Tillbehörstråden för LG G Pad 8.3

Diskussion i 'LG' startad av wargreymon, 8 feb 2014.

  1. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Diskutera och rekommendera vad man kan (inte) ska köpa.

    Kan börja med första frågan. Någon som vet någon bra läderpåse? Har en i syntetiskt läder för min Nexus 7 2012, men den är ganska så trång och hela G Pad får inte plats.
     
  2. the_wanderer

    the_wanderer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Såg att DealExtreme nu har lite TPU skal till G pad.
    http://dx.com/s/lg+g+pad

    Själv är jag faktiskt rätt nöjd med mitt Ivso smart cover case, har även en kopia (vitt) som kanske inte är precis lika bra, inget fel på passformen men locket är lite för styvt och "lädret" har en inte så attraktiv pärlemo effekt.
     
  3. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på om det finns någon typ av dockningsstation som man kan ha på skrivbordet för att ladda plattan?
     
  4. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad gäller angående laddning? Kan man ladda en surfplatta för länge och när bör man ladda den? Kort sagt, vad är optimalt för batteriets livslängd?
     
  5. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag har läst någonstans att Li-ion-batterier mår allra bäst om man inte laddar ur dem mer än till ca 40%, och att de mår dåligt av fullständig urladdning. Men jag tror inte man behöver bekymra sig så mycket. De övervakningskretsar som sitter i plattan/telefonen ser till att stänga av innan batteriet tar skada av urladdning.

    Samma sak när man laddar den: Kretsarna ser till att batteriet inte tar emot mer ström när det väl är fulladdat, så det tar inte skada av att laddaren sitter kvar.
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det finns fina originaltillbehör till LG G Pad 8.3, men de har inte kommit till Sverige ännu.

    Fodral: http://www.lg.com/uk/images/mobile/features/lg-mobile-GPad-feature-case-image.jpg

    Dockningsstation: http://www.lg.com/uk/images/mobile/features/lg-mobile-GPad-feature-charging dock-image.jpg

    Fodralet är jag väldigt intresserad av att köpa, så jag har letat på nätet efter det och funnit att det finns att beställa från Korea på ebay, men kostar nära 600 kr (exkl. tull och andra kostnader som kan tillkomma vid import). På LG Sveriges Facebooksida skrev de i december att tillbehören skulle komma till Norden senast under januari. Så har inte skett ännu, så jag skickade en fråga till LG Sverige och fick svar föredömligt snabbt. Postar svaret nedan, då det eventuellt kan vara av intresse för flera:

    <I>"Hejsan,
    Tack för att du kontaktat LG support.
    Jag kollade upp saken med min produktansvarige.
    Tydligen så har skyddet inte kommit ut på den nordiska marknaden ännu och dessvärre så har de inte fått något klart datum då det ska släppas.
    Tidigare besked var att det skulle släppas under januari men så verkar tyvärr inte ha skett.
    Ha en trevlig helg."</I>

    Min förhoppning är att vi snart ska få se originaltillbehören i butikshyllorna här i Sverige, eller att de åtminstone ska gå att beställa inom Europa till en rimlig peng. Litet synd att det dröjer så, hoppas att det inte slutar med att vi inte får se några originaltillbehör alls.
     
  7. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag är väldigt nöjd med mitt IVSO-fodral men om LGs egna är lite tunnare och lättare så kanske jag överväger att byta.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  8. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

  9. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Last edited: 9 feb 2014
  10. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Hur är det med metallclipset som fäster mot magneterna när man stänger IVSO-fodralet? Finns det risk att metallen går emot och repar glaset?
     
  11. Clueless

    Clueless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2013
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Eftersom att locket är vikbart så är det absolut möjligt att metallclipset går emot glaset om man inte lägger ner locket ordentligt när man stänger skyddet tex. Däremot så är metallen snyggt polerad och kanterna är mjuka och fina så att den skulle repa skärmen ser jag nog som omöjligt.

    I stängt läge så låser clipset mot magneterna ca 1 mm över skärmens yta så det borde inte finnas någon risk för tex nötningsskada där (om du är orolig att clipset ständigt ligger emot skärmen. Det gör det alltså inte).

    Tycker det är ett rejält och bra fodral. Hög kvalitet.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
    Holabanarne gillar detta.
  12. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det finns en sådan risk. Om detta kan du läsa i inlägg #63 till #70 i tråden om IVSO Case på XDA-Developers (LG G Pad 8.3 > G Pad 8.3 Accessories > ISVO Case Review (Video) (New colors coming soon)).

    Själv har jag valt att sätta eltejp på metallclipset, för att skydda skärmen.
     
    Last edited: 25 feb 2014
  13. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Perpotator gillar detta.
  14. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där ska jag också köpa när det kommer om det inte blir svindyrt dvs. Ser precis ut som jag vill ha det.

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
     
  15. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

  16. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    jag va inne o kollade priset på officiella... fan över 500kr... på ebay tror jag det va...
    köpte ett från incipio istället, va supernöjd med det till in gamla ipad
     
  17. emli

    emli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  18. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har fått väldigt medioker kritik. Googla - du kan också se xda-devs, där det finns en tråd om detta case.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  19. emli

    emli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja jag såg att den inte har någon magnet men har haft liknande förut och tycker det fungerar riktigt bra utan faktiskt, ingen dealbreaker för mig.
    Annars finns det ju bra guider för att modda dom om man absolut vill ha med magnet :)
    Men annars så tycker jag att den fått bra feedback!
     
  20. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan verkligen rekommendera detta skal:

    http://www.ebay.com/itm/Nillkin-Sma...vers_Keyboard_Folios&var=&hash=item2c7e38fa6a

    Enda negativa är att när man ska vika locket så man kan ställa den upp eller vila plattan mot locket då vill det gärna "vika-upp" sig men det kanske blir bättre med tiden när den mjukar upp sig lite.

    Annars toppen, bra kvalité, slimmad, magneten (släcka och stänga skärmen) fungerar utmärkt.