Problem: Risigt samtalsljud

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Berg82, 13 nov 2013.

  1. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Japp, Ok är vi (dock jag som startade den :))

    Får testa lite mer.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  2. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Eftersom jag har 2st LG G2 hemma, med exakt samma problem så vet jag inte om det är värt det att få hem 2st till!?

    Visst kan det vara en dålig batch... men tvivlar på det.

    Provade jobbakompisens S4 nu på morgonen, den var ok gällande samtalskvalite. Men min Note II verkar fenomenalt bra i jämförelse. Tusan också att jag köpte den... nu är jag bortskämd på den punkten.
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ja den måste verkligen vara speciell!
    Av de lurar jag haft på senare tid, Sgs3, One X, One S, S3 mini måste jag säga att G2an låter minst lika bra om inte något bättre när det kommer tills samtalskvalitet!

    Hade varit kul att testa en note 2 på den punkten och se om jag märkte sån skillnad med! :)
     
  4. kloow

    kloow Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett jobb som inneär att jag pratar i mobilen väldigt mycket (iblande hela dagen känns det som).
    Min Note II mötte sitt öde i toaletten för ett par veckor sen och fick panikersätta den med en G2.
    Tycker att ljudet i G2 är riktigt bra, i vissa fall bättre än Note 2.

    Dock är min erfarenhet att den är väldigt kiknkig med mottagningen. Sitter jag någonstans med halvdan mottagning (under 50%/-105 dBm) så kan det märkas på samtalsljudet ibland samt att mottagningen kan hoppa upp och ner som en jojo.

    Detta kan vara grymt störande men ofta räcker det att jag flyttar mig lite så blir det bra. Hade aldrig dessa problem med Note 2.

    Sen lider den av samma bekymmer som i princip alla android jag testat att ljudet med headset är under all kritik (tror det beror på brusreduceringen som muppar med headset)
    Gäller att hitta rätt headset så blir det bra (olika beroende på telefon). Där är äppet outstanding med superljud oavsett headset.....

    Annars är det den bästa telefon jag ägt, snabb och en best var gäller batteritiden, även på 4G
     
    Last edited: 18 nov 2013
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Kom på mig själv idag med värsta LG G2 abstinensen! Inte rört den på 24H...

    Jag har DOA:t denna, ska få en ny enligt TRE. Hoppas innerligt att den är bättre, annars får det nog vara och jag tar den ändå! För oboy alltså... vilken grym lur det är! :)

    Fipplat med den ikväll och kommer på mig själv flera ggr små le. Töntigt.. men visst.. det är väl därför man hänger här på Swedroid!? :)
     
  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min lur i 3 veckor och verkligen hunnit testa på samtalskvaliteten och jag måste säga att jag är otroligt nöjd! Min Nexus 4 har riktigt risigt ljud om man ska jämföra med denna. Nu bor inte jag i Stockholm och kan därför inte testa hur bra samtalsljudet är i riktigt bullriga miljöer, men hittills är jag som riktigt nöjd och faktiskt imponerad! Ni som upplever dåligt ljud bör få luren utbytt :)

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk 2
     
  7. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Härligt att höra! Det verkar vara individuellt hur man upplever ljud...

    Själv har jag testat 3st G2: or, de låter lika dåligt allihopa enligt min beskrivning. Med eller utan head set. Igår skickades lurarna tillbaka...
     
    Berg82 gillar detta.
  8. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har kört min s4 senaste tiden och blir nog att köra vidare pga ljudet i G2 samt några andra saker.

    Vad blir det för dig? Antar att du inte testar en 4:e enhet?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
    elpapo gillar detta.
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ljudet är så burkigt och dovt så jag ibland har svårt att höra vad den andre säger. Nog sämst samtalskvalité på G2 av de 8 telefoner jag har haft på 2 år men samtalskvalité är inte speciellt högt på min personliga lista då jag avskyr att prata i telefon och skickar meddelanden i den mån det går.
     
    elpapo gillar detta.
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har fått erbjudande om S4 och Nexus 5 på abb, samma villkor (299kr i mån 3 total 1gb surf 24mån). En 50 lapp extra i mån för en Note 3.

    Behöver nog testa lurarna först. Frugans s4 inväntar jag nu, ska testa den. Annars använda min Note II och invänta 2014 modeller... måste hur som helst ta ett 3 fast abb men utan att binda mig då.

    Angenämnt problem... men ändå jobbigt. :P

    Du?
     
  11. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Förstår dig. Jag hade 350 min samtalstid bara i November sist jag kollade häromdagen. Så för mig är det viktigt.
     
  12. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Jag kan säga att jag inte tycker det är nåt sämre än i min S4 som jag hade. Snarare tvärtom.
    Ni som har problem, har ni testat med ett sim från någon annan operatör ?
     
  13. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja, jag har Tre. Min kollega har Telia. Samma lika.

    Eftersom detta intresserar mig, varför är S4:an sämre?
     
  14. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    kompisen har en s4 och han tyckte det var bättre i lg g2,så det är nog väldigt induviduellt vad man tycker,men om nu har vissa krav på en telefon så ska man nog be att få testa den i butik eller av någon som har likadan telelefon som man är intresserad av innan köp,detta ska jag göra vid nästa köp av telefon.
     
  15. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Jag bytte telefon direkt då jag fick G2an och gjorde inga "vetenskapliga" jämförelser mot S4an.
    Det var då man talade i G2an första gångerna som jag upplevde det som bättre, klarare.
    Mycket möjligt att det var placebo.

    Antar att alla lurar låter lite olika pga av olika design, inte bara i hårdvara.
     
  16. Berg82

    Berg82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har jämfört min S4 med min G2 och min s4 ger mycket bättre samtalskvalitet än båda mina G2:or som jag haft. Både för mig och den jag talar med.

    Detta gör att jag fortfarande inte kunnat bestämma mig vilken jag ska behålla, så jag har behållt båda två.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag har inte heller det absolut bästa ljudet, det är lite lågt och lite otydligt ibland. Men det är ändå inte så pass dåligt att jag stör mig speciellt mycket av det.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  18. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja det verkar vara individuellt, frugans S4 har jag testat ett tag nu och det är som natt och dag med LG G2 (testat 3st G2:or, 3 och Telia). Jämförelsen är enorm till S4:ans favvör. Då pratar vi kvalité (inget brus, inget statiskt bzzzzz, inget problem att höra SSssss ljud) och styrka (högt och tydligt även i högre volym).

    Nu sätter jag punkt här, men min feedback kanske är värdefull för någon annan... :)
     
  19. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nu när du verkar ha använt båda lurarna, vilken tycker du är snabbast rent generellt?
     
  20. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Jag har samma problem, som ett bzzz i örat när någon pratar lite högre än tyst, som om något löst vibrerade runt därinne. Vad fan ska man göra? Kan man få den utbytt (telefonen) direkt, eller är detta ett "subjektivt" problem som man får leva med? Volymen är helt OK annars.

    Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4