Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FearKill, 5 maj 2012.

  1. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag serverar dig då. I romforumet har du en klistrad tråd.
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Kör 4.3 nu och multiwindow funktionen är halvt borta, "knappen" för att få fram listan fås inte fram även om det är aktiverat. Hur gör jag?

    Edit: Löste sig, pantad man är som inte kan Googla :P
     
    Last edited: 26 dec 2013
  3. jimisola

    jimisola Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vid uppdatering av min S3a till 4.3NEE så står det enbart "Messaging New Message" i notifieringsfältet vid inkommande sms. Tidigare så stod det vem det var ifrån och även första raden av meddelandet var med om jag minns rätt.

    Under Settings finns inställningen "Preview message" men det gäller såväl notifieringsfältet/status bar som lock screen. Jag vill inte att det visas på min lock screen.

    Har jag missat något?
     
  4. zort

    zort Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter min update till android 4.3 på min NEE(nordisk) S3:a så har jag fått lite problem med att den påstår att min wifi i hemmet har dålig/svag signal... wifi:en är då fortfarande kopplad till mobilen och funkar fint men ändå dyker detta meddelande upp på mobilen ca var 10min. Det är inte ett jätte stort problem men efter ett tag blir det ju förstås störande. Min fråga är då om någon har upplevt detta problem eller om jag är den enda och i så fall hur löste ni det? jag har också testat och omformatera mobilen men problemet kvarstår.
     
  5. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Det är en bugg många fortfarande upplever. Jag har samma sak på min mobil där den meddelar att nätverket är instabilt till och från.
     
  6. johand74

    johand74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    1 935
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Samma problem för mig!

    Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk
     
  7. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, fast det var efter en flashning till 4.3 custom rom, inte på officiella, kör nu med en annan custom rom och allt fungerar fint.

    Om någon av er använder er av Odin, så prova att ladda hem samma mjukvaruversion ni använder, och flasha in med Odin och se om problemet kvarstår. (Kan eventuellt komma att bli en fabriksåterställning i samband med flashning.)
     
  8. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 297
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Inga problem med min, superstabilt.
     
  9. druidsxiv

    druidsxiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behöver hjälp!! Kan inte ringa ut eller ta emot samtal efter uppdateringen

    Har installerat denna version av J.B. 4.3 "I9300XXUGMK6_I9300OXAGMK6_OXA" Allt fungerar kanon men kan inte ringa ut eller ta emot samtal... Sim kortet känns igen och jag loggar in som vanligt, stapeln för nätet, är nästan fullt. Allt annat fungerar perfect, internet och min GPS, Navigon fungerar klockrent.

    VAD ÄR DET SOM ÄR FEL, Någon som har fått samma fenomen.

    Samsung Galaxy S3
     
    Last edited: 8 jan 2014
  10. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Kollade lite snabbt efter den version du installerat och ser ut och vara fel version! Säker på att du flashat rätt version?.. Du borde ha NEE.. då är det denna du ska flasha in. (wipea luren efter flash) http://terafile.co/786441420909/I9300XXUGMK6_I9300NEEGMK2_NEE.zip
     
  11. druidsxiv

    druidsxiv Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Behöver hjälp!! Kan inte ringa ut eller ta emot samtal efter uppdateringen

    Min S3:a är köpt i Ungern. Enligt Samsung ska det vara samma mjukvara som i Sverige... Min telefon har aldrig fungerat bättre än vad den gör nu, förutom då att jag kan inte ringa eller ta emot samtal....Innan jag uppdaterade min telefon gjorde jag en backup, installerade ClockworkMod Touch och Titanium Backup. Provade först Android 4.3.1 Jelly Bean based LiquidSmooth v2.37 ROM on Galaxy S3 GT-I9300 men gillade inte den. Gjorde därefter en återställning till min gamla version android 4.1.2 och det fungerade klockrent. Provade sen XEH-I9300XXEMG4-20130806111949 och gillar verkligen den men det fungerar inte med att ringa eller ta emot samtal. Nu kan jag inte ens återställa den till min äldre version eftersom den inte hittar den på mitt SD kort...Allt annat jag har där är kvar men inte min återställnings fil, verkar vara borta..och med DS kortet i datorn kan heller inte se någon fil från Titanium Backup.
    SÅ det verkar som jag är fast i 4.3....Fick också idag upp att min anslutning till nätet år ostabil vilket den inte är.

    Läste detta på XDA, har filen men vet inte hur jag ska lägga in den eller om man ska våga göre det....

