Problem: Ingen ADB/Fastboot - byta kontakt?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av danielholm, 15 jan 2014.

  1. danielholm

    danielholm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag skulle flasha om min Nexus 4 denna afton och gick i vanlig ordning in i recovery och tömde hela skiten för att sedan lägga in de filer som krävdes och sen sätta igång.

    Efter att jag gjort wipe och format på typ allt (hade multirom installerat innan) så skulle jag köra push med ADB. Inga enheter anslutna.

    Jag kör Ubuntu och varken dmesg eller lsusb visar ett skit när jag kopplar in telefonen. Jag har testat andra kablar, men ingen skillnad. Andra enheter funkar med samma kablar.

    Telefonen har fungerat alldeles utmärkt och det har inte varit några problem med att ladda den. Mina tankar vandrar åt att det är kontakten. Har ett svagt minne av att jag spillde ytterst lite öl på telefonen nyligen - dock på långsidan - samt att jag lånade en kompis laddade och kanske försökte lite för hårt art få i kontakten åt fel håll: att det alltså kanske bara är att byta ut denna kontakt.

    Vad tror ni?

    Har ni andra tips?

    Tack på förhand,
    Daniel

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  2. danielholm

    danielholm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag sedan vaknade tidigare idag så gav jag det ytterligare ett försök och då bara fungerade det. Läst att det kan bero på någon fast charge, eller just en charge-flagga som låst sig.
     
  3. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    När min krånglar brukar jag byta till Kamera (PTP)-anslutning och då fungerar det alltid.
     
  4. danielholm

    danielholm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade ju ingen som helst ROM på enheten det var bu då svårt. Men tack.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk