Vill ni se nästa andrid före alla andra köp en sony.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Riddler, 9 nov 2013.

  1. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Bara jag som reagerat?!
    Ägde en SonyEricsson x10i efter den en Galaxy Nexus. GN som skulle vara äkta Android alla nyheter först.

    Men jag saknade en del saker från min x10i men som efter en uppdatering av Android version började komma till GN (alla var ooo nytt och häftigt och så ska det ju så klart vara Google är bäst och varför har ingen gjort så förut). Fast funktionerna redan fanns på min gamla av glömda x10i.

    Nu åter igen. Har tittat på Android kitkat alla är oo det är så häftigt med att man kan se hela skrivbordet även under home back och meny knappen samt under notifikations fältet. Även under app menyn kan man se bakgrundsbilden förut var det ju svart yee så ska det vara goo Google!

    Ja gå och titta på en Sony xperia modell tex ZR den har:
    hela bakgrundsbilden synlig även under home back meny (visserligen lite grå tonad men betydligt snyggare än helt svart.
    i app menyn så syns bakgrundsbilden bakom app ikonerna osv.

    Alltså måste ju slutsatsen vara att man ska köpa en Sony om man vill ha det grafiska snygga i Android före alla andra. Eller?
     
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    hahaha sötnos.
     
    islandmountain gillar detta.
  3. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Daphuq?
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    trolling på hög nivå eller är ts full? det är ju trots allt lördag lixom ;)
     
  5. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Intressant att bli kallad troll utan någon anledning nej jag var inte full. Utan mer ute efter en diskussion om varför allt Google släpper är nytt och fint och bäst när andra redan har vissa funktioner av det.

    the transparent navigation bar and new icons are inviting
    The app drawer now has the device's background behind the icons instead of just black, which is a nice touch.
    This cleans up the UI in the drawer nicely (helped by the transparent navigation and status bars)

    Google nailed the launcher, and I really, truly hope this comes to more devices.

    Dessutom så skrev jag se nyheter inte alla saker runt om ifall någon misstolkade det.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    transparent trix var väl htc först med för några år sen det är väl inte direkt ovanligt och nånting som efterfrågats. Men det är ju det visuella.. det visuella i en os-uppdatering är ju mer eller mindre ointressant det är ju andra saker man vill se hända än grafiskt lull lull som du ändå kan ordna med tillägg själv... även om transparent blaha är lite småtrevligt såklart ;)
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det är kanske inte så långsökt faktiskt det du säger Riddler. Sony Ericsson samt Sony är ju en av de tillverkare som (vad jag förstått) knackat mest kod till googles olika android-versioner, som senare kan dyka upp in i en ny Android Version. Och jag håller med dig. Google Androi-versioner säger bara vad som skall vara standard i en ny os-version, snarare än att ligga först. Tänkte t ex på Album-svepnings animeringen som numera finns i android kitkat 4.4 albumapp. Jag höll på att sätta i halsen, när den animering är exakt samma som finns i just de senaste albumappen för Z-serien hos Sony. Så ja, många tillverkaren har redan dessa funktioner som KitKat har i stort sett. Det som däremot är nytt är ju sättet hur operativet däremot fungerar i grunden, som då skall göra det snabbare, mer mjuk vid svepningar och scrollningar och annat smått å gott. Det kan inte tillverkarna göra så mycket åt, mer än knacka kod.
     
    Riddler gillar detta.
  9. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det var inte mycket jag förstod utav texten. Google lanserar och står för Androids alla nya versioner, tillverkare och operatörer lägger på sitt på det. Vill du ha Sony UX - köp en Sony. Vill du ha rent Android från Google, köp en Nexus, eller kompilera själv.
     
    Sweden2 gillar detta.
  10. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ja där ser man det finns hopp då fler har koll:

    Som sagt tidigare av dragontrumpetare
    " Sony är ju en av de tillverkare som (vad jag förstått) knackat mest kod till googles olika android-versioner"

    Sony hjälper till att utveckla Android mycket vet jag också om sedan tidigare men tydligen är det inte vida spritt här då nästan ingen förstår vad vi pratar om.
    Vilka fler tillverkare hjälper till att föra Android framåt vad hjälper HTC Samsung och LG till med?

    Jag vill fortfarande höra fler saker vad folk har sett i andra Android mobiler som sen kommit i nästa version av Android och som folk tror Google gjort och kommit på fast det är en av tillverkarna som fixat funktionen och som Google tyckt var bra och implementerat som standard i Android.
     
  11. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Om du inte förstår vad vi pratar om varför försöker du då förklara något du inte vet något om?
     
  12. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Det var typ den sista meningen jag pratade om. Design är subjektivt och mer i betraktarens öga. Gillar du Sony så köp en Sony, gillar du Samsung så köp en Samsung.

    Google står till stor del bakom Android och utöver det får vem som helst lägga in vad de vill.
     
  13. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ja men då kanske du ska citera den sista meningen om det bara är den som är intressant för dig.
    För övrigt är inte denna diskussion något med det att göra. Jag håller med till 100% att "Gillar du Sony så köp en Sony, gillar du Samsung så köp en Samsung." Var har jag sagt något annat?

    Det jag är ute efter är åter igen, många funktioner i Android har tillverkarna fixat, funktioner som Google tyckt var bra och implementerat som standard i Android.
     
  14. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det är väl inget nytt att både Google och även andra implementerar smarta funktioner direkt i sitt OS som egentligen härstammar från en 3:e parts app eller UX? Ditt första inlägg tolkade jag dock som att du tycker att Google snor andras idéer och försöker få dem att låta som sina egna.
    Jag själv håller inte riktigt med om det även om jag förstår hur du tänker. Men att man inte behöver byta launcher eller installera en app för att få en funktion eller ett utseende gör ju att det är en nyhet och det måste de ju få promota :)

    Skickat från min Note 3
     
  15. Sturridge

    Sturridge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Läste två gånger och det enda jag kommer fram till är Wut?
     
    leobjorkman, yarre och x10_minipro gillar detta.
  16. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Källa på det?
     
  17. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Eh.

    Okej, då vet vi.
     
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Köp en Sony då? Eller vad?

    Vadan all denna rage?

    Skickat från min Nexus 4
     
  19. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det är väl klart att man tar efter smarta lösningar!
    Det har blivit mycket fokuserande på vem som var först o gnäll på att x har kopierat y sedan Apple började stämma Samsung. Trist utveckling!
    Personligen tycker jag det är helt naturligt och bra att man kopierar smarta o finurliga lösningar. Det gör jag själv så snart jag stöter på något.
    Om vi inte skulle bygga vidare på andras idéer skulle vi väl fortfarande bo i grottor dö vid 40års åldern.
    Dessutom är hela vitsen med patent just att lösningar och uppfinningar ska dokumenteras o bli offentliga så att andra kan dra nytta av det o bygga vidare på det.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  20. Ändröid_1

    Ändröid_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jo, jag märkte det när jag köpte min Arc och när sedan en ny android version kom hade den i princip samma kameraapp. Det var när panoramafoto väckte uppmärksamhet så det var svårt att missa.
    Det var f.ö. i samma veva som Google tillkännagav att Sony bidrog mest till Androids källkod.

    Det är det här som gör Android och open source så starkt, att många utvecklare på många olika företag bidrar till utvecklingen. Det är väldigt svårslaget.

    Däremot vet jag inte hur avtalet ser ut, om mobiltillverkarna väljer vilken kod de vill dela med projektet eller om Google fritt kan välja vilken kod de vill inkludera i grundversionen.

    Någon som vet?