Diskussion: Småproblem

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Mollan, 29 apr 2014.

  1. Cyanopsis

    Cyanopsis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Passar på att ställa en fråga: inledningsvis fanns farhågor om att ljudet på videoinspelningarna var kasst. Ex: https://www.youtube.com/watch?v=GbtGqB51m1E

    Eller att klippet kom från en tidig version av telefonen.

    Så där dåligt kan väl ljudet inte vara på era inspelningar?
     
  2. Westaroze

    Westaroze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Aftonbladets app även fast jag hatar skit tidningen vill jag gärna läsa den på kaffe rasterna.
    Men nått jag blir galen på är att jag ej kan ta bor tappens gps position som även är på HÖG gps precision. Går fan inte att stänga av den skiten?? Hjälp
     
  3. Danhill

    Danhill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har extern Micro SD kort (klass 10) 64 GB som jag lagrar video till.
     
  4. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    och din Z2:a överhettas och slutar filma efter ett antal minuter som för övriga också?
     
  5. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Så här blev mina siffror när jag filmade 4K tills överhettning, jag lät telefonen svalna i 10 minuter mellan försöken.
    Internminne: 09:18
    SD-kort: 07:22 (klass 10)
     
  6. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    är det en vit/svart eller lila z2a du har?
     
  7. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    En svart kör jag.
     
  8. Pettzen

    Pettzen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har problem med Wifi? Vid två tillfällen har wifi "hängt" vilket gör att den går över till 4g även om wifi är igång och klickar du på att avaktivera wifi i inställningarna så hänger hela telefonen. Omstart löser det.
     
  9. cpumaster

    cpumaster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    ROM:
    CM12 Lollipop 5.0.2
    Nej. WiFit har funkat klockrent en så länge. Haft mobilen i 3 dagar....
     
  10. toobiiias

    toobiiias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2013
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    262

    MINA ENHETER

    Har stött på problem med min bluetooth då jag lyssnar på musik i bilen, ibland så laggar den till mitt i låten flera gånger efter varandra vilket är smått störande.

    Har inte haft något liknande problem med mina tidigare xperia modeller (S & Z)

    Någon som har stött på liknande problem eller har någon aning om vad det skulle kunna vara?
     
  11. Danhill

    Danhill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Stämmer ja, en vit Z2;a har jag. Men som jag skrev tidigare så tycker jag inte att den blir särskilt varm, den blir ju bra mycket varmare när jag spelar spel.
     
  12. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    undrade mest då det ibland ju kan skilja mellan olika färger vilka barnsjukdomar dem har men överhettningen verkar stämma överens oavsett färg. skall påbörja utbytte och/eller reparation på min och blir väl att efter tre misslyckade försök med det häva köpet då jag har svårt att se en mjukvarulösning på detta men hoppas innerligt jag har fel då jag gillar telefonen för övrigt.
     
  13. fredamn76

    fredamn76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Xperia Z2 Tablett
    ROM:
    Stock
    Har haft samma problem som du. Omstart krävdes här också.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  14. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Filma i 4k tar enorm mycket hårdvara, vilket skapar värme (tänk ett tungt grafiskt spel), Sony har själv gått ut med att den kommer bli överhettad om du filmar i 4k under en längre period. Det är absolut inget problem fel med din telefon.
     
  15. EdgeX

    EdgeX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Är det någon fler som får dåligt på mottagningen när ni kör Wi-Fi? Och med dåligt menar jag att staplarna inte är "mörka"? Är möjligt att jag ändå har mottagning, det vet jag ju dock inte riktigt. Kanske måste be någon jag känner att ringa mig när jag sitter på Wi-Fi...

    I övrigt har jag inte haft några småproblem förutom en gång när det ringde så försvann inte låsskärmen, och när jag låste upp den gick det fortfarande inte svara. Men men, få se ifall det blir någon fler gång.
     
  16. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    På min S4 så syns musiken man spelar över hela låsskärmen vilket jag tycker är snyggt. Men på Z2an får man bara en kort rad högst upp över låsmönstret! Nån som vet om det går att ändra?
     
