När tror ni nästa utveckling sker?

Diskussion i 'Allmänt' startad av donuts, 8 maj 2014.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som upplever att 2014 har varit det mest trista mobilår? Toppmodellerna har ett högre pris men påminner starkt om 2013 modeller. Kommer 2015, bli ett bättre mobilår, eller kan vi vänta oss något i höst? Har dock inga större förhoppningar på att tex iPhone 6 kommer bli något revolutionerande blir nog främst en större skärm.
    Tidigare har man varit lockad till att införskaffa en av de senaste, det avtog redan 2013 men nu känns de flesta mobilerna rätt tråkiga. Själv måste man införskaffa en här snart efter att man sålde nexus 5, var inte en mobil som passade mig.
    Var och kände på årets toppmodeller och fastnade inte direkt för någon av dem.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vänta till höstkollektionen innan du slår ner domhammaren ;)
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag känner att jag är rätt nöjd med min nuvarande. Inget laggar och batteriet fixar mig genom dagen. Frågan är vad de ska släppa härnäst för jag Iallafall ska bli sugen.
    Allt har känts så meh. Fast hoppas att man blir sugen snart igen.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ungefär så som jag känner nu med min HTC One. Och Nexus 5. :P

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Ajo, kraven har ju helt klart höjts sen jag köpte min n5. Kräver exempelvis laggfritt ui, qi och 4g nu förtiden. :)

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    samtidigt behöver man ju lixom inte ha den kraften som finns i lurarna idag ens förutsatt att man inte är gamer. känns som man lägger kraft på fel saker överlag, och nej jag har inte nån känsla för vad man borde lägga fokus på ;)
     
  7. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    När vikbara skärmar kommer så kommer mitt intresse för telefoner att återupptas. Vad fan är det för skillnad om en telefon har Snapdragon 801 eller Snapdragon 805?! Trodde att man hade kommit fram till att en väldigt liten massa faktiskt utnyttjar all den kraft som finns i våra telefoner.
     
  8. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Kamera som tar grymma bilder kan man aldrig få för bra av kanske. Kameran i dagens mobiler är skaplig men jag ser gärna en betydligt förbättrad skapelse i framtiden. Gärna med finare optik och sånt.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det kommer ;)

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  10. Solillaquist

    Solillaquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Exakt. För något år sedan blev mobilerna snabba nog för vanligt bruk (inklusive multitasking), så nu behövs någon annan säljpunkt. Kamera och batteri kan åtminstone uppgraderas på betydelsefulla vis ännu, men det kanske inte räcker för att man ska få köpsug varje år...
     
  11. statoilconny

    statoilconny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Batteritid är något jag personligen hoppas kommer utvecklas.
    Tycker en fördubbling inte borde vara helt orimlig med dagens teknik.


    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  12. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Det blir mera intressant i senhöst när Snapdragon 810 kommer på marknaden, den är ju 64-bit och kommer bli nya flaggskeppet.
    Tills den kommer är 805 det bästa som går att få i en mobil.
    801 är bara ett litet steg upp från 800. Om man redan har en mobil med Snapdragon 800 är det bara onödigt att uppgradera till en med 801, inte ens 805 känns särskilt nödvändig då.
    Kanske nästa Samsung Exynos eller nästa Tegra chip-set har något att säga om saken också? :)
     
  13. Catchi

    Catchi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteri hade varit nice

    Skickat från min PadFone Infinity via Tapatalk
     
  14. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Håller med många av ovanstående talare. Det finns inget som känns nödvändigt att uppgradera till riktigt. Har en LG G2, en iPhone 4s och en Lumia men ingen av dem är egentligen för slö. G2:an skiner med sin fina batteritid och supersnabbt LTE, men annars klarar samtliga lurar allt man behöver. Till och med den gamle ajfånen hänger med bra i surf och spel. Kanske en ajfån 6 med den nya healthtrackinggrejen, för jag använder många sådana appar idag och att ha något som ligger i e bakgrunden hela tiden utan att sluka hela batteriet låter ganska tilltalande. Men är det värt 7000kr? Vettefan...
     
  15. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Bättre antenn skulle intressera iallafall mig men det marknadsförs sällan eller snarare aldrig.

    En starkare integrering med datorn skulle också vara intressant. En app som synkar alla SMS och låter mig hantera allt i telefonen på ett smidigt sätt vore klockrent.

