Fråga: ChromeCast liknande sticka - Tankar

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av BabbeN..!, 10 feb 2014.

  1. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  2. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

  3. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    För någon vecka sedan fick jag hem den.
    Den ser exakt ut som en CC förutom att det följer med en usb sladd som är delad. Den ena är kontakt för att ge den ström ifrån USB uttag i TV´n eller liknande, den andra änden är en liten plastklump med antenn i.

    Att komma igång med den var lätt, den skapar ett eget nät där man loggar in på enheten via företagsegna app.
    Appen i sig är ett kapitel för sig. Den fungerar absolut inte med Samsung S4 viket jag har haft en dialog med utvecklaren om.
    Men till min gamla Acer A700 fungerar den bra utan knorr.

    Efter att fått fyr på appen via A700 an uppdaterade sig dongeln med någon ny mjukvara. Vet vad det var för skillnad innan, men det fungerade bra.

    När jag sedan ska skicka media till den fungerar deras egna app, men jag kör ALLCast för media ifrån nätet och Avia för intern media.

    Nu kan jag med använda mig S4 för att skicka media både ifrån nätet (Showbox) och internt.
    Dock ska tilläggas att allt inte fungerar att skicka till den, både ALLCast och Avia hittar den som DLNA mottagare och inte som en CC

    I det stora hela humm för 170 kronor, fungerar ok skulle inte ge mera, det som är positivt med den är att den har en stark WiFi antenn vilket gör att den inte tappar mottagning.
     
  4. Jöns

    Jöns Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag köpte också en efter att ha sett denna tråden.
    Fick den för några veckor sedan kanske men har inte hunnit testa så mycket.

    Ezcast-appen är ju inget vidare men den fungerar.
    På min rootade Note1 fungerar det dåligt, knappt alls.
    På en kinasurfplatta fungerar det bättre.

    Har inte fått följande att fungera:

    * Spegling
    * Uppspelning liknande Chromecast. (fick dock fram möjligheten på plattan, men har inte fått det på telefonen).

    Ska tillägga att jag bara har försökt några minuter då och då.

    Igår när jag testade så var det ännu en uppdatering av stickan så att det kan påverka varför det fungerade bättre igår.