  17. plawsworth

    plawsworth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Det är svårt att inte låta som en gnällig gubbe och f.d. iOS användare som haft turen av stabila telefoner, men såhär tänker jag iaf:

    Jag tror dem flesta förstår att det är krävande att filma i 4k men jag tror å andra sidan att dem flesta förväntar sig kunna filma i 4k, spela grafiskt vackra och krävande spel, fotografera i fullupplösning med kameran osv i en normal miljö (säg 18-23grader) utan att ens telefon krashar eller avslutar appen mellan 1min 30sek till 9min beroende på stund och då pga av överhettning.

    Speciellt om det just med 4k är en funktion som används för att sälja telefonen och är en nyhet för modellen.

    Då borde där finnas en tydlig varning i instruktionsboken och en försatt begränsning i applikationen att man max kunde filma 3min åt gången sedan slutade den.

    Jag har själv haft telefoner som lanserats med att dem är första modellen i som kunde filma i 1080p, köra väldigt tunga spel osv på andra Android telefoner och iOS enheter utan att det ens under sommartid kommit varken varning eller krashade appar. Då har ändå telefonerna blivit varma och nu har Sony släppt en ny 'feature' utan att den fungerar tillförlitligt.

    Man kan väl dessutom anta att kommande Z3/Z4 när dem släpps i framtiden kommer kunna filma i 4k också och då ha snapdragon 805 eller vad som finns tillgängligt för snabbare cpu och förmodligen inte blir lika hårt belastad och kommer klara av att filma utan problem.

    Alltså borde man inte släppa en funktion och sälja in den mot kunderna om den inte fungerar 100%, ingen hade accepterat en bil som blir överhettad efter 'random' tid och du tvingas vänta på den kyler ner eller att du efter väntat 30min i telefonkö till ett företag får felmeddelande att enheten är varm och håller på att överhettas och vips så bryts samtalet, oavsett åsikt kring 4k är en bra eller 'nödvändig' funktion bör man kunna förvänta sig att på alla fungerande icke måndagsex av en telefon så skall det fungera.

    Det Sony gick ut med om jag inte missat något är från Sony Mobile Singapore och är att ett fåtal enheter är drabbade av problemen med överhettning och det skall lösas med mjukvarauppdatering samt att dem rekommenderar filma kortare klipp, vilket ju inte kom förens folk belyst problemen med överhettning och alltså är en nödlösning och inte åtgärdar grundproblemet.

    Sedan är där ju folk som haft problem bara att surfa och fotografera i fullupplösning så felet förefaller inte ligga endast mot 4k utan allmänt i värmeutvecklingen vs kylförmågan i telefonen. Men kanske är jag naiv som förväntar mig en stabil och pålitlig flaggskeppstelefon år 2014 från en av världens största elektronik tillverkare..
     
    Last edited: 3 maj 2014
    Ompan gillar detta.
  18. magwin

    magwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2014
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bra synpunkter! Vad jag vet så har inte S5 samma problem med överhettning i 4K, och hårdvaran är ganska snarlik. Z2 har ju mer internminne t.o.m.

    En intressant sak i sammanhanget är att Z2 har en nyutvecklad kylningsmetod, med vätskekylning! Det spekulerades att problem med denna kylning orsakade förseningarna vi alla är bekanta med.

    Det verkar dock absolut som att de inte fick bukt med problemen.
    Så det här kan bli en tråkig historia kanske? Jag ska själv stresstesta på måndag och återkommer med resultat.
     
  19. Westaroze

    Westaroze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fanns en app när ja köpte z2 som man kan redigera bilderna med när man tar kortet hette foton. Hur på något vis har jag fumlar bort.den hur.får jag tillbaka den??
     
  20. Bästaren

    Bästaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! När jag för första gången använde kameraappen så fick man välja foton eller album som plats för att öppna bilderna med. Jag valde foton men tycker att den appen är jobbig. Någon som vet hur man ändrar till album? Tack på förhand!