Problem: Stänger av sig själv?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Zitmix, 30 jun 2014.

  1. Fredric

    Fredric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2013
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sen uppdateringen till 10h så har telefonen varit igång 3 dagar och 22 timmar. Hoppas verkligen att detta håller i sig nu. Batteritiden är klart bättre också och inte lika varm som innan.
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Samma här, verkar ha fixat alla problem jag hade tidigare, små som stora. Jävligt nöjd nu.

    Sent by R2D2
     
    breaking_paul gillar detta.
  3. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Allt blev bättre med senaste uppdageringen :D :D
     
  4. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

  5. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    +1 Instämmer med era positiva kommentarer avseende den senaste firmwareversionen. Batteritiden är bättre, laggen är borta och inga avstängningar. Knock on wood.
     
  6. bobalm

    bobalm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    694
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    "laggen borta" hm det var väl lite väl djärvt uttryckt?
     
  7. MALmen™

    MALmen™ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Haha.. Ja.. :)
     
  8. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

    Tro det eller ej, upplever inte mobilen som laggig längre men det kan vara placebo, det måste erkännas.
     
  9. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Märker ingen skillnad. Funkat lika bra som dag ett. En ända omstart sen releasedagen. Vet inte varför alla andras telefoner bootar om sig. Har även boot log installerat.
     
  10. LasseTM

    LasseTM Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ni som har fått uppdateringen har ni fått den OTA eller har ni kört via dator och LG's mjukvara?
     
  11. krilla37

    krilla37 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Genom OTA har jag fått iaf☺
     
  12. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    OTA

    Sent by R2D2
     
  13. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Hämtade precis min G3´a från service, den har varit en "snabb" vända till Deltaservice.

    Startar upp mobilen, ringer ett samtal... reboot! :D o_O

    Det står klart och tydligt i min felbeskrivning att jag uppdaterat min G3 till senaste version som i detta fall va V10h... Gabbe då som den här lilla serviceteknikern heter, har då alltså uppdaterat den (igen) till v10h och sedan skrivit ett par rader om att LG inte tar något ansvar om vid en ev installation av tredjepartsmjukvaror?

    Tror denna "människa" att det löser mitt problem som jag har med att min telefon stänger av sig själv? Hur ofantligt jävla blåst får man vara? Man börjar nästan fundera om denna Gabbe kanske i själva verket är en apa och inte en människa? :eek:

    Värst av allt är nästan att LG och antagligen flera andra stora tillverkare har gett denna "hobby firma" förtroende att serva deras kunders produkter. De tar säkert en hel del betalt också. Vilka jävla skojare...

    [​IMG]
     
  14. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha okay jag fick tillbaka min telefon idag med ungefär exakt samma beskrivning som dig, att dom (eller ja, Gabbe) uppdaterat till V10H (jag hade V10H innan) men jag har ju ett helt annat fel, min telefon har aldrig startat om sig, men min touch strular (läs tråden "touch problem")

    Dom eller den där Gabbe har inte ens felsökt telefonen, bara lagt in ny mjukvara, så nu är telefonen inlämnad igen.

    Jag sitter här med en sketen kontantkorts telefon, kul. Va fan ska man göra.
     
  15. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Läs några sidor bak i tråden så ser du att de gjorde precis samma sak med min G3, fast med programvara 10g. Som tur var fick jag en uppdatering till 10h direkt efter jag hämtade ut den och efter det har jag inte haft några problem, men faktum kvarstår att reparationsverkstäder ofta består av fullkomligt inkompetenta varelser.
     
  16. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Ja, vad skall man säga? Jag kommer att lämna in den tills jag kan reklamera köpet. Sen kommer jag att aldrig att bruka en produkt från LG någonsin, plus att jag kommer att ge dem så dålig pr som det bara går. Får jag jag chansen så kommer jag informera nära och kära och antagligen resten av människorna på denna planet hur jävla inkompetenta LG är... Aporna på Deltaservice kommer att få ett argt samtal under morgondagen där jag kommer att informera hur jä*la iq-befriade de är!
     
    mortuus gillar detta.
  17. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det är tråkigt att du får sådant hat för LG när problem händer med all elektronik och att det är i detta fall verkstaden fel. Klaga på delta-service och försök få stället du lämnar in på att skicka till annan service, då LG har mer än bara dem. Eller att butiken intygar att de ska byta något.

    Jag hade problem med skärmen på min G Pad 8.3 och de gjorde inget, då fick jag skicka in igen och be dem ringa personalen i butiken jag lämnat in på för att bekräfta att det verkligen var ett fel (uppstod lite då och då) och att de skulle byta skärm.
     
  18. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    Klart att man skrev av sig i "stridens hetta" men visst är det Deltaservice som är inkompetenta. Men detta är samtidigt inte första modellen LG släpper som många har haft problem med, titta på O2X, samma sak hände där. Den modellen skulle inte heller ha släpps när den gjorde det. Problemet med LG att man stressar ut sina produkter på marknaden för att vara först, och konsumenterna får ta smällen.

    Jag har lämnat in min g3 för andra gången nu och hoppas fortfarande att de antingen byter ut den mot en ny som inte har problemet el att de faktiskt fixar den. Gör de inte det blir det en tredje vända och antagligen den sista.
     
  19. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det räcker att man lämnar in den 2 gånger, inte 3. Är det samma fel efter detta har kunden rätt och kräva en ny telefon eller en annan.
    Så när du nu får tillbaks den, häv köpet direkt!
     
  20. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ger samma svar till dig, häv köpet när du får hem den igen, har den varit inlämnad för samma fel 2 gånger så häv köpet genast för tyvärr blir det bara ett rullband som går om och om igen. Stå på er!