Diskussion: Hur många använder fortfarande sin SGS2 som sin primära mobil?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Brain, 12 dec 2013.

?

Använder du fortfarande din SGS2?

  1. Ja, den är fortfarande min primära mobil

    82,8%
  2. Ja, men bara som backup/experimentmobil

    12,1%
  3. Nej, den samlar damm

    3,4%
  4. Nej, jag har gjort mig av med den

    1,7%
  1. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tänkte det kunde vara intressant att se hur många som fortfarande använder sina kära S2:or. Detta är ju ett entusiastforum, och de flesta vill säkert alltid ha det senaste, men vi är säkert många som, likt mig, är arbetslösa studenter eller av andra anledningar inte kan köpa nytt så ofta. Mitt stora teknikintresse till trots är jag också medveten om och försöker minska min påverkan på miljön, något som inte är lätt att kombinera med ovan nämnda intresse alla gånger. Motivera gärna varför ni använder/inte använder era S2:or, och glöm inte att rösta. Min motivering till varför SGS2 fortfarande är min primära mobil ser ni nedan:

    Flashade häromdagen min första KitKat ROM (Carbon) och är positivt inställd till enhetens fortsatta överlevnad. Vad gäller byggkvalité har jag aldrig varit orolig, och tack vare alla skickliga utvecklare lär inte prestanda och uppdateringar vara något problem så länge inte alla överger telefonen. Särskilt inte om Google fortsätter sänka systemkraven, och ärligt talat tror jag inte Android kommer bli mycket mer krävande inom en snar framtid. Den klarar inte längre av de mest krävande spelen, men en gång i tiden var den ett flaggskepp, och det tycker jag märks fortfarande, trots att den är två generationer gammal nu.
     
  2. Chrester

    Chrester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Annvänder min S2 för att det finns ingen nyare som tilltalar mig nämnvärt.
    Det skulle kanske möjligen var en med lite större skärm för jag läser rätt så mycket på kafferasterna på jobbet.
    Annars har den alla finesser jag tycker mig behöva :)
     
  3. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Börjat använda min igen. Usbn strejkade på den frun använde. Hon fick en note istället. Tog tillbaka s2 och bytte kretskort. Kör nu custom rom 4.4. Grym telefon.
     
  4. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    En av de få saker jag också skulle kunna tänka mig att byta ut. Egentligen är jag rätt nöjd med storleken, och den känns ganska optimal, men hade inte tackat nej till lite större. Högre upplösning hade däremot varit najs, men med tanke på vad som finns under huven är lägre upplösning en fördel. Ser egentligen inget krav på HD i små skärmar heller, bara en onödig lyx.
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hade mer än gärna bytt ut min! ;) Den är seeeeg och skärmen är för liten... Vet inte varför den segat ner så mycket! :O

    Men jag tycker att det är dumt att slänga något som faktiskt funkar... Så när den väl pajar för att jag tappat den 10 miljoner gånger i marken så får jag väl byta ut den! ;) Hinner den inte paja innan Galaxy S5 eller dylikt så får jag se till att "tappa" den lite extra hårt, från nån balkong eller nåt! :sealed:
     
  6. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Haha, hade jag råd skulle jag antagligen tappat min till förmån för något häftigare, men de är egentligen bara ha-begär, den duger gott och väl. Har du provat att byta ROM, och kanske framför allt kernel? Finns ju en hel del tweaks man kan pilla med då som kanske kan hjälpa dig med segheten. Upplevde själv att min var otroligt seg innan jag uppgraderade till KitKat för några dagar sen, då berodde segheten garanterade på att lagringsenheten var proppfull, men jag gjorde en full wipe innan flash, och nu är den snabb igen. Kanske också kan vara en anledning?
     
  7. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Efter ha köpt ett större batteri så känner jag att telefonen kan klara sig ett tag till. Dock är tangentbordet lagomt segt att skriva på så jag funderar på att ge mig på någon custom rom för första gången och försöka få telefonen så stock android det går.

    Får se om man ska lägga lite energi i helgen och testa på och lägga in något på telfonen. Kan ni tipsa på något stabilt och snabbt med så ny android version som möjligt.
     
  8. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    SII'an måste vara en av android världens mest långlivade telefoner, sambon har kvar sin och är än väldigt nöjd med den efter 2 år. Känns fortfarande relativt rapp och tight i konstruktionen trots att den tappats flertalet gånger i marken.
     
  9. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    S2an har jag kvar som sekundär mobil och fascineras av att den sveper fram kontakterna mycket snabbare än S4an, faktiskt mycket som S2an är rappare på.