    Förbättrad läsbarhet eller teknologi för att komma närmare e-ink vad gäller läsergonomi skulle också vara uppskattat. Förstås utan att tappa färger, kontrast och upplösning.
     
    Last edited: 16 jun 2014
  16. Bokhylla2000

    Bokhylla2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bättre batteritid och bra samtalskvalité vill jag ha
     
  17. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Appar som klarar automation osv. är ju inga kioskvältare. Vad jag vill se är ny batteriteknik (som är på g), riktiga innovationer, som pekskärm, nfc trådlös laddning osv var när de kom. Ser inte behovet av vikbar skärm men visst. Jag vill ha något som alla tidningar har som toppnyhet, inte 8 kärnor.
    Pulsmätare, fungerande svensk talstyrning, en standard för integration i bil, universella kompatibla uttag uttag för dockor, bilhållare, androidtillbehör vs iphone, ett skämt. Bättre kvalitetskontroll på appar i google play.

    Jag skulle kunna gå på om själva Android och dess inkonsekvens och brist på användarvänlighet också men nu är det F1
     
    maxperes gillar detta.
  18. Android Expert

    Android Expert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Samsung Galaxy S6 : If you're a Samsung fan but would rather stick to a phone than a phablet then the S6 will be just what you're looking for. Samsung's finally expected to tackle the plastic build quality criticism that its S-series handsets have received, using an all-metal design in line with that of the Galaxy Alpha. I wouldn't be surprised to also see a quad-HD screen, plus plenty of other radical new features. We should see the Samsung Galaxy S6 unveiled at a Samsung Unpacked event prior to MWC 2015 (running 2- to 5 March 2015).

    HTC One M9 : Iam a huge fan fans of the HTC One M8, and I just can't wait for a better version of the phone. Little is known about the HTC One M9, but you can bet your last pound that there will be one. And that it will be an extremely desirable handset. Based on HTC's previous form, the Android Lollipop-based HTC One M9 won't be here in time for MWC 2015, but we can expect to see it around March.

    Sony Xperia Z4 : Sony updates its flagship handsets every six months, so with the Sony Xperia Z3 released in September 2014 we can expect the Sony Xperia Z4 in March at IFA (running 2- to 5 March 2015). The Xperia Z4's specifications have yet to be confirmed (as has the phone itself), although rumour says that it will be a super-fast Android Lollipop smartphone with an octa-core processor and a Quad HD screen.

    LG G4 : I stand by my statement that the LG G3 is the very best phone you can buy in 2014. Things can only get better with the LG G4. The LG G3 was officially released in the UK at the end of June 2014. The LG G4 should be here around the same time next summer.

    Iphone 7 / 6S : The Iphone 6 and 6 Plus were released in September, and in the months leading up to that the rumour mill went mental. Be prepared for more of the same with the iPhone 7, which will launch in September 2015 running IOS 9. As always, I expect a faster processor and some upgraded specs, but little change to the design.

    Samsung Galaxy Note 5 : Everyone always bangs on about Samsung's Galaxy S line-up, but it's the Note series that really impresses. The Note 4 was unveiled at a Samsung Unpacked event prior to September's IFA tradeshow (3 September 2014). Like the new iPhone the Note 5 won't be released until September 2015, but it's going to be well worth the wait.

    One Plus Two :
    The One Plus One is an amazing phone if you've managed to get hold of one. It's priced from £229 but has the spec to match a £600 smartphone, hence Oneplus marketing it as a 2014 flagship killer. The OnePlus Two will more than likely be a 2015 flagship killer. (If it can work out is supply-and-demand issues in time.) OnePlus is still struggling to meet demand on its OnePlus One phone. Don't expect to see this one (and certainly not get your hands on it) until at least the middle of 2015. And that's if it ever arrives.

    There is plenty more to come ;)

    Reference : http://www.pcadvisor.co.uk/new-prod...nes-you-should-be-most-excited-about-in-2015/

     
  19. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Dagens telefoner är redan overkill för mig, väntar dock helt klart in HTC M9 då jag verkligen gillar M8an :)
     
  20. statoilconny

    statoilconny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Som så många andra vill jag ha bättre batteritid. Minst 4 dagar med "normalt" användande borde vara standard.
    I övrigt är hårdvaran i dagens flaggskepp mer än nog för att ge en bra upplevelse.
    Så batteritid är prio för mig hur tråkigt det än kan låta.