Vad sysslar Google med?!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 16 apr 2014.

  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Root är inte språk/landsbaserat. Root är root om det så är till brazilianska HTC One.
     
  2. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Skumt! Ligger en temporär root uppe på xda devolopers, för skriver alla att den fungerar, men i root-tråden här så skriver massa att den inte fungerar. Vad kan det bero på??

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ingen aning. Har ingen koll på M8-forumet. Root är dock lätt. Lås upp bootloadern hos HTCdev, släng in twrp/cwm och sedan chainfires rootzip. Easy cake.

    Eller flasha valfri rom som har root inbakat. Kan inte tänka mig att det är svårare än så på en HTC.
     
  4. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Spotify-listor sparas automatiskt där det finns mest utrymme tydligen, dåligt att man inte kan ställa in det själv längre dock.

    Mina offlinelistor tar upp minne på SD-kortet , men går man in i appar>spotify så står det "0,00 bytes på sd-kort". Skumt.

    Hur som helst har android blivit mer låst och met likt iOS. Man måste använda en dator för att lägga över något på minneskortet. Tråkigt, men man vänjer väl sig..

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Som sagt skyll på HTC för att de ens har sdkort. Du vet mycket väl att Google slutade stödja det sen Android 4.0 vilket var ett tag sen nu så sluta löjla dig.

    Lasta inte Google för HTC's val. Det borde du kunna förstå, tycker jag.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ligger nog en del i det. Google vill helt enkelt ha bort minneskort.

    Edit: Även jag.

    Note 3 via Tapatalk
     
  7. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Vilken telefon har läs/skriv hastighet över 90-95MB med dess så snabba nand minne?
    http://www.sandisk.com/products/memory-cards/microsd/
    Galaxy Note SM-P605
     
    Last edited: 20 apr 2014
  8. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Fast å andra sidan fungerar ju SD kort utmärkt till det mesta i alla fall upp till 4.3, bortsett från till tappar då...
    Men visst vore det bättre utan, men då får tillverkarna se till att stoppa i rejält med minne.
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Hade inget att göra, så testade lite med Note 2014 och SD kortet känns igen som generic hierarchical format. Vad det nu är för slags format? Av vad jag läst är det fat32 och "telefon format"?

    Men det går att överföra filer större än 2GB, testade med 2,7GB video och det går. Men större än 4Gb går inte som tänkt.
    Formatterade ett annat SD kort i exFat så går det att överföra 4GB via sd card adapter och tyvärr inte direkt via plattan. På nåt sätt så kraschar det hela tiden och plattan känns inte igen av datorn. Får koppla ur USB kabeln och in igen för plattan skall synas igen.

    Men detta har jag läst om att det är Microsofts fel och inte android. Microsoft har lagt till en hög licens kostnad för stöd av formattet och OEMs har värgrat betala full licens för det formattet. Därmed saknas det riktiga drivrutiner och därmed så fungerar det inte överföra filer större än 4GB direkt till telefonen/plattan.
    Men via SD card adapter är det inga problem.

    Om du vill ha större än 4GB, så får du formattera sd kortet i exFat format och överföra via sd kort adapter.