Problem: Hjälp! Service och flashad ROM?!

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av Lelle91, 15 dec 2013.

  1. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan,
    Jag flashade JB (982.124.14.XT910.Retail.en.EU) via guiden här på Swedroid för många månader sen vilket har fungerat finemang men mobilen laggar oerhört nu, batteriet laddas ur på 30 min om jag sätter på GPS och värst av allt är att det knappt går att prata i luren då det låter som man är under vatten.

    Därför har jag tänkt att skicka in den på service via Halebop men kommer de ta emot den då jag har flashat ROM själv? Om nej är fallet finns det någon möjlighet att flasha tillbaka till original ROM? Jag är väl medveten om att det står i guiden "OBS NI KAN INTE GÅ TILLBAKA TILL GINGERBREAD!(eller ICS)" men kommer Halebop åta sig serviceärendet?

    Använd guide:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77044

    Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! :)

    Hälsningar,

    Lelle
     
  2. glemmy

    glemmy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du har inte testat att nollställa? Typ flasha romen igen eller formatera data+cache.
     
  3. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänkte du en vanlig fabriksåterställning? :o Jag tror inte det är möjligt att flasha tillbaka då det specifikt stod i guiden att det inte är reversibelt.

    Fast om man skickar in den som den är, kommer de inte ta emot den eller har det ingen betydelse? Uppdateringen kom ju aldrig till Sverige så vad ska man göra. :P Telefonen är ju inte rootad eller så utan enbart flashat in ny ROM.