Ingen Donut till Dream

Diskussion i 'Dream' startad av alexluthi, 19 aug 2009.

  1. alexluthi

    alexluthi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. okänd

    okänd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är inte garanterat att det slutar så. Google säger bara att de inte kan lova att oss med Dream/ADP får uppdateringarna.
     
  3. fiskmasen

    fiskmasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Arrow OS
    Telefon 2:
    Essential PH-1
    Telefon 3:
    Nokia n900
    Platta:
    Microsoft Surface Pro
    Jag skulle tro att xda fixar en uppdatering ändå;)
     
  4. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540881

    Cyanogen, som gjort den ROM:en, säger själv att donut (som det ser ut nu) inte är mycket större än cupcake, och får plats på en Dream utan problem. Skulle uppdateringen bli större, blir det naturligtvis problem, men så är inte fallet just nu, vilket alla verkar tro... Problemet just nu är inte ROM:ens storlek, det är att folk sprider FUD (Fear, Uncertainity and Doubt) om att ROM:en definitivt måste bli större, vilket den inte blivit än, även om massor av funktioner redan lagts till.
     
  5. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skulle det inte gå att utveckla en metod för att installera romet direkt på minneskortet?
     
  6. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    För att det ska funka behöver du också en ny SPL/bootloader, plus att det skulle bli långsammare...
     
  7. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hmm

    Om jag inte är helt ute och cyklar nu så kan man väl "formattera" tillgängligt minne och välja att allokera x mb till os och resterande till egna applikationer, inte sant? Med vissa "kokade" rommar så tror jag tom att möjligheten finns själv att allokera så mycket minne man behöver till det ena eller det andra.

    Jag kör själv just nu cyanogen 4.0.2 (tidigare JF 1.51) och använder då apps2sd via mitt 8gb klass 6 kort och jag upplever faktiskt inga som helst prestandaproblem via detta, snarare tvärtom.

    Det pratas även en del om minneskompression,etc i kombination med allt detta så jag tror knappast att g1 är uträknad på väldigt länge än :)

    //Danne