Bästa köpet av dessa fyra kinamobiler?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Raskus, 4 nov 2013.

  1. Raskus

    Raskus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  2. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Själv röstar jag på Ascend G700. 2 Gb ram och 294 ppi är inte illa pinkat för 220 USD.

    Personligen så skulle jag dock undvika MT6589 baserade mobiler. Det fanns en jävla massa barnsjukdomar på de. Nu är det ju fixat på nyare modeller, men jag är fortfarande lite kritisk. T modellen, den på 1.5ghz ska vara bra dock.

    Vill du ha en billigare lur är a850 ett bra val. Har själv beställt en och den verkar solid. Har inte hört några direkta klagomål heller. Upplösningen suger dock. 200 ppi.
     
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vad skulle det vara för barnsjukdomar?? Nu om man snackar Samsung eller Sony, där är det barnsjukdomar...

    Vad vill du veta? Jag har provat alla (fast jag gissar att du tagit modellerna från mina rekommendationer i andra trådar så...). Vilken som är "bäst" beror ju på vad man är ute efter.
     
    Last edited: 4 nov 2013
  4. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Värdelös batteritid, gps problem, ostabil wifi, screen tearing, överhettning. Fanns massor av småfel på de tidiga MT6589 mobilerna. Som jag nämnde så är de åtgärdade nu och det finns massor med bra MT6589 mobiler idag. Men jag litar inte på det chipsetet. Detta är min högst personliga åsikt, så alla är välkomna göra som de vill. Jag var i samma sits och funderade på MT6589 mobiler, men bestämde mig till slut för Lenovo A850 som har ett nyare chipset, MT6582.


    PS: Vad har du emot Samsung och Sony? Har märkt detta i dina tidigare inlägg. Menar inte detta på nåt negativt sett, utan undrar bara.
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Låter mer som problem med junkiga noname-mobiler. En av de första 6589-mobilerna var V987 och den har inte haft några av problemen du räknar upp.

    Huawei vet nog vad de gör, de vet även hur mobilnät fungerar vilket diverse andra tillverkare tydligen inte har en susning om... (lyckades få full täckning med 3G på min flickväns Huawei Honor 2 mitt på den kinesiska landsbygden när min LG bara lyckades få in edge).

    Emot? De har ju så väldigt många barnsjukdomar på sina överprisade och nerlåsta mobiler (DRM, Regionlås , Knox osv) så det är helt otroligt...
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Funkar dessa på svenska 3g-nät?
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ja. Tror S920 bara stödjer WCDMA 2100 MHz så kör man Tre kanske man vill kolla på någon annan.
     
  8. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Vi använder WCDMA 900mhz och 2100mhz i Sverige. För tillfället är Tre den enda svenska operatören som har 900mhz, men EU har börjat bygga ut 900mhz nätet rejält. Om du reser mycket så välj en 900mhz lur.
     
  9. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    det är ju Samsung du pratar om ;)