Bluetooth headset - Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WeeMaan, 29 apr 2010.

  1. JOmanHANds

    JOmanHANds Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjaba,

    Har beställt ,(och fått besked att lurarna är skickade) från 24.se : http://www.24.se/sony-ericsson-mw600-tradlost-stereoheadset-med-fmradio-fraktfritt-p-9906-c-633.aspx . Enligt siten , har dom fler i lager . 469 med frakt !
     
  2. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    jag skulle säga att det är värt att vänta på mw600 (om man står ut med den helkassa, halvt fungerade volym-"knappen" - en touch-slider) annars är det guld värt med multipoint om man har flera enheter med media ut via BT samt att den har en helt OK radio med RDS.

    Dock så är medföljande lurar sådär halvbra... provade med kompisens porta pro... helt i annan liga - och jag som trodde att det var BT som sabbade ljudet :D
     
  3. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag införskaffade mig MW600 för ca 5v sedan. Är helnöjd faktiskt. Betalade 495 SEK på OnOff.

    Ett minus för DESIRE /varning/ att man inte kan se i displayen vilken låt som går /typ titel/ eller vilket nummer man ringer/tar emot

    Jag hade hoppats att HTC hade fixat detta i den uppdateringen som vi fick förra veckan. Kanske kommer det nästa gång !!

    Men annars så är det värt att ha just detta Bluetooth stereoheadset.

    (Inte visste jag att dom var så populära överallt !!)
     
    Last edited: 9 jun 2010
  4. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Personligen skiter jag i om jag ser vem som ringer eller inte (är man van vid vanligt "skalbagge-på-örat-headset" bryr man sig inte så mycket...) Vad jag är emot kan konstatera att att bluetooth över lag slukar batteri på Desire (ökar förbrukningen med ~20%)

    Något som jag har märkt är att när man kommer till ett wlan som man är ansluten till sedan tidigare händer det ibland att MW600 kopplar ifrån sig. Någon mer som upplever samma sak?
     
  5. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Allt är ju så individuellt. Eftersom MW600 har en display så tycker jag det är viktigt att HTC fixar möjligheten att det ska fungera att kunna se detta..

    Telefonen bär man ju inte i fickan.. man kanske har den i väskan och då är det mer än praktiskt att se på headsetets display. Att undervika ta upp telefonen är guld värt.
     
  6. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Det är Android som är problemet här då Bluetooth-stacken inte har stöd för detta i Android.
     
  7. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Individuellt som sagt... Jag anser att man har ett headset för att slippa ta upp telefonen... och då kan man svara som man gör i en vanlig telefon ;) Men jag nekar inte att det vore trevligt om bluetooth stacken i android fick stöd för CallerID och TrackID via bluetooth nån gång...
     
  8. Vero

    Vero Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det för laddare till själva headsetet?! Kan man använda sig av samma mini-USB som Desiern har?!
     
  9. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det är samma USB uttag som på Desiren.
    Onödigt att ladda via USB när man får Sony Ericsson egna laddare till det fasta elnätet
     
  10. Vero

    Vero Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah ok, men då räcker det i stort sett att man bara bär med sej HTC´s laddare till det fasta nätet, kontakten och sladden! Toppen! Tvekade först med tanke på att behöva ha med sej 2 laddare, en till headsetet och en till Desiern...
     
  11. banken

    banken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det enda tråkiga jämfört med exempelvis DS205 är att det inte går att använda samtidigt som man laddar det.
     
  12. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag tycker att Sony Ericssons laddare är väldigt kompakt.. Väger faktiskt inte så mycket...
    Jag laddar min MW600 med den bara för att vara säker så att den inte slocknar senare om man laddar med andra "ej orginal SE"
     
  13. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Då har man köpt en mw600 jag med, hittade en kvar på Teknikmagasinet. Tips till er som vill ha, ring runt och kolla med era teknikmagasinsbutiker, kan finnas kvar ;)

    Det stod dock inget om hur länge man ska ladda den innan användning, någon som vet??
     
  14. beathead

    beathead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tröttnade på min lasso, alltså trådheadsetet och ville ha ett bluetooth. För de av er som inte vill lyssna på musik genom ert headset utan bara vill ha en liten öronsnäcka, kan jag verkligen rekommendera Aliph Jawbone. Den har sina små nackdelar, vilket iofs några säkert kallar fördelar. De har tagit i nåt så in i helvete när de gjorde den, så den är dyr som fan (ca 900 spänn) - och så har de anlitat nån hipp designer, så många modeller ser jävligt muppiga ut. Jag köpte den som heter The Hero (muppigheten fortsätter...) och den är helt ok, diskret i svart.

    Den har en liten sensor som ligger mot käkbenet som den använder för att rensa ut bakgrundsljud - tydligen kommer tekniken från amerikanska militären, som sagt, de har tagit i som fan... men jävlar i min lilla låda, vad bra det funkar! Man hör ju inte själv effekten, men personen i andra ändan av luren hör jävligt bra, även om det är fullt jävla kaos i bakgrunden.

    Sen har de som sagt lagt på en jävla massa lull-lull. Lurjäveln pratar med en, säger hur lång batteritid det är kvar och man kan till och med ställa in olika röster på den! Den synkar mot datorn, och sen loggar man in på Jawbones web och kan ställa in allsköns skit. Som sagt, jävligt onödigt, men det finns kanske folk som gillar det.

    I min värld är den grym - 4h taltid, liten, funkar skitbra, bra men lite burkigt ljud. Den kör Caller ID också (som jag inte trodde funkade på Android?) men den läser bara upp numret, hade ju varit kul om den försökt sig på att läsa upp svenska namn. :)

    Länk: http://eu.jawbone.com/epages/Jawbon...ObjectPath=Categories/Product/Icon/Collection
     
  15. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Efter lite letande i medföljande manual läser jag följande:
    (En eloge till den som designade manualjäveln... :mad: - a.k.a jag förstår om du inte hittade det ;))
     
  16. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tack! :) Ja den där manualjäveln var ett kapitel för sig :ehm:
     
  17. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    OT: Man skulle behövt en userguide för manualen... o_O
     
  18. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Last edited: 11 jun 2010
  19. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Angående MW 600, hur kommer det sig att den inte funkar med youtube och liknande, eller gör jag nått fel...?


    :neutral:
     
  20. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Efter att ha laddat min MW600 över natten.. så märkte jag nåt lustigt. Kunde inte alls starta den imorse. Displayen var helt svart. Kvittade hur mk jag än tryckte in startknappen. Var nära på väg till OnOff och göra en reklamation.

    Testade iaf stoppa in laddningskabeln igen. Kanske så var den inte laddad man vet ju aldrig.. då gick den igång. Tog den ur laddaren.. då fick det helt enkelt fnatt.. började blinka fram och tillbaka i displayen.

    Försökte med konsten att göra en hardreset. Och det funkade till slut. Nu är den iaf igång..

    Nån som har råkat ut för nåt liknande som jag.
    Händer det en gång till så gör jag en reklamation.