Allmänna frågor/diskussion rörande HTC Wildfire

Diskussion i 'Wildfire' startad av goa200, 23 maj 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag föredrar att handla på nätet. Känner bara på den (formen, tyngden) i butik - för jag har aldrig lyckats övertala någon säljare om att faktiskt på prova på att starta upp. Faktum är att jag aldrig sett en HTC med batteri isatt i butik heller, eller utan en ditklistrad papperslapp över skärmen...
     
  2. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verkligen? :eek:

    Både Elgiganten och Media Markt här i Västerås har alltid sina mobiler påslagna och redo att testas. Det var då jag fick reda på att HTC Tattoo tar en evighet att starta upp :P
     
  3. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har vandrat runt i Norrköping och i Östersund men har verkligen aldrig fått tag på nån HTC att prova. Dessutom verkar just HTC ofta vara inlåsta i glasmontrar som man ogärna öppnar. Givetvis har jag inte ljugit och sagt att jag funderar på att köpa en i butik eftersom de kostar drygt tusenlappen mer än på Internet, så...
     
  4. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 8 jun 2010
  5. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag vet släpps den på nätet kring midsommar, och sedan i butik några veckor senare. Releasen är förmodligen olika från land till land, även om vi bör ligga i täten.

    Jag behåller Legenden tills vidare och om Wildfire är så frän som den ser ut, och jag kan leva med displayen, lär jag väl byta "ner mig"! Men personligen tror jag att HTC kommer släppa en snarlik modell med högre prestanda i sommar!
     
  6. adeadrat

    adeadrat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker det e drygt att dom inte gett någon specifik datum ;(
     
  7. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte helt säker, men man kan nu boka Wildfire på Elgigantens hemsida (den förväntas hamna i lager den 15 juni). Där finns den i alla färger förutom svart.
    Jag tänker ändå vänta med att köpa den tills jag kan fingra på den i butiken... :P
     
  8. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hamnar den samtidigt i butiken, eller?
     
  9. quietlybrilliant

    quietlybrilliant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det varierar ju från varuhus till varuhus om vi snackar om "fysiska" butiker, men den kommer att hamna i internetlagret så fort de har fått in leveransen... :)
     
  10. Andyiy

    Andyiy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER


    Okej, tack! :)
     
  11. Dodgen83

    Dodgen83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Knepig fråga kanske, men kommer rootningsförfarandet på Wildfire att vara den samma som ex.vis Legend, Desire/Hero?
     
  12. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förmodligen, men det är förstås omöjligt att veta. Mjukvaran är ju mer eller mindre densamma!
     
  13. Dodgen83

    Dodgen83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack för den "kvalificerade gissningen". :)
     
  14. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Låter lockande. :) Sedan är det inget minus när mobilen levereras med 2.1. Är det bara jag som tycker att baksidan på mobilen är ful?
     
  15. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Framsidan är vrål-läcker, baksidan känns ganska basic. Hur många mobiler har snygga baksidor? Legend och iPhone, visst, men överlag? :)

    Som sagt, jag tror att Wildfire blir en UTMÄRKT ingångsmobil men att gå från Tattoo till Wildfire är som att gå ur askan in i elden. Mycket blir bättre, men upplösningen blir sämre. Tyckte att texten såg rätt bra ut på Tattoo - tills jag jämförde den med min Legend! :)

    Hoppas VERKLIGEN att det kommer en fetare Wildfire. Älskar designen på den, formfaktorn är perfekt för mina behov. Bara skärmen som är en besvikelse och i viss mån processorn.

    Legenden ÄR verkligen klumpig, även om jag redan har börjat vänja mig, men böjen i botten gör ju dessutom att den känns lite väl mkt i byxfickan t.ex.
     
    Last edited: 11 jun 2010
  16. supermario

    supermario Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    ficklampan såg sjukt nice ut. bild på en ficklampa på skärmen, sen bara dra fingret åt höger, respektive vänster för starkare eller svagare sken.

    baksidan ser inte så snygg ut, tycker den vita är sjukt nice, men blir mindre nice pga att baksidan inte är helt vit.

    Det verkar altså som att Wildfire blir en bra instegsmodell. Kommer nog garanterat bli min första androidlur. Jag tror iaf inte jag kommer störas nämnvärt av en QVGA-display. Det borde väl finnas en del nyttiga appar ändå
     
  17. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis min mening. Har man inte haft en smartphone tidigare är QVGA inget problem. Jag har kört iPhone tidigare, och kände inte att QVGA i Tattoo var särskilt jobbig när jag bytte.
     
  18. robot

    robot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    921
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Om jag ska ha en Wildfire så blir det antingen den vita modellen eller svarta. Ack så synd att baksidan är så ful.
     
  19. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker baksidan på den svarta är OK, den vitas baksida är ful. Å andra sidan är den vita framsidan mycket snyggare än den svarta. Choose your poison...
     
  20. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har ju kommit ut fler kommentarer om wildfire nu, och alla är eniga om att det är för dålig upplösning :P att skärmen blir "pixlig"