Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

  1. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tattoo och Wildfire har samma upplösning (QVGA, dvs. 320*240). I övrigt så skiljer skärmarna sig, olika digitizers, olika storlek (2,8"/3,2"), resistiv kontra kapacitiv...
     
  2. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kollar filmer på youtube när de trycker omkring på WF:n tkr inte att det ser så "stort" ut.
     
  3. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det ser bra ut överlag, men observera texten i SMS-widgeten med mera. Betänk att det ryms lika lite info på denna större skärm som på Tattoos lilla. Det kanske inte är så att det stör alla, men personligen tycker jag att det räcker med en QVGA för min del.
     
  4. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Wildfire har INTE en AMOLED-skärm, om du nu menade det...

    Det har inte Tattoon heller. :)
     
  5. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis :)

    Den kapacitiva skärmen är jättebra, snabb och "smooth" från vad jag har sett på Youtube. Jag skulle inte vilja ha en resistiv skärm iaf.

    Sedan tycker jag att skärmen verkar helt ok, med tanke på priset. :D
     
  6. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Noterade att release-datumet blivit framskjutet hos några av leverantörerna, så jag beställde en HTC Legend idag! I värsta fall får man väl sälja Legenden och köpa en Wildfire för pengarna man får in då :)

    Ang. skärmen och priset; en tusenlapp under HTC Legend känns väl inte fullt så prisvärt tycker jag. Enligt den danska MobilSiden så har de fått uppgift på att den kommer lanseras för 2000 danska kr. Landar den där, DÅ snackar vi prisvärd mobil. Det känns orimligt med en QVGA skärm och en CPU med två år på nacken att debitera mer än 2500 kr. Eller snarare, det känns inte som så prisvärt faktiskt.

    Det jag oroar mig mest för är hur den kommer fungera i förhållande till Tattoon med tanke på att det är ungefär samma hårdvara, dock lite mer RAM! Min Tattoo hänger inte alls med så snabbt som jag vill och får ofta krascher (ForeClose). Det vill jag inte betala för igen!
     
  7. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  9. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måste tyvärr säga att 2000 danska kronor ligger på omkring 2800 svenska kr :ehm:

    Då blir det minst lika dyrt att köpa WF i danmark...
     
  10. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter förhållandevis orealistiskt att tro att en budgetmobil med QVGA skulle begåvats med AMOLED; men även jag gick på niten på Prisjakt först. Man kan ju aldrig lita på officiella bilder heller (tack, Photoshop)!
     
  11. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Rimligtvis som Desire och Legend iom. att de alla har samma Android 2.1 med HTC Sense.
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad menar du med det? Legend har en kraftigare processor med modernare arkitektur än Wildfire; Desire har en sjukt kraftig processor och i övrigt bättre spec än de flesta mobiler. Det går väl knappast likställa prestandan på tre så olika enheter utifrån samma OS? Det är ju hårdvaran som snurrar runt OSet, inte tvärtom!

    Som någon tidning uttryckte det: "The Wildfire has a processor that most people in the business thinks should be junked, not purchased".
     
  13. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    står inget om vilken typ av skärm det är på HTC hemsida
     
  14. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I den spec som bifogades press releasen framgår "TFT LCD". Men som med allt på det fina Internet kan man ju inte vara mer än 99% säker på att något är äkta, särskilt inte på siter som lever på rykten.

    Trots att jag är JÄKLIGT gnällig mot WF så vidhåller jag att jag inte uteslutit den. Däremot är det inget jag skulle köpa utan att väldigt noggrant fått pilla på den i butik. Fick en Legend när jag tecknade upp ett abonnemang (dumt att tacka nej, den kommer om ca 5 dgr) men jag gillar inte Legend heller, tycker den känns riktigt klumpig jämfört med Tattoon, formmässigt...om jag inte blir kär i den så kan det mkt väl bli en WF nästa månad.
     
  15. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är helt förälskad i Wildfiren, men jag ska ändå vänta med att köpa den tills någon månad efter releasedatumet. Vill bara se först vad allmänheten tycker om den, då jag inte riktigt hör till de som byter telefon varannat halvår. Man vill ju vara säker då ;)
     
  16. Raum

    Raum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ligger priset under 2400 så köper jag nog den (Iaf om jag fortfarande är Arbets*lös*sökande). Men som jag nämnt, Upplösningen förstör för mig... annars hade det varit ett lätt val.
     
  17. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker den ser fantastisk ut och tror den känns lika bra och smidig som Tattoon. När jag provade Desiren tyckte jag att fingrarna blev ansträngda av att nå knapparna, fick ett ljudligt "klick" i ena knogen...Legenden kändes också väldigt osmidig, när man är van vid en "enhandstelefon". Får Legenden i veckan men det är mycket möjligt att det blir en Wildfire istället!
     
  18. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Läste mest det du skrev om krascher, där avgör rimligtvis vilken version av Android som telefonen har mer än hårdvaran. Snabbheten är givetvis dock starkt beroende på hårdvara och där ligger Wildfire efter. Synd att den inte kommer med 2.2 på en gång, skulle vara (blir) intressant att se hur JIT och andra optimeringar får en äldre hårdvaruplattform att lira. Kanske gör den låga upplösningen och 2.2 att även en sådan känns rapp iaf.
     
  19. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Instämmer! Det är väl också en av de stora fördelarna med Android (jämfört med t.ex. iPhone OS), just att nyare versioner faktiskt verkar funka bättre med de äldre enheterna snarare än tvärtom. Jag är hemskt sugen på att kika på en Wildfire själv, för även med 2.1 bör den ju vara bättre än Tattoo (sedan har den mer RAM, vilket jag antar är vad som påverkar Tattoons mindre bra multitasking)!
     
  20. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu får man bara vänta och se när butikerna får in Wildfire på lager. Vissa säger mitten av juni, vissa mitten av juli :(