Varför denna hype kring Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kemal88, 18 jan 2014.

  1. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Klart det spårar ur ibland. Vadå då? Gör det ju i verkliga livet också när folk diskuterar. Fast här är det färre som blir misshandlade.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    retarded* ;)


    Bara å låsa tråden, fattar inte varför folk ens har ork att engagera sig i att tjafsa, händer inget bättre i vardagen eller?
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tack för korrektionen såg inte ens jag hade skrivit fel :)

    Sent from my G2 using Tapatalk
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo men nivån blir generellt så mycket lägre på en internetdiskussion. Personliga påhopp etc. Måste vara jobbigt att ha såna irl lika ofta. Då är det bättre med en liten oväntad örfil ibland så det blir stopp på det hela.

    Sent from my G2 using Tapatalk
     
  5. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag tycker det kan vara intressant att delta i sånt här. Ibland rentav roligt.

    Men det är väl klart Baxee, att inte alla kan leva i omkörningsfilen. Är det därför du endast slänger in små harlortar då och då, istället för att engagera dig? För att vardagen är så "awesome"?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
  6. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER


    Korrekt.


    Sent from my iPhone 5S
     
  7. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Mata inte trollet.
     
  8. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag valde Android från början för att jag gillar valfrihet, vare sig iPhone eller Windows Phone erbjuder samma frihet.
    Det som har fått mig att stanna kvar vid Android är att man kan leka runt med den och pröva nya saker om man känner för det, och alla nya roliga idéer som kommer hela tiden på Android.
    Så därför trots att Android laggat, och inte erbjudit en lika flytande och ren upplevelse har det ändå känts roligare än min iPhone. Värt mycket för mig.

    Men nu sen Jelly Bean och Xperia Z1 så har jag respons och flyt så jag inte kan klaga längre.
    Känns som att Android och iOS närmar sig varandra på lite olika sätt. :)
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Provat en Nexus 5? Den har i stort sett lika bra flyt idag som en iPhone 5 har med iOS7. Inte riktigt lika bra respons men flytet är numera ett ganska jämnt race.
     
  10. Poi Ran

    Poi Ran Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hypen? Tja, det verkar bottna i någon slags verklighet då Android trots en trög start totalt seglat förbi Ios i antalet användare. Lite grand som Windows mot Mac-OS. Sedan blir det väl i längden som där också, att man inte tjänar mycket på Androidhårdvara, medan Apple kan fortsätta ta ut bra vinster för hårdvaran. Får se hur länge Google, Microsoft och Apple kan tjäna stora pengar innan de får konkurrens från andra system.

    Vilket system som har bäst kvalitet kan man diskutera, det som tilltalade mig var att jag kunde köpa en telefon (SE Neo V) för under 2000 (i praktiken betalade jag 20 kr förhöjd avgift i 2 år, 99kr istället för 79kr/mån, för mitt Telenor-abb med fri datamängd). Jag hade inte haft råd med Iphone. Dessutom tilltalades jag av att kunna roota telefonen, etc, lite nördig som man är. Min telefon leverades hösten 2011 med Android 2.3, uppdaterades några månader senare till 4.0, och där stannade det tyvärr 2012, någon 4.1 etc kom inte. Och det är lite synd, 4.1 är väl minsta systemet man vill ha idag egentligen. Dock, låsa upp bootloadern var ju lätt, så jag har kört 4.1, 4.2, 4.3 och nu 4.4 med Cyanogenmod som bas. Funkar jättebra. Kör överklockat till 1.4GHz, från standard 1GHz, jag har satt i ett class 10-minneskort på 32GB som kostade ett par hundra, mycket kostnadseffektiv telefon som egentligen klarar allt jag vill.

    Lite dålig kamera dock, det är enda felet och enda skälet för mig att kanske uppgradera. Och då till en 2000kr-telefon, mer behövs inte för mig. Abonnemanget tänker jag inte förändra, fri data för 79kr/månad är svårt att slå. Då får jag inte 4G, men det behöver jag inte, kan se SVT Play i högsta kvalitet osv utan problem med 3G.
     
    Last edited: 24 jan 2014
  11. Paronfesken

    Paronfesken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har en iPhone 4s som jag är måttligt trött på. Tyckte att det var bra appar i början men nu är det ju lika mycket till Android. Gillar vissa funktioner men saknar Androids möjligheter. Skriver på min nexus 7 med SwiftKey. IPhones tangentbord suger ;-)

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  12. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Fanns ju typ lika mycket appar till Android när Iphone 4S släpptes också?

    Fast du kanske menar att apparna är bättre välgjorda och snyggare?
    Det är dem fortfarande!
    :cool:
     
  13. Paronfesken

    Paronfesken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja i början var android apparna lite Basic. Tex Facebook var ju lika bra som webbversionen. Sen var iPhone smidigare i scrollen. Sen älskar jag launchers till Android Tex action launcher eller Apex till tablets. Ogillar starkt också iTunes (appen, Windows programmet, hur den syncar, mm)

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  14. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER


    Gillar inte heller iTunes men använder dropbox så jag använder det inte heller. :)



    Sent from my iPhone 5S
     
  15. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kollade precis vad som gjorts med min telefon, och där står meddelandet:
    Orderstatus: Uppdaterad av Extern verkstad

    Har telefonen endast uppdaterats efter denna felbeskrivning vet jag inte vad jag ska göra:
    "krånglat från start. kunden har bytt batteri och återställt utan åtgärd. batteriet håller inte. program som krånglar och även kameran."

    Borde väl egentligen ha rätt till att bara be MediaMarkt skicka in den igen. Jag menar, uppdatera telefonen kan jag ju göra själv också. Förstår att verkstaden oftast har en checklista de följer, men kom igen!

    Hur tror ni det går att lämna in den hos Samsung direkt?
     
  16. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Jag tror att det betyder att orderstatus har uppdaterats av extern verkstad. För jag har lämnat in diverse olika mobiler påå service och så har det alltid stått, oberoende av vad dom egentligen utfört på respektive mobil. Mina 2c.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  17. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hmm, okej. Hoppas det är så. Tänkte tanken men har för mig att det stått annorlunda för mig, att jag kunnat följa ärendet. Dock är det första gången jag lämnar in något hos MediaMarkt så kanske skiljer sig :)
     
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Runt två veckor tog det när de hade min surfplatta på service. Bytte digitizern.
     
  19. Kemal88

    Kemal88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Schysst, inte så farligt. Hoppas den fungerar när den kommer tillbaka också, vilket den har en tendens till att inte göra när man har såna fel som jag har på min. Börjar dock känna mig smått handikappad med en Xperia Mini(första modellen) :P
     
  20. Spindrift

    Spindrift Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    491
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Apropå hype. Kolla på tv/nyheterna när de öppnar en ny Apple butik, folk beter sig som det fanns bot mot alla (inklusive dödliga) sjukdomar där inne. Lägg därtill alla podcast i ämnet. Det är ju för f... bara elektronik.

    Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk
     
    flat7 gillar detta.