Hjälp mig med A2SD - Zte blade

Diskussion i 'Blade' startad av SLeeZy, 11 dec 2013.

  1. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har nyss installerat Swedish snow v7. Men det känns som om att A2SD inte riktigt fungerar för mig som det ska.

    Jag har partionerat om 256mb (litet minneskort, jag ville ha plats för musiken också :) )

    Men jag är osäker på om a2sd fungerar p.g.a mitt interna minne går ner efter varje app jag har installerat.
    Jag hade ca 119mb efter clean installen, nu efter lite appar så ligger jag på 84mb. (Enligt internlagringen)

    Kikar jag inne på ROM inställningarna - partition, så står det;

    123mb system / 220mb
    Data 81mb / 162mb
    cache 9.65 / 37.5mb
    Sdcard 5.52 mb / 1.62gb
    system/sd (EXT) 65mb / 229mb

    Så det känns ju som att det fungerar, till en viss del.
    Eller är det vanligt att även den interna platsen äts upp, trots a2sd?

    Prövade även med kommandot "a2sd check"
    Och då fick jag bara en massa error till svar, så det är därför jag är tveksam till att allting har gått rätt till.

    Jag hoppas att någon av er förstår vad jag menar med mitt problem och som kan förklara för mig vad som kan ha gått snett.

    Mvh!

    Edit: I hantera appar står det 84mb ledigt, medans i lagrings menyn står det 80mb...
    Lite förvirrande det här.
     
    Last edited: 11 dec 2013
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kolla min post här; https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1336993#post1336993

    Sitter på jobbet just nu så har inte tiden jag behöver för mer ingående hjälp. Men du ska inte använda funktionen flytta till sd-kort under appen. Utan allt ska installeras på det "interna" utrymmet som a2sd flyttar till sd-kortet. Även en del av det interna utrymmet kommer att upptas när man använder darktremors a2sd.

    Lycka till!
     
  3. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för svar! Jag hade ärligt talat glömt bort denna tråd :)
    Men det verkar fungera som det ska, då jag har bra många fler appar än vad jag någonsin haft tidigare :)