Tips: Viktigt! SDS-problemen beror inte på hårdvara!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Ascii, 29 mar 2013.

  1. affliction

    affliction Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade samma problem som du !!



    Hade samma problem som du :ehm:


    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=87637&page=4

    som du kan läsa i tråden om min "affliction" historia så kunde inte Tre hjälpa mig.. så jag fick fixa det själv.

    jag följde denna guide
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=76918

    körde in denna ROM/firmware

    https://hotfile.com/dl/202281799/5a5e6de/GT-I9300_NEE_I9300XXEMC3_I9300NEEEMC1_I9300XXEMB6.zip.html

    med Odin

    Så har min mobil funkat sedan dess :cool: så gjorde jag alla fall.
     
  2. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Tackar för rättelsen, jag var tydligen ute och cyklar :) Vad gör egentligen memory check isf? jag trodde att det var själva testet för att se om något var galet och eftersom det inte var det trodde jag det var bra, men då är det inte det för jag får också upp at jag har ett insane chip.

    Kan något bli värre ifall man kör dummy file generator eller är det värt att testa?
     
  3. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    estiswe: Tidigare var det så att minnestesten inte var omskrivet att fungera med S3:an eftersom appen från början var skriven för tidigare Galaxy S II så den gjorde mer skada än hjälpa det var därför tydligt beskrivet att man inte skulle köra minnes testet.
    Numer ser jag att detta är borttaget men samtidigt så behövs ju root och då känns det onödigt att lägga på root rättigheter bara för att köra minnes testen.
    Dummy File Generatorn visar ändå tydligt om du har problemet eller inte då skapandet av filen antingen fryser telefonen eller ger hängningar under tiden.
     
  4. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Okej. Eftersom jag har ROOT körde jag nämligen memory check i EMMC appen men det ända som hände var att den tuggade igenom minnets storlek under några minuter, sen hände inget mer. Då ska jag nog testa att köra Dummy file generator och se ifall mobilen hänger sig.
     
  5. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Fick idag tillbaka min SIII från reparation. Det tog 10 min, sen hade jag samma fel igen. På följe-ordern står det att de uppdaterat programvaran, trots att jag var extremt tydligt med att tala om att jag redan hade den senaste programvaran när jag skickade in den. Så det är väl bara att skicka in skiten 2 ggr till för jag har svårt att tro att de kommer göra nåt annat denna gången med, sen får jag reklamera den och hämta ut en ny lur..
     
  6. Denniz79

    Denniz79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lämnade in min lur första gången för ca två veckor sedan. Fick tillbaks den förra fredagen. Skulle åka och jobba så luren lämnades bara hemma. När jag senare kom hem var ju tanken att jag äntligen skulle få fixa i ordning luren igen(får tyvärr stå ut med iphone sålänge) SAMMA FEL. Uppdaterad mjukvara enligt verkstaden och vad jag hann se den korta stund den gick igång så var det till en mjukvara som ska fungera. Bara lämna in den igen med andra ord, gjordes i lördags. Nu är luren klar på verkstaden och på väg till butik igen. Var nyss inne och kollade statusen och vad ser jag, UPPDATERAD MJUKVARA!! Lär få smsavisering i morgon så denna gång tar jag med sim-kort och sätter mej i butiken och testar den.
     
  7. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Kan ju berätta fortsättningen på min story.. Lämnade in den igen som sagt och fick tillbaka den med "uppdaterad hårdvara". Dock fanns felet kvar ändå direkt från första uppstart. MEN, efter typ 3 veckor slutade den att strula hör och häpna! Och sen några månader tillbaka är jag kvitt problemet :)
     
  8. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har sen typ mellandagarna haft vad jag förstått problem med SDS i lite varierande omfattning. Dvs vissa dagar hänger/bootar telefonen om flera gånger per dag, och ibland kan det gå flera dagar mellan hängningarna.

    Nu tänkte jag göra ett sista ryck med "självåtgärder" för att se om jag kan bli kvitt problemet eller om sista/bästa utvägen är att lämna in den. Har kollat och har "Insane chip".

    Anledningen att jag har stått ut så här länge är att jag väntat in 4.3 i förhoppning att det skulle bli bätte efter uppdatering och det har jag än så länge inte kunnat se några tendenser till, snarare tvärt om.

    Om jag ändå tänker lämna in den så är det ju på plats med en fabriksåterställning, så frågan är om det kan göra saken bättre. Sen har jag förstått att det är populärt att köra DFG (Dummy File Generator, denna(?) app: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.nomunomu.dummy&hl=sv )

    Jag kan ju se en poäng att försöka, där förhoppningsvis telefonen kastar bort dåliga block osv, men samtidigt har jag hört att mjukvarufixen endast är temporär, så frågan är vad som återstår att göra om man inte orkar lämna in den (har garanti kvar).
     
  9. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    lämna in den då alla me dessa fel byter dom ut hela mainboard eller vad det nu heter... sen ska det inte vara några problem.