Problem: Skyddat nummer? Hur blir jag av med det?

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av kalleiskogen, 28 dec 2013.

  1. kalleiskogen

    kalleiskogen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har letat överallt utan hittat ett svar som funkat!

    Satt nyligen på en Xperia Go och där var det smidigt att hitta inställningen som gjorde att ens nummer dök upp som skyddat nummer.

    Men i min nya S3 Mini så kan jag fan inte hitta denna inställningen? Försöker leta efter lägenhet men ingen fastighets-mäklare svarar, bara för mitt nummer dyker upp som skyddat :/

    Folk har sagt något om blockeringsläget men jag har slungat runt det där och stängt av allt inom blockeringsläget men det har inte hjälpt...

    Någon som har en S3 Mini på svenska som kan guida en ovan människa genom denna jungel?

    Tack på förhand!

    MVH / kalleiskogen
     
  2. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du hittat lösningen på problemet. Letat och letat men hittar f** inte den inställningen. Nu finns ju fulfixen att slå *34*telefonnummet (eller variation av densamma). Men det är ju inte någon långsiktig lösning.
     
  3. Critical

    Critical Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte likadan telefon men det borde antagligen vara likadant som för oss alla.

    Telefon / Samtal > Meny > Samtalsinställningar > Ytterligare inställningar > Nummerpresentatör

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  4. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Visst har du rätt, det borde vara så. Men av okänd anledning har Samsung/ST Ericson valt någon annan väg...
     
  5. Pompösmunk

    Pompösmunk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klicka på "Telefon"-appen på startskärmen, ta fram knappsatsen, klicka på Menyknappen, samtalsinställningar, ytterligare inställningar, dölj id. Stod i manualen ;)