Problem: Fast i recoveryn utan någon ROM att installera

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av Dylan, 19 jan 2014.

  1. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hejhej. Var väldigt längesen jag installerade en custom rom, så har en väldigt gammal recovery(Clockwork 6.0.2.3) vilket jag antar ställde till det. Hade inte en tanke på att det inte skulle fungera, och har ingen backup heller.

    Wipeade telefonen och försökte installera senaste AOKP kitkat, men när jag flashar den kommer Android-gubben upp med en varningstriangel och står nånting med Couldnt flash rom, Status: 7. Söker jag på status 7 betyder det att jag har fel ROM för min telefon men jag har laddat ner rätt, kan det bero på att jag har gammal recovery?

    Så vad gör jag nu? Har pillat runt lite i Nexus Root Toolkit för att försöka installera stock men den hittar inte fastboot. Försöker jag installera något via sideload blir det samma problem.
     
    Last edited: 19 jan 2014
  2. Fueleh

    Fueleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    e väl bara att ställa den i download mode sen köra in nått med nexus tool kit, ska gå och mounta sdkortet och lägga in saker där också.
     
  3. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Som tur var hittade jag en gammal JB nightly djupt nere i nån mapp som jag installerade, startade om, uppdaterade recoveryn och fick in den jag ville.

    Men för nyfikenhets skull, hur skulle jag gjort det? Hur sätter man download mode och hur mountar man sd-kortet i det läget när man inte har nån rom?
     
  4. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    I de recoverys jag har använt så brukar det finnas ett mount usb alternativ. Anslut din enhet till datorn, välj mount usb (brukar kunna finnas under advanced alternativet), för över de filer du vill till SD kortet och unmount, flash zip.