SJ tågtider

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av sandos, 19 sept 2009.

  1. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Vore trevligt om man kunde lägga till flera widgets och för varje widget välja vilken resesträcka man ville se
     
  2. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag håller med ;)

    Höll på att lägga in den funktionaliteten men sen insåg jag att favoriter kombinerat med en widget fungerade för mig :)

    Men ja, det borde fixas inställningar per widget.
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ojdå, uppgraderade till senaste cyanogen och appen är ju helt trasig! Skumt då jag kört den i 1.5, 1.6 och 2.0 i emulatorn. Är emulatorerna så dåliga eller är det cyanogenmod som är skum? Väldigt tråkigt om det inte ska fungera att köra i emulator, då jag bara har en telefon. Man vill ju helst att det ska fungera överallt.
     
  4. r_persater

    r_persater Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Widget och alarm

    Det vore fint om applikationen kunde dra iväg ett alarm (akustiskt och visuellt, t ex att widgeten på startskärmen blir röd) om det plötsligt var en uppsjö med förseningar och inställda tåg på stationen närmast din nuvarande position. Det skulle ge tidig varning om att något pågick på t ex Stockholms Central, så att man i tid kunde dra från jobbet om det var allvarliga trafikstörningar och man just idag "bara måste" vara hemma vid en viss tid.
     
  5. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det vore trevligt, men tyvärr har utvecklingstakten minskat "lite" (den är på 0 faktiskt) och jag har några andra problem som är större för mig personligen, främst då att den inte visar alla tåg mot tex. västerås om man väljer västerås, utan den går enbart på tåg som har västerås som slutstation. I nuläget ser det inte ut som att jag kommer prioritera denna app tyvärr, inte inom närmsta månaden iaf.
     
  6. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu blir jag ganska sugen på att göra denna android 2.2-beroenden genom att låta den ta emot push-meddelanden. Har dock inte froyo på min mobil ännu och kommer inte ha mkt tid innan sommaren är slut heller.
     
  7. Drappe

    Drappe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    567
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Inte upplagd på market?
     
  8. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Njae. Jag funderar på att kanske göra det dock, även med alla buggar...

    Ett problem är att jag är grafiskt handikappad så jag har ingen ikon... försökte ett tag spåna fram en men lyckades inte. Skulle vilja ha en med icke-fyrkantigt utseende, då jag finner sådana ikoner oerhört mycket lättare att hitta i drawern!
     
  9. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bra app, saknar dock funktionen att kolla upp tåg. Borde vara länkar på avgångarna så man kommer till informationen om tågets "färd".
     
  10. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Japp, det är dock tveksamt om jag kommer göra det, troligare isf att jag bara länkar till mobil-websidan för tåget.
     
  11. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hm, okej.
    Vart ifrån hämtar du informationen till appen?
     
  12. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Samma sida som kan kommer till om man tar "Browser" på en station, alltså banverkets:s mobil-sida. Den är enkel att parsa samt liten.

    Vet inte om banverket fixat fram ett API ännu, de snackade om att de skulle det.
     
  13. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lade till denna funktionalitet, det är inte helt optimalt då man inte ser alla tider på mobilsidan men bättre än inget. Kommer lägga upp en ny version i kväll.

    Done.

    [​IMG]
     
    Last edited: 8 jun 2010
  14. RickardP

    RickardP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nice app, har surfat in på både banverket och sj:s trafikinformation tidigare men slipper det nu ;-)

    Har dock 2 saker jag saknar:
    - Skulle vilja ha så bara "favoriter" listas när man startar appen, om man nu har favoriter annars kan ju hela listan få visas. Visas favoriter borde även en knapp till "övriga stationer" finnas också.

    - Notifiering om ens tåg är försenat, jag åker samma tåg varje dag och skulle vilja markera dessa tåg på något viss och om dem blir försenade skulle jag vilja ha en notifiering av appen om detta, kräver då att man typ aktiverar automatisk updatering men är värt det för pendlare.

    Kan då sitta kvar och jobba om tåget blir allt för försenat, även om SJ suger och updaterar 5-10 minuter i taget så är det bra.
     
  15. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Båda dessa är planerade.
     
  16. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tja, den funkade ju inte så bra alla gånger. Har gjort en 0.8.2 men kan inte släppa ny .apk förräns ikväll.
     
  17. Arias

    Arias Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Aha okej, då förstår jag att det kan vara lite krångligt att lägga till tågen.

    Banverket borde skaffa fram API, det verkar som de flesta som gör tåg app använder sig av http://tåg.info/ de har ju API.
     
  18. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    0.8.2 finns nu där man ska kunna gå till mobilwebsidan för alla tåg :)

    [​IMG]
     
  19. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Denna funkar inget vidare för mig. Jag har lagt om de 2 stationer som jag åker mellan bockar i andra favoriter som mål trycker på meny i och väljer spara. Men inställningen sparas inte...
     
  20. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Telefon/ROM? Har du möjlighet att skicka en loggfil vore det bra: [email protected] eller skapa en issue på http://code.google.com/p/android-delayed/issues/list