Problem: Skärmen styr sig själv(osynligt finger?)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Robban011, 27 jan 2014.

  1. Robban011

    Robban011 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    ROM:
    Captain Morgan
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy Tab 10
    Min dotter har fått ärva min HOX, nu har den börjat spöka ibland(hon säger att den DAMP:ar) Det grafiksa låset kan t.ex se ut som någon drar fingret snabbt över visa noder. Det kan även hända i andra appar som instagram osv. Vi har precis gjort en 'återställning' av telefonen för att se om det hjälpte. Men nu är den tillbaka med problemen.
    Vi funderar på att lämna in den på rep, men då vill man ju visa problemet som inte syns varje gång.

    Filmade felet igår, men det går väl inte att lägga upp film här?
     
  2. aliendavid

    aliendavid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    I
    Sen något vecka tillbaka upplever jag samma sak. Upplever också att skärmen svarar sämre eller ibland inte alls vid svepningar eller tryck. Händer det din dotter också?

    Jag ska dock byta telefon snart så någon större kraft på att fixa det kommer jag inte lägga. Utgår ifrån att skärm eller digitizern är kass?
     
  3. Robban011

    Robban011 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    ROM:
    Captain Morgan
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy Tab 10
    Dottern har ej problem trycka, när den väl fungerar
     
  4. hoxjävel

    hoxjävel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Även min morsas htc one x har börjat konstra på liknande sätt senaste tiden. Oftast har det hänt för henne i meddelandemenyn, telefonen har gått helt bananaz och bilden börjar fladdra hit och dit väldigt snabbt (precis som att någon trycker/drar med fingret väldigt fort slumpmässigt). Hon har upplevt att det blev bättre efter att jag drog väck hennes skärmskydd för några dagar sedan, någon mer som provat detta? Kan givetvis vara en slump..
     
  5. Zidde

    Zidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det här kan ju låta som en självklar grej men, min telefon beter sig likadant om min skärm råkar bli blöt av någon anledning (regn, spill osv). Första gången det hände så blev jag hyfsat konfunderad :)