Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

  1. nictc

    nictc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    1 483
    Mottagna gillanden:
    269
    Telefon:
    iPhone 8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8+
    Nespresso erbjudandet om 350 kr cashback gäller det även svenskar? Såg att det var en norsk sida.
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

  3. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    jag hittade ettt erbjudade i hemmakväll där jag bor.
    om man köper en comviq simkort, fastpris 145 så får man 3 månaders fastpris till priset av ett! alltså man får ett sim kort från comviq med fast pris(3mån) värt 435 kr för 145 kr!

    jag tänkte då köpa 4 st för ett år, men då måste man byta nummer vart 3dje månad! så min fråga är! vet någon en bra android lur med dual sim. ps comviq saken var mitt fynd inlägg.
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det finns faktiskt andra prisvärda mobiler än Moto G även om man lätt kan tro annat om man läser på Swedroid. Om du ändå ska importera så titta på Lenovo S920, S930 eller Huawei Honor 3X (kommer nästa vecka),
     
  5. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Motorolan rullar redan 4.4.2 och kommer hem till dörren direkt från Amazon för under 1500kr. Jag har inte koll på modellerna du nämner men har svårt att tro att de kan nå upp till det, ens för en 500ing till (om skärmarna är lite större).
     
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du svalt Motorola/Google-hypen med hull och hår och inte vill ha några alternativ, varför ens diskutera på forumet?

    Om det viktigaste i hela världen är att det står 4.4.2 på versionsnummret (och att det finns "snudda och betala" i menyn vilket är enda skillnaden folk märker) så kanske du ska ha en Nexus.
     
  7. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Haha, wow. You mad.

    Ja, jag vill ha uppdateringar och ja, jag har Nexus idag.

    Men släng upp lite fyndtips på de mobilerna istället för att grina vetja, det är trots det tråden handlar om.
     
    MrTin gillar detta.
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Wow vilket grym fynd på galaxy note 8,0 ingen som kan ta reda på om den är låst eller olåst?

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det där måste väl vara någon som slintit med fingret? Dvs kontaktar någon Telia så dödas dealen.
    Lägger man den i sin korg så står med abonnemang trots man tar inget kontantkort. Kan detta vara en riktig kampanj eller något med att man måste skaffa abonnemang utöver kontantkortet man kan välja.

    Edit:
    Klickade runt lite. Verkar definitivt vara felaktig pris. Av lite olika poster verkar inte Telia låsa något förutom iPhone. Så skynda köpa innan någon kontaktar Telia och dödar dealen.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
    Last edited: 6 jan 2014
  10. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    den nya archos helium 50 4g är bättre, snapdraqgon 400, lte, 5 tums hd skärm, 2000 mah(tror jag), androidkit kat utlovas, allt är bättre än moto g. man får nog med laddare med hahaha. allt detta för ungefär 1600 så mer prisvärd än moto g om man säger så
     
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    hehe okej efter lite recensioner så är det nog inget för mig :P
     
  12. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Samma slutsats har jag kommit fram till. Mediokra recensioner, kör fortfarande 4.1.2 och ingen uppgradering är annonserad, har sjunkit rejält i pris sedan släpp och har ett lågt andrahandsvärde. Fortsätter att köra med min Nexus 7 2013 istället.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
     
  13. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jepp och inte lika bra skärm som konkurrenterna, runt 180ppi. Dessutom har jag redan en note 2 så det kommer kännas onödigt med ännu en note produkt imo

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  14. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Nja..det står ju halverat kontantkortspris?
     
  15. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Enligt Telais reasida står det halverat kontantpris och det detta priset har funnits ett tag.

    Finns en del 4.2.2 roms på samfirmware (förutom nordicversionen). Tror en uppdatering är på gång men tveksamt att den får 4.3/4.4
    Den har väl inte sjunkit nämnvärt i pris. Ligger ju på runt 4000:- överallt förutom hos ett par skitbutiker på prisjakt (typ inga omdömen).

    Sedan är det korrekt att skärmen inte är speciellt högupplöst. Tycker dock inte den är skit och 4G-versionen kan ju faktiskt även användas som en mobil, dvs. det går att ringa och sms:sa. Det finns även några Kitkat-roms, bl.a Cyanogenmod. Ingen aning om dom fungerar bra eller ej.
    Jag kommer dock inte köpa den, har redan en G Pad.
     
