[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    OK, nu ser jag det, jag måste vara inloggat för att kunna läsa andres inlägg, förut kunde jag läsa dem utan att logga inn på Facebook. Jag använder bara datorn på Fb. inte telefon. Jag utgår från att appen du nämnar är Fb-appen till telefon?...
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Ahaa! Ja, det kan nog stämma :)

    Jag är alltid inloggad, har inte tänkt på det :)

    Appen i tel, psis ;)

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
     
  3. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Jag har använt tjänsten i ca 2 månader och är otroligt nöjd. Dom Har haft några mindre problem med reklam servern men har blivit åtgärdat fort. Har inga sidor på hastigheter men har funkat klockrent. Kort sagt, jag är otroligt nöjd och glad över att slippa fakturor från Telenor!
     
    Nicole gillar detta.
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    WIFOG är reklamfinnansierad så användarna ska få kostnadsfria ringemin./SMS/surf. Om du får panik av reklamen så är nog inte WIFOG för dig.

    Btw. vad menar du med "buffra"?
     
  5. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Det vet jag mycket väl om eftersom jag använt det ett tag. Men jag klarar inte av att sitta på ett tåg ute i skogen och behöva ladda igenom 3 reklamfilmer för att titta på instagram. Därför använder jag i princip bara mitt WIFOG till gratis SMS och ringa.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Buffert_(datalogi)

    Buffra är när videoklippet laddas ned medans klippet är pausat så du ska kunna titta igenom det mjukt utan att det hackar (laggar).
     
  6. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Man får ju vad man betalar för ;)
     
  7. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    :)

    Har aldrig klagat, sa bara att jag inte klarar av att ha det på min förstetelefon just pga att man måste ladda varannan timme för surfen :P
     
  8. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Ok, jag skrev lite fel här när jag skrev att WIFOG inte är för dig, det är du som inte tillhör WIFOG’s målgrupp. ”Gratis SMS och ringa” är också reklamfinnansierat, inget är gratis.

    Buffra använder du fel, men det spelar ju ingen roll så länge du själv vet vad du menar.
     
  9. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Vad är du ute efter? Provocera? Vinna en slags internetdiskussion?

    WiFOG fungerar utmärkt för mig att ha som andratelefon då jag har ett surfabonnemang där jag betalar en låg summa för surf och får då högre kostnader för att ringa.

    Ringer gör jag via mitt WiFOG när jag verkligen behöver det.

    Allt är gratis. Att titta på reklamfilm är inget som kostar något för mig förutom lite tid. Man behöver inte titta aktivt på skärmen heller.

    Var använder jag buffra fel? Vet du vad buffra betyder? Spela upp en reklamfilm, kanske är meningen du vill höra.
     
  10. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Nejdå, jag är inte alls ute efter att provocera eller vinna en internetdiskussion. Det jag säger är att inget är gratis, någon måste betala för det. Om alla enbart skulle utnyttja fria ringminuter och SMS så vill WIFOG ända upp som Joors och Fogg, och det vill vi ju inte, eller?

    http://www.99mac.se/artikel/5098-gratistjansten-joors-slutar-erbjuda-mobilt-bredband

    Det är däför jag påpekat att du inte tillhör WIFOG’s målgrupp, som får panik av att kolla på reklam. Det är ju som nämd, reklamfinnansierad.

    Jag utgår från att Wifog har något system för att förhindra att enbart ”gratis” ringa och SMS:a utnyttjas så det inte slutar som Joors och Fogg.
     
  11. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Sikken mycket interessant diskussion på en Hi Tech nivå av sällan skådat klass.

    Tre relamfilmer har det varit hela tiden, det var fyra en kort tid men de återgick till tre. 92 minuter samtal var ett påstående av en Facebooanvändare som inte har en susning om hur det här går till. Sen uppstår felaktiga rykten av andra som inte riktig fattar.

    Appen och samtalsminuter har inget med varan att göra. Man kan se hur många samtalsminuter man har kvar, i appen, men inte fylla på nya. Nya 120 minuter och 200 SMS fylls på den 1. i varje månad. Kolla i appen nu 1. Juli.


    Vilka är jävlarna?

    Påfyllning av surftid måste nu göras över WIFOG’s 3G nät, man måste slå av WiFi för att få full surftid/surfmängd. Detta på grund av at det är några ”smarta” användare som provar alla möjliga knep för att ”lura” ”dom jävlarna” så man slipper ”det pillrande dom till dom jävlarna”.

    Smart? Det funkar ju inte, varför är det så smart?

    ”för att kunna luras”? ”det normala”? Wow! Hi Tech utväckling på hög nivå!?

