Problem: Byta sprucken skärm själv

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av richardinho, 24 jun 2014.

  1. richardinho

    richardinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har lyckats spräcka skärmen på min note 3 och är, så här i semestertider, inte speciellt sugen på att pröjsa 1300:- för att byta ut den - så jag tänkte testa att byta själv.

    Är det någon som gjort detta och har några tips vad man bör tänka på och var man kan köpa en ny skärm?

    Tack på förhand,
    Richard
     
  2. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min till en tobaksaffär som "fixade" det. Han sade att han kunde byta bara yttre glaset vilket han också gjorde. När jag fick telefonen såg den hel och fin ut, men känslan var helt bortblåst.

    Ytskiktet var plastigt och jag glappade så limmet hade väl inte fäst ordentligt. Telefonen missade en massa tryck och i solljus är det helt omöjligt att läsa något, det ligger som en grådaskig hinna framför skärmen. (detta var på min Note2 för några veckor sen och jag betalade 600 kr.

    Kolla om inte Samsungs Originalverkstad har rabatt på skärmlagning som de hade förut under de första 12 månaderna från köp. Annars kanske du kan köpa display och glas som ett kit på ebay (dock dyrt):

    http://www.ebay.co.uk/itm/FULL-LCD-...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item3a915135a2


    Med andra ord är jag tveksam till att bara byta yttersta glaset iaf... även om man gör det själv.
     
    Last edited: 24 jun 2014
  3. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite! Har lyckats spräcka skärmen klantig som man är... Att byta skärmen själv är inget jag tänkt göra. Har hittat ifon.se som gör det för bra pris. Nån som har erfarenhet av dom?

    Tack på förhand!
     
  4. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är de mycket billigare än Samsung service själva?

    Använder de originaldelar och byter både glas och display i ett stycke?
     
  5. timoat

    timoat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Precis exakt av denna anledning som jag köper tilläggsförsäkring. När man har så stora lurar är det nästan att vänta att de ska spricka.
     
  6. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Japp dom kör med originaldelar. Har varit i kontakt med Samsung sverige som intygar att ifon är ett servicecenter för just Samsung :) Dom byter både glas o display för 1300:-

    Skickade iväg min igår så ska se hur länge jag får vänta tills den kommer tillbaka hehe
     
  7. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    ah ok. Då blir den nog som ny
     
  8. pixi

    pixi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Återkom gärna hur det funkade och hur lång tid det tog.
     
  9. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det tog 3 arbetsdagar från jag skickade in den och tills jag fick hem den så snabbt gick det. :)
    Men tyvärr så verkar det vara nåt annat vajsing för det är ett parti på skärmen som pennan inte funkar utan att man måste trycka hårdare än resten av skärmen :( Och när jag var i kontakt med dom så skulle dom fixa ny skärm utan kostnad men efter att dom talat med deras tekniker så skulle det inte bero på skärmen utan moderkortet.
    Så det blir o skicka den till Samsung och det skulle gå på garantin enligt ifon. Ska kontakta Samsung på måndag. Men annars så var det kanon service om det nu inte var dom som orsakade detta fel. För den funkade innan med spräckt skärm...
     
  10. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Problemet löste sig när jag plocka ut den ur mitt fodral :/ Det är ett plånboksfodral billigt alternativ (139kr) från mobilestore. Vetefan hur det kommer sig? Kanske spänner på skärmen på nå konstigt sätt? Nån som varit med om liknande?