Efter åtta månader med WIFOG, i två olika lurar, har jag observerat följande, som kan vara värd att kolla om WIFOG kortet inte funkar.
SIMkortet måste vara aktiverat.
WiFi måste vara avslagen, data påslagen.
APN inställningen skal vara ”data.tre.se” eller ”bredband.tre.se”.
AdBlock, AdFree eller annan reklamstoppare avslagen/avinstallerad.
Telefon/modem ej operatörslåst, (dock funkar några
Tre-låsta).
WIFOG har samma täckning som
Tre.
Tre’s täckningskarta:
http://80.251.200.40/coverageportal_se
WIFOG appen är rätt så smidig vid aktivering av SIM kortet, laddning av reklam för påfyllning av data, och att kolla kvarvarande data, ringminuter och antal SMS. Änklast om man laddar ned appen över WiFi ocn installerar den innan man går igång med WIFOG. Laddning av reklamsnuttar funkar bra mycket bättre med appen än med webläsare för min del.
Appen funkar inte med Android äldre än 2.3.4.
Ibland om nerladdningen av reklam kärvar så hjälper en omstart av luren.
Click to expand...