  16. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Du kan inte ha kollat så noga på Prisjakt, för prisbilden som visas där är en helt annan än den som du beskriver. Note 8.0 LTE kostar 2290 kr hos Cyberphoto, cdon.se (slut i lager) och Electroworld. På Elgiganten och Mediamarkt ligger den på 2990 kr. De som tar 4000 kr för Noten är små okända butiker, det som du kallar "skitbutiker".

    För prishistorik kan man kolla statistiken som finns på Prisjakt. Noten har sjunkit från att lägst ha kostat 3700 kr till att idag ligga på lägst 2300 kr. Den har varit nere på 2200 kr i mellandagarna. Detta tycker jag är ett ras, och noterbart är att ingen ny version har hunnit komma, ändå rasar priset.
     
    Last edited: 6 jan 2014
  17. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Du söker ju på wifi-versionen som ganska riktigt finns hos både Cyber och Electroworld för 2290:- LTE versionen (N5120) kostar däremot runt 4000:- hos seriösa ÅF.

    Wifi: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1750132
    4G: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1750435
     
  18. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Så rätt! Ber om ursäkt, fick upp fel modell. Frågan gällde om Noten har fallit i pris. Hänvisar till prisstatistiken på Prisjakt, den rätta modellen har gått från att lägst ha kostat 6000 kr till att lägst kosta 3000 kr idag. Vi talar om ett rejält prisfall. På Tradera går LTE-modellen för 2000 kr och lägre (se avslutade auktioner).
    Inte bara Telia säljer ut Note 8.0 LTE nu, utan även Tele 2 har satt ned priset, om än inte till samma nivå som Telia. Detta är i mina ögon ganska anmärkningsvärt, då Noten inte funnits så länge på marknaden och ingen efterföljare mig veterligen har aviserats ännu, än mindre kommit ut.
     
  19. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    1 039
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Det går inte att lita blint på Prisjakt. Problemet är att många återförsäljare har skyhöga priser redan innan den faktiska lanseringen, tror aldrig att Note 8.0 LTE har kostat 6000:- Vart hittar du den för 3000:-?
    Samma sak med exempelvis PS4, innan lanseringen var det en del återförsäljare som la upp den till 5000:- och sedan störtdök den till 3800 efter några månader.

    [​IMG]

    Hittar inga avslutade annonser på Note 8.0 med LTE, länka gärna. Hittar ej heller nån billig Note 8.0 LTE hos Tele2, verkar kosta 4195:- Igen länka gärna
     
  20. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det är helt rätt som du skriver att det inte går att lita blint på Prisjakt. Mitt påstående var att noten har fallit avsevärt i pris på förhållandevis kort tid. Antalet kronor eller ören hit eller dit är alltså ganska ointressant att gräva i, det är mönstret som man ser i prisstatistiken som är intressant. Och vi kan konstatera att för Note 8.0 har priset fallit. Jag följde en av de länkar som du lade upp och tittade på denna graf [​IMG]

    Där låg priset först på 6000 kr, därefter låg det länge på 4700 kr. Efter det har det blivit ett hopp och som lägst legat på 2700 kr (jag avrundade till 3000 kr för nu ska vi inte vara såna). Jämför med andra surfplattor som Nexus 7 och ipad som visar en mera stabil prisbild över tid. Nexus 7 2012 sjönk på allvar först efter att den nya versionen släpptes. Note 8.0 LTE är ganska ny, då den släpptes så sent som under försommaren 2013, men har redan fallit förhållandevis mycket i pris, och bland annat slumpar som vi vet Telia bort den till ett mycket lågt pris nu. Telia är billigast men också Tele 2 har kampanj (se www.tele2.se, första sidan).

    Avslutade auktioner hos Tradera får du fram i Traderas app i Sökalternativmenyn längst ned. Du bockar för "Visa endast avslutade".

    I Samsungs officiella uppdateringslista finns Note 8.0 över huvudtaget inte med. Till äldre Note 2 LTE rullades 4.3 ut för ett par månader sedan. http://www.samsung.com/se/info/note.html

    Med detta tackar jag för mig. Det var inte min avsikt att mina två cent i diskussionen skulle leda till ett nagelfarande i detaljer.