Vad är enklaste sättet att få access till amerikanska streamingtjänster?

Diskussion i 'LG' startad av Smith, 14 aug 2014.

  1. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag börjar tröttna på att behöva använda datorn varje gång jag vill ha tillgång till en viss streamingtjänsts amerikanska utbud och vill nu möjliggöra det på min G-Pad. Jag har försökt med en del appar som inte kräver root men självklart har ingen lyckats.

    Steg ett är root, att kunna köra en typ av mediahint app är allt jag vill varvid jag söker en rom som möjliggör detta och ändrar så lite som möjligt i övrigt.

    Steg två är appen som maskerar min IP, vilka rekommenderar ni?

    Stort tack i förhand!

    Edit: Det slog mig precis att jag inte vet om det här bryter mot forumets reglerar i fråga om vad som är legalt. Så vitt jag vet bryter jag inte mot några explicita lagar genom ovan, självklart är jag en betalande användare och det är ej fråga om någon illegal streaming sida. Jag har eftersökt på internet om det på något sätt är illegalt för en användare att ändra sin IP adress för att accessa material och det jag har hittat pekar mot att det skulle vara lagligt.
     
    Last edited: 14 aug 2014
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    VPN, klart. Själv använder jag VPNUK.
     
    Smith gillar detta.
  3. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kräver detta att man betalar 5,99 GBP i månaden för detta? Det finns ingen gratisvariant såsom mediahint för PC?

    Måste jag roota min G-Pad för att kunna använda VPN tjänst?
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Om du vill ha kvalitét på grejerna så får du betala. ;)
    Finns gratis VPN i Play Store, men funkar därefter.

    Nej, du måste inte roota för att använda VPN.
     
  5. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du har en poäng, fungerar det på ett smidigt sätt så är det helt klart värt pengarna.

    Har du standardabonnemanget för 5,99 GBP?

    Hur fungerar setup, loggar man in med sitt konto på deras hemsida eller finns det någon app som ställer om paddan? Jag vill gärna kunna använda Netflix android app.

    Edit: Hittade precis setup för Android, jag kollar upp det här. Tackar för hjälpen!
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Jag har det för 9.99, enda skillnaden är att jag kan köra på 4 enheter samtidigt. Jag har det på min telefon,tablet och dator.

    Du lägger in VPN-kopplingen på din tablet, behövs ingen app eller liknande.
    Sen när du vill använda VPN så aktiverar du det bara.

    http://eguides.sprint.com/support/eguides/lgg3/content/lg_g3_ug/add_a_vpn_connection.html
     
  7. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    1.Towelroot
    2. Xposed framework
    3. Xposed modul; rootcloak och Hola.
    4. Njut av ditt amerikanska utbud.

    /Tapatalked
     
  8. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag testar nu VPN genom VPNUK och måste säga att jag gillar det. Enkelheten efter setup är åtråvärd. För min del betalar jag gärna 60kr månaden för att slippa fibbla med root.

    Tackar för hjälpen!
     
  9. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Då får jag säga att du inte värdesätter pengar. Kolla upp towelroot och återkom om du tycker det är jobbigt.

    /Tapatalked
     
  10. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är sant, primärt är jag bekväm och så länge det rör sig om mindre summor som den här är det enkelheten som kommer i första rummet och root kändes mer som ett berg att bestiga.

    Dock har jag fått ett problem, min Chromecast vill inte ta emot det material jag försöker streama genom min amerikanska VPN. Inte helt konstigt då den fortfarande kör genom Sverige. Någon som har en lösning? Jag sitter och efterforskar online just nu. Routern är en Netgear EVG2000.
     
  11. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Jag tog bort Hola efter jag fått reda på hur det egentligen funkar..



    "For the unfamiliar, Hola Unblocker is a popular Chrome extension and Windows application that allows you to easily proxy to foreign connections. This is especially useful for people who want to access content on Netflix that is available in the UK but not in the US, and vice-versa. It's advertised as a one-click solution that you don't have to think about, and you'll often hear users say things like, "just install this, click this button, and you'll be able to access more Netflix shows!"

    On their site they say that by using Hola you can:

    Bypass Internet censorship
    Speed up your web browsing
    Save on bandwidth costs
    Improve your privacy online

    The application is closed-source and they're very vague on their site, but what I've surmised is that when you install the Windows or Android application you add your connection as a node in the network, and there's a matchmaking service where you broadcast your availability both as a client and as an endpoint. This means you can proxy your connection to other users on the Hola Unblocker network, and they can proxy through you. There's also some kind of P2P CDN layer that caches content, which they claim speeds up your connection. Although the users operate the endpoints, the makers of Hola Unblocker occasionally serve you ads over the connection, collecting the revenue.

    The core issue I want to bring up is that the full application (and maybe the extension) operates as an exit node on the public Internet: something most people are very reluctant to do when it comes to other proxy services, such as Tor. By making your connection available to anyone online you're incurring risk, and Hola Unblocker doesn't tell you about this. It's entirely feasible that someone will use your connection not for Netflix, but for content that's illegal in your country.
    http://hola.org/faq.html[1]

    Hola Unblocker doesn't make any distinction between acting as a client and a server...Like I said, they're extremely vague on their site. Their download page also preferentially serves you the full application and makes absolutely no mention of the implications of what you're running (nor does their FAQ): https://hola.org/download.html[2]

    TL;DR: Running the Hola Unblocker application turns your connection into a public exit node on a P2P network. It allows people can to use your Internet connection and potentially access illegal material."
     
    Last edited: 14 aug 2014
  12. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Liten uppdatering, jag har genom VPNUK kunnat ställa in min DNS i routern så att jag helt och hållet surfar genom deras amerikanska VPN. Ergo kan jag se amerikanska Netflix på min dator direkt.

    För att inte Chromecast ska gå runt det här måste jag dock kunna ställa in static routes i min router vilket just min router inte tillåter mig att göra.

    Summa sumarum behöver jag en ny router för att kunna streama amerikanskt Netflix till min Chromecast. Allting blev nu lite för jobbigt och jag tror projektet slutar här.
     
  13. xmonox

    xmonox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Last edited: 14 aug 2014
    Smith gillar detta.
  14. Sonson

    Sonson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har hört att Tunnelbear ska vara bra. En bekant har den och den kan man ladda ner som en app till telefonen eller som ett program till datorn, och ger dig access vis VPN-tunnel. Någon som har koll? Är detta ett säkert eller kan man åka dit?
     
  15. unehed

    unehed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kör en app som heter override DNS. Funkar fint tillsammans med unlocator/unblockus.

    Kräver root.
     
  16. introstand

    introstand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  17. Smith

    Smith Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tackar för det här tipset, spenderade hela kvällen igår med att få igång det här utan att lyckas. Skrev ett längre inlägg på XDA för att se om någon där kan hjälpa mig i nedan tråd, jag tog namnet Andree16 på det forumet.

    Du känner inte igen problemen?

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2435579&highlight=djames1&page=41

    För övrigt var det inga problem alls att få tillgång till amerikanskt Netflix genom VPN, antingen genom att konfigurerar DNS / IP direkt i routern eller i min G-Pad 8.3. Jag testade igår med VPNUK efter tips i den här tråden och det var lätt, kostade 6 GBP för en månad. Jag ska eventuellt testa några billigare tjänster kommande månader.
     
  18. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Flytta till USA. Det är enkelt.