Guide: [MOD] Split/Dual Window från LG G Flex

Diskussion i 'G2 - ROM-filer och utveckling' startad av wargreymon, 27 nov 2013.

  1. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    bigfau på XDA har portat över Split/Dual Window funktionen från LG G Flex!
    Orginaltråden finner ni här.

    Guide:
    0. Se till att inte ha några Xposedmoduler igång. Ni behöver även Custom Recovery, finns här
    1. Ladda hem zip-filen här
    2. Ta en backup på eran rom innan
    3. Flasha filen i custom recovery
    4. För att aktivera funktionen så håll in bakåt-knappen och följ instruktionerna på skärmen
    5. ????
    6. Profit

    OBS: alla appar kanske inte fungerar optimalt. Vissa appar har problem med att posta bilder eller ladda upp filer, för att inaktivera funktionen så ta bort "ro.lge.capp_splitwindow=true" eller ändra värdet till false i eran build.prop

    [​IMG]
    (Worms 2 Armageddon till vänster och YouTube med Happy Tree Friends till höger)
     
    Last edited: 27 nov 2013
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    lol happy tree friends! Kommer jag ihåg. Älskar avsnittet när de sitter runt en lägereld och det börjar knastra så en utav dem som är krigsskada löper amok :D

    Gött att denna mod kommer till G2.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det var sent och hade inte en aning vad jag skulle testa :P Så jag tog bara något som ploppade upp i huvudet, annars har jag inte sett Happy Tree Friends på många många år.

    En väldigt trevlig sak jag testade var Ingress uppe i toppen och Ingress Intel i webbläsaren i botten. Funkade bra, men laggade lite i läsaren.