    Originally Posted by JustArchi View Post
    Hello guys. I'm glad to tell you that today I've tested everything attached to this issue and want to let you know.

    1. Problem is caused by a modem. On the first boot with XXEMG4 modem it changes /efs folder/partition into some kind of new format.
    2. This problem isn't caused by RIL or Samsung ROM. It's caused by a modem. That means it also affects CM/AOSP/AOKP/Other, tested on ArchiDroid 2.X.
    3. If we use old modem with already changed /efs we won't be able to connect to the network and our IMEI will change to unknown, starting from numbers 0049.
    4. If you don't want to mess with /efs folder anymore or don't have a backup of your old /efs you can temporarily use my emergency zip, which changes modem into XXEMG4, not touching RIL or any other stuff, so it's also compatible with CM/AOSP/AOKP/Other variants.

    Most important thing - XXEMG4 doesn't corrupt your /EFS, it changes it into a new format.

    For now I strongly recommend to not touch anything linked to XXEMG4 and if you did that already I recommend immediately creating a backup of current already changed /efs partition and using my zip to stay on XXEMG4 modem unless we'll have more info.
    I'm using XXEMG4 for about a few days already and don't have any problems with it so we can say that it's stable enough. Just keep in mind changes and you can use it.

    It's possible that Samsung made it on purpose so basicly they'll fix it in next release or from now modems pre-XXEMG4 won't be compatible with XXEMG4+.

    Thanks, hope it helps.

    EDIT:
    Yes, you can use any rom for SGS3 with already changed /efs to V2, just stick with my emergency zip and flash it every time you're flashing a new version of your rom. This way you'll have xxemg4 modem whole the time and every rom will work with that. Tested on ArchiDroid 2.0.3 (AOSP), 1.6.1 (XXUFME7) and 1.5.3 (XXEMF1).
     
  12. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Får inte mina bokmärken jag har sparat på min Gmail att dyka upp i webbläsaren. Verkar inte som de synkar. Vet att det var så en annan gång oxå och då lade jag till en fil i system katalogen.

    Vet dock inte vad det var för fil eller vart jag hittar den.

    Någon som vet?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
     
  13. KUMAz

    KUMAz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har köpt en beg. S3, finns det något lätt sätt att kolla vad det är för version av telefonen, tex. om det är en "nordic" telefon eller om det är gråimport?
     
  14. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Tryck *#1234# på knappsatsen så får du fram den infon.
     
  15. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Knepigt. När jag kör det på min får jag ett felmeddelande som säger anslutningsproblem eller ogiltig MMI-kod.

    / Strömma
     
  16. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Är telefonen helt stock? dvs. INTE custom rom..

    Går väl annars att se i Kies tror jag!
     
    Last edited: 9 jan 2014
  17. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag kör officiella 4.3 så den är stock sånär som på att den är rootad.

    / Strömma
     
  18. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Om du testat *#1234#.. Testa i kies. Själv har jag kollat 3 telefoner i kies o det gick att se!
     
    Last edited: 11 jan 2014
    Stromma gillar detta.
  19. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Har uppdaterat till 4.3 (officiella) och har nog senaste versionen av facebook. Om jag tar ett foto eller skickar ett via mms/mejl så kommer det alltid upp ett förslag som miniatyr på facebook vid nästa besök att dela eller lägga upp nya foton med just den bilden som exempel.

    Jag synkar kontakter via facebook och har stängt av bilddelning och synk av facebook i galleriet. Uppenbarligen kan dom läsa mina bilder iaf, vilket i så fall betyder att dom på något sätt har tillgång till alla mina bilder och troligen ännu mer.

    Hur gör man för att stänga av eller blockera det otyget? Vet att jag hade en app från någon tråd på xda tidigare som kunde blockera (kinesisk), men har glömt vad den hette..

    Edit:
    Appen är LBE Security. Har installerat den nu och den kan blockera läsandet av sms/mms, telefonlogg, telefonstatus/id mm. Inte säker på om den blockerar resten dock.

    / Strömma
     
    Last edited: 11 jan 2014
  20. joeghurt

    joeghurt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har precis uppdaterat till 4.3 och märker främst 3 försämringar (i övrigt är det väl bättre?).
    Galleri-appens share fick galleriet att krascha om inte Paper Artist var aktiverat.
    Galleri-appen har bytt layout för att bläddra bland bilder (var bättre förr)
    Maps går inte längre att återställa till 6.14.4.

    Någon som har tips/lösning till de två nedersta punkterna?
     
    Euran70 gillar detta.