    Slutligen, WIFOG är ett nytt reklamfinnansierad koncpt, om man inte tycker om reklamen så bör man hitta något annat, typ Telia, Telenor, Tele2, Halebop, ja det finns hur många som hälst att välja på. Varför ska man då PLÅGAS med det ena (och enaste) som är reklamfinnansierat? Man kan ju också prova Fogg eller Joors, eller? (OBS.inget fel på dom alls, frånsett dom var inte bärkraftiga).
     
    neddie gillar detta.
  12. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    geobjorkgeobjork; nu är det så att jag inte kan se reklam av någon anledning, varken i appen eller på webbläsaren. Behöver ha en alternativ väg eller ett fix.

    Sen får du tycka som du vill om vår diskussion.

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  13. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Jag var en av de första som fick Wifog när det släpptes och det var 2 reklam filmer, sen ökades det till 3 och 4 för ett tag.
    Det med samtalsminuterna har du rätt i, då dom har ändrat på villkorna numera ser jag nu.
    Så från 120 min gratis vid varje uppladdning till numera 120min/mån. Det märkliga att det alltid står 89 min kvar, oavsett hur mycket man ringer för.

    Men inget vara evigt när det gäller gratis.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 28 jun 2014
  14. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Om du har en mobil med lite nyare Android, jag tror det måste vara från 2.3 och upp, slå av WiFi och på med data, och om du ser i meddelandefältet att den är kopplat till WIFOG’s 3G nätverk så funkar appen. Den funkar inte med Windows Phone. Webbläsaren använder jag inte till att kolla reklam, men jag förstår att man måste använda Chrome. iPhone har jag ingen aning om. Om du är i Kalmarområdet så borde du ha bra täckning på 3’s nätverk.

    Om du får 10 MB är det ju på rätt väg, det skall vara så att du har till att ladda ned reklamsnuttarna för att komma igång.

    Glöm det här med något ”smart script” som skal hjälpa dig att slippa ”det pillade dom till dom jävlarna”, kör igjenom de tre raklamsnuttarna som krävs och du får dina 100 MB som varar i upptill 2 timmar, beroende på hur fort du förbrukar dina 100 MB. Så enkelt är det.

    Ja du har rätt,om denna diskusion tycker jag precis som jag vill.


    Jag är något osäker på vad du menar med ”Så från 120 min gratis vid varje uppladdning till numera 120min/mån.” Kan det vara att du blandar i hop samtalsminuter och surfminuter?

    Samtalsminuter har alltid varit 120/månad, oberoenda av hur mycket reklam du kollar, och dessa fylls på automatiskt den 1. i varje månad. (Om du har 89 minuter ovansett hur mycket du ringer så måste det vara något som har fastnat, och du har ett mycket värdefult abonnemang).
    De 120 minuterna du får gratis vid varje uppladning är den maximala tid dina 100 MB varar, så om du inte förbrukat dom innan 120 min. måste du ladda igen. Om du förbrukar 100 MB innan 120 min. måste du också ladda om.
     
  15. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Glöm det jag skrev, du har faktiskt rätt, jag förväxlade med obegränsad surf med samtals minuter kommer jag ihåg nu. Men det var faktiskt 2 reklam filmer från början. :P
     
    Last edited: 28 jun 2014
  16. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Ok, du har rätt beträffande 2 reklamfilmer i början, dock säger dom i Hypeline’s test från 18.dec.2013 två till tre reklamfilmer pr. nedladdning, det var här jag först fastnade för WIFOG’s ide.
    Då är vi åtminstone överens!:D
    http://hypeline.se/2013/12/18/test-av-wifog-mobilsurf-utan-manadsavgifter/

    Men, jag är fortfarande lite nyfiken på dina konstanta 89 ringeminuter. Du behöver självklart inte svara på det, men interessant är det.:money:
     
  17. Vwirstam

    Vwirstam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    782
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Hmm det kanske jag har förresten! Ska kolla upp det direkt. Tack!

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
  18. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Min konstanta 89 min har numera blivit konstanta 88 min. :ehm:
    Min sambon ringde under veckan och pratade i 2:04 timmar totalt denna vecka och det går fortfarande att ringa med det.
    Samma som när Wifog släpptes, även man ringt och pratat i ca 15-20 min, laddar upp det och står alltid att man har 120 min kvar. Antog att det var alltid 120 min efter varje uppladdning.

    Varför det är så, kan jag inte svara på, då jag använder Wifog kortet väldigt sällan och beställde bara för det var gratis vid lanseringen.
     
  19. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det minutrar du såg i appen i början var hur länge din surf håller, och det gick alltid upp till 120 min. Har aldrig förstått hur de tyckte att det var en bra idé att inte nämna att det var surfen det handlade om. Hade kunnat svara många arbetstimmar och kronor åt deras support.
     
  20. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Jag gissar att du får kortet nästa vecka. Det ser ut som de som beställde innan midt mars fick sina kort under denna veckan. Ta en titt på WIFOGs facebooksida så får du en viss ide.