Oppo Find 5, grym kina mobil.

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Cylon, 14 okt 2012.

  1. korvkaka

    korvkaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nästan alla recensioner av find 5 är från i våras och då fanns en hel del barnsjukdomar. jag tycker det är svårt att få en uppfattning om hur mycket telefonen har förbättrats sedan dess.
    en av de viktigaste funktionerna för mig är kamerans HDR-läge, eftersom jag ofta tar bilder som involverar himlen. att döma av de bilder man kan hitta är oppos implementation av HDR inte jättebra. bilderna blir relativt urvattnade och mörka med bleka färger. även bilder tagna under dåliga ljusförhållanden tenderar att vara av sämre klass.
    har någon lust att göra en liten objektiv redogörelse för hur dessa och andra aspekter har förbättrats?
     
  2. korvkaka

    korvkaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fick inga svar, men har nu ändå beställt en indonesisk find 5 :)
     
  3. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Nej tyvärr är det väl inte alltför många anhängare av Oppo-lurarna. Nu är jag inte alls bra på fotografering, men om man googlar på foton som är tagna med mobilen så hittar man en del från senare delen av detta år. Och så dåliga är de väl inte även om de inte är top notch. Jag har en Xperia S idag och den tycker jag tar dåliga kort jämfört med tjejens iPhone 5 så jag är väl inte direkt bortskämd med bra kamera i mobilen.

    För mig lutar det åt en 16Gb i alla fall eftersom det uppenbarligen fungerar bra för Leo83 :)
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER







    Har ni testat oppos egna forum? Om inte så kan det vara en bra idé att gå in där. Sedan gäller det att läsa inläggen med en nypa salt då det är många som bara klagar.

    Edit: Länken kan vara bra att ha med www.oppoforums.com

    Sent from my X909 using Tapatalk
     
    Last edited: 29 nov 2013
  5. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Jo jag har varit inne där och kikat en del. Jag har läst ganska mycket recensioner och sett filmer på Youtube så jag tror inte den är så dålig som vissa vill framhålla.

    Finns det några saker man bör göra när man får den eller är det bara att köra? Jag tänkte nog lägga in Nova launchern, kör den idag på min Xperia och den är jag toknöjd med.
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Nej inget som jag kan komma på... Annars som med det flesta telefoner är det första jag gjort att installera en annan recovery (TWRP i mitt fall) och sedan roota.

    Sent from my X909 using Tapatalk
     
  7. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vore trevligt med lite tips på roms, gillar verkligen inte det jag sett av deras skin (även den nya varianten) så skulle gärna höra lite vad folk kör. Stock android och bra batteritid är mina personliga prioriteter. Har kollat in de som finns på XDA samt Oppos forum men det är svårt att få en bra överblick.
     
  8. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte, men är inte säker. Om det sker så är det nog verkligen dags att byta mobil, för det lär ju ta ett tag. Blir säkert en övergång. 900mhz är väl bättre i städer vad jag förstått eftersom den lättare tar sen genom betong osv, men rätta mig gärna om jag har fel.

    Största skillnaden jag märkte när jag bytte till den indonesiska var iaf att jag hade full täckning i källare, från att ha haft obefintlig innan.
     
  9. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Vilken operatör har du Nephisto?
     
  10. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hallon :-)
     
  11. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Ah ok. Var tvungen att kolla vad Hallon är, hade ingen aning om att Tre har en lågprisvariant.
     
  12. hoxén

    hoxén Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo, jag har tyvärr lyckats förstöra min skärm, någon som vet om det finns någon i Sverige som reparerar Oppotelefoner? Bor i gbg. Tack!
     
  13. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Som jag förstått är oppo själva duktiga på att hjälpa till. Klart det beror kanske på vilket sätt du förstört skärmen. Du kanske borde kolla med dom...

    Sent from my X909 using Tapatalk
     
  14. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag fick det här svaret när jag frågade oppostyle i alla fall :

    Thank you for contacting OppoStyle customer service.

    We are very sorry to hear that your device experienced damage, however we are happy to assist you in repairing your device.
    Here is a break down of the estimated costs to repair your device:

    - Screen - €117.12 EUR
    - Back Cover - €16.74 EUR (must be replaced with screen)
    - Repair Work - €25.10 EUR (estimate)
    - Total - €158.96 EUR

    If you agree to take charge of the above mentioned expenses, we will proceed to repairing procedure.
    Looking forward to your response. Thank you for supporting OppoStyle.

    Have a good day

    ******

    Med andra ord är set bättre att få pengar från försäkringen och ta ut en ny om det är ett alternativ. Annars kan du köpa skärm från ebay och prova själv. Dock verkar det vara svårt, har en kompis som misslyckades, blev skrot av alltihop haha.
     
  15. Pooze

    Pooze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har kört CM, Omni och PA men det är några månader sedan. Prövade Omni när det var väldigt färskt men tycker trots barnsjukdomarna att den var bäst. CM var stabilt som förväntat lika så PA. PA passade inte riktigt mig.
    Är sedan 1.0.2 tillbaka på stock beta ColorOS och tycker det fungerar riktigt bta. Tack vare deras tema app så ser telefonen nästan ut som en Nexus förutom i vissa lägen där ColorOS ändå ser bra ut. Alla klagomål på ColorOS förstår jag mig inte riktigt på.

    Sent from my X909 using Tapatalk