Problem: Risigt samtalsljud

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Berg82, 13 nov 2013.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ok, för er info. Exakt samma på frugans G2. Låter som walkie talkie varje gång man pratar. Men bruset försvinner helt då motparten ej pratar. Men så fort det pratas så är det ett bakgrundsbrus/sus hela tiden och SSSsssss ljud är svårast att uppfatta. Jag tror inte på två DOA... båda blir nu tillbakalämnade. Vi jämförde med Note II och S2 idag... som natt och dag i jämförelse med G2:an. :(

    Nu tänker många av er... så kinkig man kan vara och JA, det är jag. :) Jag ringer så mycket och inte allt för ofta jag har headset. Detta är en besvikelse. :(

    Annars en lysande telefon!

    Ska testa med några BT headset med... vill gärna behålla luren men sur nu... sån nice lur annars.
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 425
    Mottagna gillanden:
    3 206

    MINA ENHETER

    Så klart att du ska vara nöjd annars kan det kvitta,men kan lämmna tillbaks dom och ta en annan mobil isället utan att dom fått chansen och fixa problemet?
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inom ramen av 2 veckor ska man kunna lämna tillbaka no questions asked. Ångerrätten.
     
  4. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aj då, inte kul att höra. Jag förstår dig. Jag är också lite kinkig och tycker att kvaliteten på samtal ska vara bra.

    Min Nya efter DOA var betydligt bättre. Riktigt bra ljud i högtalarna. Vart köpte du din telefon? Det kanske är en batch som lider av det här felet.

    Jag är fortfarande inte säker på om jag ska sälja min g2 eller S4.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Från 3 själva, skickades hem. Best via deras kundtjänst båda. De kom samtidigt, kanske en batch eller så är det så här den fungerar? Jag måste medge att jag är lite kinkig... många skulle inte bry sig.

    Annars är ju telefonen grym på alla sätt och vis! Ågren nu...

    Men jag har inget självklart alternativ... så mycket möjligt att vi kör på detta. Eftersom killen på TRE tyckte min var kass och markerade den som DOA så kanske det är så... men att frugans är likadan gör att jag tvivlar på att båda är DOA. Mina päron var på besök idag, de tyckte båda lät kanon. Inge fel alls... så... ja... vad säger man. :P
     
  6. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jaha, var tvungen att testa igen nu när jag är bitter över detta. Testade med headset både trådat och SE MW600 BT, samma skit. Det är alltså inte högtalaren!! Testat med flera olika enheter, även hemtelefon.

    Det låter liksom BzzzZzBbbZzzz (svagt sprak och brus) när man lyssnar på den som pratar. Men även då jag pratar, alltså så fort ljud kommuniceras så BBbzzzzbbzxcxbxczz som hänger kvar i några sekunder om båda blir knäpptysta. Påverkar främst S ljud för mig. Om båda är knäpptysta då är det alltså helt tyst!!

    Testa gärna ni med och rapportera om ni vill/orkar.

    Tack på förhand!

    Detta existerar alltså inte alls på s2 och Note 2!!
     
    Last edited: 17 nov 2013
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hmm inte alls tänkt på detta när jag pratat. Alltså är det inget jag stör mig på personligen för då skulle jag redan märkt det. Men ska vara lite uppmärksam vid nästa samtal. Har bara reflekterat över att jag tycker ljudet är dovt men inga missljud som sagt.
     
  8. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hmmm på min lur märker jag inget konstigt. Låter lika bra/bättre än min SGS3a i samtal tycker jag.

    Sedan fungerar ju "noise cancellation" systemet som så att om två parter är tysta etc så hörs inget bakgrundsljud och så plus att den under aktivt samtal försöker ta bort/filtrera brus och bakgrundsljud har jag för mig? Rätta mig om jag minns fel här....

    Men svagt brus/sorl/Bbbbzzrk/viss burkighet tycker jag jag upplevt sedan mobilens begynnelse. Inte så det stör mig i samtal men att ett mobilsamtal låter...ja som en "mobil" tycker jag att jag alltid upplevt oavsett lur :D

    Edit typ tre: Googlade lite grann och hittade detta i en review:

    "The phone's noise cancellation worked, but introduced a slightly staticky tone that I also heard in transmissions through the speakerphone, which is of middling volume."http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2424510,00.asp

    Måste ju vara det du med hör tänker jag?
     
    Last edited: 17 nov 2013
  9. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja, visst är det så. Som en gammal radio eller som frugan sa: Som mobilen lät förr. Stoppade i simkortet i min Note II och ringde runt och där finns inget av det jag beskriver.

    Tack för din research!

    Nu har jag bestämt mig... båda lurarna skickas tillbaka imorgon. Antar att S4 är enda alternativet idag!? Alt Note III.

    Nu lägger jag ned... för er som inte stör sig på detta. Njut av en för övrigt GRYM lur! :)
     
  10. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har inte problem. Tycker tvärtom att mitt samtalsljud är mycket klarare än min Nexus 4. Blev positivt överraskad, även om ljudvolymen är något låg när man är i bullriga miljöer.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  11. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Läste ditt inlägg igen och det du beskriver med sprak precis när den andre pratar var precis så jag hade på min DOA. Hade jag varit du så hade jag åkt till en tre butik och sett till att få ett nytt exemplar. Testat i butiken för att se om felet kvarstår. Är det inte möjligt?

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
    elpapo gillar detta.
  12. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok om du nu ska byta så är nog S4 ett bra alternativ. Kan säga att den står sig väldigt bra i jämförelse även fast den har lite sämre hårdvara. Som jag skrivit tidigare så är den rappare att starta program etc. Även rappare inne i program enligt mig och så får jag flera bilder i godkänd kvalitet på S4. Detta är orsaken till att jag har sådan beslutsångest :)

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  13. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 425
    Mottagna gillanden:
    3 206

    MINA ENHETER

    Om jag skulle köps en s4 så hsde det blivit en s4+
     
  14. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Exakt i9506, med snapdragon 800 och snabbare LTE. Själv har jag den tidigare i9505 så om jag väljer att gå med Samsung så blir det den och ingen ny :)

    Köper man en helt ny så får man väl fundera om det är värt tusenlappen extra för den senare modellen. Om det nu gör så mycket skillnad?

    I9506 hos webbhallen ligger på 5490 kr och i9505 ligger på 4444 nu. Samma ca pris som G2.

    En nackdel med i9506 är att den troligtvis inte kommer få samma stöd från utvecklare då den är mindre vanlig.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  15. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tänker behålla Note II som det känns nu. Lade in CM installer. Busenkelt var det och wow... Vilken fartupplevelse. Väckte liv i luren...

    Vi får se vad framtiden har att visa upp.

    Var till 2 trebutiker i lördags. Ingen hade G2:an i butik. Men sån var min tanke ja...
     
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Kanske inte existerar om du får luren utbytt heller som Tre erbjudit men som du tydligen inte gått med på.
     
  17. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Körde lite Antutu benchmark på både min LG g2 och S4. Kan säga S4 gav bättre resultat. Kanske Samsung som ligger bakom det? Vad får ni för score på era G2:or?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  18. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Antutu ligger jag på runt 35 tusen-ish. Vad fick du?
     
  19. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ca 28000 men batteriet hade bara 30%. Kan det bero på det?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  20. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ingen aning faktiskt! Körde med runt 30 procent själv nu imorse. Har ställt in så min går ner i energispar vid först 20%.
    Testa att rensa alla pågående apps innan. Kan höja det tydligen!

    Fast nu är vi nog lite för OT i denna tråden tror jag! ;)