    I morse fick den faktiskt en nyttig funktion då det var långt strömavbrott pga stormen och inget mobil nät + internet i huset var nere, då lyssnade man på P4 via inbygga FM radion! Den funktionen saknar jag på S4an. Har haft S2an i 27 månader nu, var lite skum och blev het + batteriet drogs ur snabbt. Lyckades fixa bort det och den kan ibland ligga 3-4 dar i stby med extended battery utan att kräva laddning. Hade min S2a haft LTE så hade jag nog inte köpt S4an.
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Körde tidigare med CM10 men av någon anledning var den instabil på min telefon... Och så fanns det några fler anledningar till att jag började köra Stock igen, minns inte riktigt vilka men det var väl nån app eller widget som jag saknade eller ej kunde köra med CM10 ^^

    Hur som helst så... Min mobil hänger sig kanske nån gång om dagen, så man får starta om den... Men men, det kan jag leva med tills den går sönder ännu mer - då byts den ut! ;)
     
  11. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Använder min s2:A som primär faktiskt och den klarar av allt, från att kolla film på till att checka mail, navigera och surfa med. Går också att ringa med den :D

    Var faktiskt sugen på att byta till S4 eller LG G2 men tyckte faktiskt inte det blev någon större uppgradering förutom skärmstorleken.

    Jag använder orginalrom efter att i börjat ha kört någon special, kommer inte ihåg vilken, men tycker telefonen funkar allmänt bra, Tappat den minst 2 gånger på betong men som tur hade jag silikonskal och anti skrap skydd på skärmen. Ingen skråma :D
    Dock har rammen runt telefonen börjat tappa lacken och det enda som vittnar om att det inte längre är någon ny telefon.

    Även jag är sugen på S5:an men då hoppas jag de tar bort den fysiska knappen och optimerar döytan, för jag tycker ändå det är skönt att ha något att hålla på när man läser internettidningarna ;)
    Men ser ingen anledning att skaffa en telefon med större mått än dagens s4, då blir det faktiskt för mycket.

    PS. Var bara första året jag körde tunga spel och numera blir det väl max angry bird om jag har det installerat.

    PS2. Ska man lyckas ha en telefon så får man faktiskt sköta om den, det gäller att återställa den då och då även putsa den. Skadar aldrig ;)
     
  12. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Jag vet inte varför men jag är väldigt bekväm med gamla telefoner. Körde en S2 som primär mobil någon månad med bland annat Nexus 5 på sidan om. Nu har jag bytt till en One X :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  13. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Skön tråd :D
    Min s2 är min primära supalur! Den lilla skönheten kör just nu cm10.1 stable för jag pallar inte tw lagget och jag provade cm11 men det buggade för mig så tillbaka till trusty old cm10.1 igen :)

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  14. typ0

    typ0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Haft min sen den släpptes och har varit jävla sugen på en LG G2 i det sista. La in SlimKats 4.4 ROM igår och det är verkligen som en helt ny mobil. Så den stannar nog ett tag till ☺

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  15. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns det någon bra tutorial för newbies att fixa ROM för första gången?
     
  16. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Massor. Bara att söka på xda eller för all del på google. Nyckelord:
    Root Galaxy s2 rom Odin

    Etc.
     
  17. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Eller bara flash odin galaxy s2
     
  18. Matts N

    Matts N Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    S2'an är min jobbnalle, fungerar alldeles utmärkt till det. Bra batteritid, perfekt storlek och snabb så det räcker! Känner inget behov av mer där. Privat vill jag nog ha lite nyare prylar, dags att byta i mars, april.

    Sent from my SGPT12 using Tapatalk 4
     
  19. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Starta nyss om min S2:a och fick massa sms :/
    Kan iofs bero på comviq som är operatör men det märks att telefonen inte är ny...
     
  20. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Vi har en 15st s2 på jobbet som folk tyckte va slöa. Jag blåste om alla utom en till cm10.1 stabil och alla tyckte de blev en mycket snabbare och stabilare mobil. Den siste var vår växeltelefon och pga någon anledning så vägrade Telenors svingamla one kopplings app inte funka. Förmodligen för ny android version.

    Android versionen är inte uppdaterad på över ett år och iPhone versionen uppdaterades för någon vecka sedan bara. Telenor tycks tro att alla som kör android kör gammalt och iPhone ska ha de senaste. Så irriterande.

    Men byta rom gjorde under för oss i alla fall, kanske borde du också prova :)

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    Last edited: 2 jan 2014