Träningsapplikationer - För dig som vill ha koll på din träning

Diskussion i 'Applikationer' startad av plexuz, 12 sept 2009.

?

Vilket program använder du i träningsspåret?

  1. BuddyRunner

    21 röst(er)
    3,5%
  2. CardioTrainer

    202 röst(er)
    33,3%
  3. MyTracks

    88 röst(er)
    14,5%
  4. Annat

    295 röst(er)
    48,7%
  1. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Man BLIR ''jätteseriös'' med race yourself, när man får uppläst i örat att man ligger fem meter före, sen två efter, osv. Tävlingsdjävulen tar en rätt fort, och det där sista lilla extra är alltid nyttigt. :D
     
  2. Nephisto

    Nephisto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Haha okej ja kanske får prova då :D
     
  3. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Bara för sakens skull (är f.d supporttekniker så jag har för vana att felsöka så långt det går) så kopplade jag in mina gamla Koss the Plug. Det är kanske ingen jätteskillnad men ljudet är mer basbetonat i dessa och ljudet är ganska beslöjat så hans röst var inte fullt så tydlig, men jag hade inga problem att höra rösten.
    Får väl testa med BT headset också i kväll :)
     
  4. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    OK, har testat med BT nu. Ett gammalt SE HS200.
    Det första som slog mig var att det är stor skillnad i ljudkretsen jämfört med min förra telefon HTC Touch Cruise. Mycket bättre ljud i Desiren, framför allt har den inte en högfrekvent ton mellan låtarna som Cruisen hade.
    Nästa observation, JO den tonar ner ljudet då rösten kommer fram. Misstänker att det inte märkts tidigare är för att det är sämre ljudstyrka över BT och att man får kompensera detta genom att skruva upp volymen över de 75% som rösten ligger på som standard.
    Det sista jag tänkte på är att och detta är svårt att förklara, men:
    Med kabelanslutna lurar låter det som om rösten ligger ovanpå musiken. Det är klarare och tydligare.
    Med BT så låter det som att rösten ligger under musiken, och därmed lite otydlig. Oavsett volym.

    Men det viktigaste av allt, det är betydligt roligare att ge sig ut nu med CardioTrainer eller liknande som sällskap.
     
  5. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag provade just SportsTracker/SportsTrackLive och det funkar riktigt bra. Dock så får jag inte voice att fungera alls.. Någon som har ett tips eller som har samma problem?
     
  6. hakanostrom

    hakanostrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ser lovande ut. Men det verkar som om man måste köpa pro för att knna lada upp till webben?
     
  7. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Yup, sen att jag inte kan få voice att funka gör mig lite sne.
     
  8. Flaps

    Flaps Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder sportypal och är ganska nöjd med all efteranalys som man kan göra. Dock så tycker jag ibland att GPSen spårar ur ibland och drar iväg helt enkelt.

    Frågan är om problemet ligger i GPSen på mobilen, i applikationen, eller i android? Har ni upplevt något liknande? Kör för övrigt 2.2 med Nexus.

    Kan ju meddela att det var väldigt mycket sämre med windows mobile.
     
  9. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som vet hur jag får voice att funka för sportstracker/sportstracklive?

    Kör med gratis versionen tills jag får det att funka...
     
  10. Magnus Olsson

    Magnus Olsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    MyTracks har numer även en voice feedback.

    Själv så kör jag mest med min Garmin klocka pga att jag saknar pulsbälte till telefonen men idag provade jag cardio och de va nice som komplement o kunna få statusen uppläst :)
     
  11. Norda

    Norda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, sitter och funderar på hur man gör för att beställa ifrån USA, har aldrig gjort det bara inom Sverige. Har en HTC Desire och använder Runkeeper nu som jag är nöjd med.
    Men min fundering är om man köper HxM Developer pulsbältet och använder SportsTrackLive appen. Kommer appen att räkna ut kcal förbrukningen mer precis när den känner av pulsen eller är det ända att man ser vilken puls man har och inget mer?

    Är helt ny på det här med android telefon men är jäkligt villig att lära mej.
    Förut var jag inne på att köpa en Garmin for runners, då man har gps och pulsband. Men kan man få allt det där med hjälp av telefonen så är man ju skitnöjd.

    Är redan nöjd med det man kan få fram idag men skulle vilja få kcal förbrukningen mer precis.

    Tack på förhand.
    Norda
     
  12. browneye

    browneye Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur funkar det med CardioTrainer om jag byter ROM, försvinner alla mina sparade workouts då? :ehm:
     
  13. danne

    danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kan ju spara dem till minneskortet. History -> Meny ->Backup to SD Card
     
  14. berntan

    berntan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart man kan få tag på ett Zephyr HxM-bälte i Sverige?

    Eller om det finns någon motsvarande pulsmätare som man kan koppla samman med SportTracksLive som används på en Google Nexus One?

    //b
     
  15. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hmm, har du aktiverat det i inställningarna? Annars är det konstigt, ska inte vara några konstigheter att få det att fungera. Går utmärkt på min Legend.
     
  16. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har letat för att försöka hitta bältet i Europa och jag tror inte det går i dagsläget. Enda som går att få tag på här är det dyrare bältet de har som verkar vara mer för vetenskapliga ändamål.

    Tror det dröjer lite innan det blir aktuellt att sälja i Europa också beroende på tillgången. Zephyr var ju inte beredda på intresset och pulsbanden sålde slut direkt och det har tagit dem ett tag att hinna ifatt med produktionen för att svara mot efterfrågan. Eftersom det bara var ett par veckor sedan de började sälja hxm igen efter slutförsäljningen så har jag svårt att tro att det finns importerade varianter i Europa ännu. Men det lär nog komma förr eller senare.

    Att köpa från USA kan ju bli en lite kostsam historia. Först läggs portokostnader på, sedan betalas tull på ca 5% (beror på vara, plus att administrationsavgifter läggs på om de kontrollerar varan) på priset av varan + portot och slutligen så läggs svensk moms (25%) ovanpå priset av varan + porto + tull (och eventuella avgifter).

    Jag har personligen inte sett någon annan pulsmätare som man kan koppla ihop med telefonen. Så vitt jag vet är detta den ENDA som i dagsläget fungerar (kommer nog komma fler dock)
     
  17. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Självfallet - fick det dock inte att fungera. Kanske pga. att jag har bluetooth headset, vem vet. Gått över till Endomondo istället som fungerar ruggit bra och är väldigt smal i storlek.
     
  18. Magnus_

    Magnus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett Zephyr pulsbälte från Tyskland via http://www.rungps.net/
     
  19. Carling

    Carling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina beräkningar som jag gjorde fär några månader sedan visade följande:

    (med valutakurs från 23/3)
    Försäljare - Pris
    Zephyr-Technology.com - 968kr (med rabattkod från sportstracklive)
    Athlosoft.com - 1082
    runGPS.net - 1277kr

    Jag har säkert räknat fel och glömt moms på det nyazeeländska alternativet. Har för mig att frakt är inkluderat i samtliga fall, men om produkten är slut hos leverantören så faller ju det första alternativet bort.
     
  20. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Körde 2 kilometer nu, Cardio Trainer viste 1,4 km och Runkeeper 2 km - Så er får testa flera ganger vem er kan lite på :P Har en del känsla att Cardio Trainer visar mycket fel ständig, fler som har kollat det?