Tappar uppkoplingen mot wifi

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av vhek, 2 jun 2010.

  1. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Är det något fel med mobilen eller är det enstaka modeller som har problemet?

    Min brukar också kopplas ner titt som tätt. Försöker ladda ner lite audio books och WiFi kopplas ner hela tiden. Eller ikonen är kvar men inget händer. Otroligt störande. har även uppdaterat till nyaste uppdateringen men det hjälpte inte.

    Vi anväder WPA2 Personal hemma med en Dlink-router. Laptopen fungerar utmärkt med den, även mina konsoler.
     
  2. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Dubbelpost.
     
    Last edited: 7 jun 2010
  3. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma set-up här, och som jag skrivit tidigare har jag samma problem... :(
     
  4. hajo

    hajo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu köpt ny router; en Netgear WGR614 v9. Jag kör med WPA2 och det fungerar klockrent. Min X10 mini kopplar ner när den är inaktiv och när jag tar upp den och avaktiverar skärmsläckaren så tar det en kort stund så har den kopplat upp sig mot routern igen. Har dock inte provat att ladda ner några mängder men mitt problem var att jag inte kunde koppla upp igen (mot Zyxel 660-HW) efter att telefonen varit inaktiv.
     
  5. Butatista

    Butatista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Exakt så funkar min också. Problemet som jag har är att telefonen kopplar ner WiFi-uppkopplingen när telefonen är inaktiv (skärmen släcks). När jag sedan startar upp skärmen ser det till en början ut som om WiFi-uppkopplingen lever men efter några sekunder försvinner den och telefonen kopplar över till vanlig 3G. Ytterligare någon sekund senare kopplar telefonen upp WiFi-uppkopplingen igen och fungerar perfekt ända tills skärmsläckaren går på, då upprepas proceduren. Väldigt störande då jag ska synka offline-spellistor i Spotify...skärmen måste vara på hela tiden annars händer det nada med synkningen.

    Har testat alla tre olika alternativ för när WiFi ska övergå till 3G i "Avancerade WiFi-menyn" men det gör ingen skillnad vad jag än väljer.

    Någon annan som har samma trubbel? Hajo, hur funkar ovan för dig?

    /Martin
     
  6. myspeter

    myspeter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spontan köpte en mini idag och märker samma sak att den tappar wifit
     
  7. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Samme strul här :mad: Har ladda ned en del saker och det går bra.. Testar med apps: Locale och den fick kontakt med WiFi efter 1 lite tag och stanna kvar. Skal testa mera och se om det blir bättre, tycker ändå det inte det inte ska vara så.
    Tezta lite med Locale WiFi är inaktiv när telefonen är inaktiv, men tycker kanske den kommer lettere i kontakt med WiFi med Locale i gang, eller är det bare inbillning.
    Teste aktivere den när jag vaknar med Ponuls SR Player som ska ha WiFi, Desire klarer det utan strul.
     
    Last edited: 8 jun 2010
  8. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag upplevde liknande problem, men tycker att det blev bättre när jag ställde in den till att "Aldrig koppla ner" i de trådlösa inställningarna. Verkar larvigt att ha en sådan funktion över huvud taget när den strular så. Den drar välan mer ström nu, men det är ju bara att fimpa WiFi när man är ute och flänger eller inte vill ha den på.
     
  9. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spelar ingen roll vilka inställningar jag gör i telefonen.
    SE support menar att man skall testa hårdställa 54Mbps i routern, samt testa andra kanaler (nu har jag förvisso "bara" testat mot en Dlink och en Linksys och upplever exakt samma problem)
    Hjälper inte det föreslog de en systemåterställning av telefonen...
    Sista steget är att skicka in den på service.

    Nu tror jag att lösningen är betydligt enklare än så, förhoppningsvis hittar jag lite tid att testa olika saker, eller hoppas på att någon annan här hinner före!
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har du provat att köra med statisk IP ?
     
  11. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jepp... Utan framgång!
     
  12. Butatista

    Butatista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag snackade med Xperia-supporten idag och de sa att man skulle installera om hela luren, om det fortfarande inte funkade skulle man skicka in på service. Personen jag pratade med verkade inte bekant med problemet. Med tanke på att det är ett antal här som har problem så kan det inte vara helt okänt för SE att det inte funkar klockers.
     
  13. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
  14. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jepp, jag har hittat samma info på andra ställen på nätet...
    Nu testat mot tre olika routrar, med olika sorters kryptering.
    Har fimpat 3G och kör "GSM only" med perfekt täckning - trots detta så failar det.
     
  15. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och nu är telefonen systemåterställd men fortsätter uppvisa exakt samma problematik som tidigare...
     
  16. JollyJumper

    JollyJumper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min verkar oxå tappa wifi uppkopplingen när skärmen släcks vilket är irriterande för spotifys skull. Men man får se till att ha den igång helt enkelt. Inga större bekymmer men det är det enda som Nokia N97 klarade bättre än denna lur
     
  17. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om det vore så väl att det bara var när skärmen släcks som WiFi går ner...

    Kommer att få min utbytt som en DOA imorgon så jag är mycket nyfiken på att testa enhet nummer två!
     
  18. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådärja, ny telefon uthämtad - och visst fungerar WiFi som det skall!

    I alla fall nästan. Trots att jag ställer in att den aldrig skall koppla ifrån så gör den precis det när skärmen stängs av. Förvisso kopplar den snabbt upp igen, men, för den som exempelvis vill synka sin Spotify offline playlist rekommenderas att sätta i laddaren och ställa in så att skärmen aldrig går ner i strömsparläge. Huruvida detta är någon liten bugg eller ej återstår att se.

    Klart är i alla fall att den som har konstanta WiFi-problem, oavsett inställningar, bör reklamera sitt exemplar och hämta ut en ny!
     
  19. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Prata med Sony, så är det helt normalt att WIFI stängs när telefonen går i strömsparläge, inte nöjd med det..
     
  20. hajo

    hajo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, efter lite testande så upplever jag samma sak. Om man t ex ska surfa så kan man få "Nätverksfel" eller nåt liknande men laddar man om sidan så funkar det igen.
    /Hajo