Problem: Föra över bilder från telefon till minneskort

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av renkan, 9 mar 2014.

  1. renkan

    renkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har försökt komma på ett sätt att föra över bilderna jag har på min gamla s2 till mitt minneskort jag har i min s3, men det går ju inte..? Någon som vet hur man gör, om man kan göra det?
     
  2. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Dropbox, airdroid, USB kabel?
    Funkar S2 an?

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  3. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Om bilderna finns i S2:ans telefonminne ( i stället för på det extra minneskortet):
    - Anslut telefonen (S2) till din PC med USB-kabel.
    - Gå till telefonen i Explorer, hos mig står det GT-I9100 på den enheten
    - Lokalisera mappen DCIM under Phone i telefonen
    - Gå till undermappen Camera
    - Här finns nu alla dina bild- och video-filer
    - Nu är det bara att släpa dem över till en mapp på din PC

    Sen upprepar du ovanstående fast med din nya telefon och nu släpar du bildfilerna andra vägen från din PC till telefonens mapp. Du kan välja vilken mapp på telefonen som helst, du kan lämpligen skapa en ny mapp som du benämner S2bilder eller liknande så att du håller isär bilderna (om du vill).
    Om du har ett extra minneskort på din nya telefon så är det nog bäst att ha bilderna där.

    När du sedan tar loss telefonen från USB-sladden kommer den att skanna av det nya innehållet och bilderna syns nu i Galleriet.

    Notera att ifall du har ett minneskort i telefonen så kan du ställa om den så att kameran lagrar bilderna på extrakortet i stället för i telefonminnet. Om du gjort det så är det superenkelt att flytta bilderna till en ny telefon i framtiden, du stoppar helt enkelt bara in kortet i den nya telefonen och så har du bilderna där...