appar, och funktionaliteten bland de som finns, är väldigt oroväckande för mig. Läste på deras appstore att whatsapp strular som tusan, spotify också och det är appar som jag använder mycket varje dag.

    Börjar man med "är du trogen" så känns det mer som om det är liknande den apple-kult vissa tillhör, man kör apple bara för att det är apple.

    Så efter mitt enorma utlägg, nej jag är inte trogen mot google nexus. har en galaxy nexus nu som jag är sjukt nöjd så jag får se hur jag gör i framtiden
     
    Qrac, Westholma4t och Nild gillar detta.
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag körde whatsapp på lumia 800 förut och nej det strular inte... jag känner inte igen det iaf. spotify däremot lämnar mycket att önska dock har jag aldrig haft problem med musik som är offline. Men streama brukar funka lite sisådär.. nu är ju den appen totalt värdelös även på android så det är ju att välja mellan pest och kolera.
     
  6. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Vad är fel på Spotify i Android? Visst var det problem i början men flyter på hur bra som helst för mig nu

    Skickat från min Xperia S
     
  7. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än att hålla med googleye, inget fel på spotify-appen efter faceliften dom gjorde.
     
  8. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    När nexus har hårdvara som jag vill ha så tänker jag slå till direkt! Saknar mitt 64GB minneskort...
     
  9. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Onödigt att vara trogen något man inte vill ha eller tycker är rätt för sig själv. Jag köper det jag tycker är bra och som jag tror jag trivs med.

    Kommer med största sannolikhet köpa nya Nexus luren, vill ha vanilla och bra hårdvara vilket den verkar få! Men jag köper den inte för att den heter Nexus...
     
  10. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Själv så kommer jag nog stanna vid nexus ett tag till, första ryktet om att LG skulle släppa nästa nexus skrämde mig lite... men står Google för uppdateringarna så borde det ju inte vara något problem. Så som det ser ut nu så blir det en beställning på ny mobil snart. Hoppas egentligen på två eller fler nexus mobiler nu på måndag.
    Köpte nyligen en galaxy note 10.1 med men släpps det en Nexus modell på 10" så borde man nog försöka sälja den nuvarande ;)
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Verkar vara bra skit du röker på din bild... Kommer bara en mobil på måndag.
     
  12. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    ^this
     
  13. Abaddon

    Abaddon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Blev lite besviken på min Galaxy Nexus men det var ju Samsungs fel, eftersom dom skulle in och pilla på uppdateringarna. I övrigt en väldigt bra telefon. Nu är jag dock bortskämd med ip klassificeringen på min s4 active men saknar vanilla.. Men en ip- klassificering på en ny Nexus så blev det nog ett köp :)

    Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
     
  14. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Just nu är jag trogen till Nexus. Anledningen är att Vanilla är så mycket finare och skönare än allt annat. Gärna lite sämre hårdvara när det ändå går mycket smidigare i min N4 med gamla snapdragon s4 pro jämnfört med tex Snapdragon 600 i S4. Testade en G2 igår i butik och då är den ju helt ny och gled ganska fint men det där håller ju aldrig. N5 så fort den landat i Sverige.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  15. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har en Nexus 4 nu och är fortfarande nöjd och ser ingen orsak till att byta. Har svårt att se att jag kommer någonsin att köra något annat än vanilla android igen.
    Det skulle vara om Motorola börjar släppa sina nya modeller i Sverige igen. De är ju nästan vanilla.
     
  16. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Har haft samtliga Nexus lurar men skulle inte säga att jag är "trogen", de har helt enkelt haft det jag velat ha och till ett mycket attraktivt pris. Har dock börjat sukta efter en större skärm, så det blir med största sannolikhet en N5 när den nu släpps... Skulle helst haft en större skärm än 5", men släpps den till liknande pris som de senaste nexus lurarna så har jag ingenting emot att byta upp mig vid senare tillfälle om inte alltför länge.
     
  17. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    har haft dom flesta mobil märkerna. tillslut köpte jag en nexus4 . så nöjd har jag aldrig någonsin varit med en mobil. kommer aldrig igen kunna använda mig av någon annan lur än nexus i framtiden.

    Sent from my Nexus 4
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Egentligen borde jag varit det, om det var 32 GB i. Och bättre batteritid. Å eftersom marknaden går mot allt större skärmar (kan knappt hålla min som är 4,7'') så blir det dessvärre ingen Nexus för mig i år som jag trott. Jag vill kunna skriva SMS å text utan att min handled går av. Titta långfilm i mobilen har jag aldrig gjort, kommer aldrig göra. Så vad som är bra med skitstora skärmar det vet inte jag.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  19. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Surfar man mycket så vill man ha större. Egentligen vill jag ha en 7 tums som går vika på mitten. Vore drömmen om det gick.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
     
  20. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nej usch. Då kan man lika gärna skaffa en phablet. Eller en 60-tums plasmaskärm å ha den med sig för att surfa. Branschen håller på å bli helt överdriven med så stora skärmar. Jag är strax under 180 cm å har normalstora händer å nu när jag skrev detta höll jag min lur med två händer :P

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk