Missnöjda Galaxy i7500-ägare [hur många är vi?]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mixxno, 27 mar 2010.

  1. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt jävla korrekt!
     
  2. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Bluetooth har den ju dock. Går utmärkt att använda med BT-headset. De har så vitt jag vet aldrig påstått att det skulle finnas filöverföring. iPhone har också marknadsförts med BT på motsvarande sätt.

    Angående stödet för färger håller jag dock med. Kanske inte om att det gör Samsung skyldiga att erbjuda en uppgradering, men att skriva detta i specarna. Borde faktiskt kunna vara skäl för en reklamation om man lyckas bevisa att så är fallet.
     
  3. L.J.

    L.J. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung GI-i7500

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GI-i7500
    #45 Hade visst missat den här tråden.
     
  4. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    #46 För en kollegas räkning som precis drabbades av att högtalare + mikrofon dog. Han är inte ens först med det felet av de två Galaxy som finns på avdelningen där han sitter.. Vilket jävla skräp!
     
  5. Rädisa

    Rädisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som tänker nappa på samsungs erbjudande? Blev själv uppringd häromdagen och fick priset 3250:- inkl frakt o moms. Tycker själv det är för dyrt med tanke på hur rutten min galaxy visade sig vara... Tänker inte låta mig luras igen att betala för en produkt som låter jättebra på pappret men är något helt annat i verkligheten. Min lista över galaxy-buggar ser ut så här;

    * Har vid några tillfällen blivit strömförande när usb-sladd varit ansluten!
    * Byter ringsignaler (telefon-ringsignal, notifieringssignal, sms-signal) när man mount:ar usb-diskar.
    * Går in i "Party shuffle mode" när man pluggar in externa högtalare / vissa hörlurar!
    * Slutar ibland att spela upp ljud på annat sätt än genom inkopplade hörlurar, vilket gör att den inte går att ringa med utan handsfree!!!
    * När bluetooth-enhet kopplas ner, t.ex. för att man går ut ur bilen tillfälligt, kopplas den inte upp igen utan att man startar om telefonen!
    * Lågt ljud i hörlurar när man lyssnar på musik.
    * Går inte att koppla telefonen till PC studio (Windows 7, 64bit).

    Undrar hur listan kommer se ut för den nya galaxy-modellen :-)
     
  6. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Kan jag få erjudandet?:cool::P
     
  7. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    själv är jag kluven i frågan.. Galaxyn var/är en grym besvikelse. Den fungerar bättre efter root/galaxo flashning men fortfarande känns det som en "beta" telefon men div. FCs och andra missar.
    Tycker att 3250:- är ett bra pris på en på pappret kompetent lur. Men o andra sidan tyckte jag att Galaxyn verkade kompetent också. Och jag hade egentligen inte tänkt köpa någon ny telefon förens i höst som tidigast.

    Men sen finns det ju gamar som t.ex. Zaffe som vill roffa åt sig andras erbjudanden som gör att det väger över åt att acceptera erbjudande.. Men jag har fortfarande inte bestämt mig..
     
  8. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Yasho: Jag hade ungefär samma tankar, men jag hoppade på erbjudandet ändå. Det blir mycket pengar totalt sett, men jag räknar med att kunna sälja Galaxy S utan att gå back om jag inte känner mig nöjd. Galaxy såg väldigt bra ut på pappret, precis som Galaxy S. Men nu hoppas jag att Samsung lärt sig av misstagen, vilket Spica verkar vara ett exempel på.

    Jag har inte bytt till Galaxo på min i7500 ännu, eftersom jag ville vänta in erbjudandet, men tror jag flashar in det när jag fått min Galaxy S. Då i7500 bli en reserv/lek-telefon, om inte någon bekant behöver byta ut sin telefon.
     
  9. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har också beställt en S. Har funderat fram och tillbaka, men kommer sälja den oöppnad på Blocket för 4800 kr. Den är redan så gott som såld. Av princip kommer jag i fortsättningen att hålla mig till andra tillverkare...
     
  10. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter att ha sovit på saken plus en dryg brottningsmatch med i7500 i morse så bestämde jag mig för att hoppa på erbjudandet. Så får vi se om jag kommer att använda den eller sälja den..
     
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ger mig tusan på att den inte får 2.2. Samsung har redan en ny modell på g...
     
  12. BPJ

    BPJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla ni som nu tänker bli lurade av Samsung och betala över 9000 kronor för er mobiltelefon (som faktiskt priset bli om man slår ihop de två köpen) gör inte det, gå istället tillbaks där ni köpte er I7500 och reklamera telefonen. Samsung har redan erkänt sitt misstag och borde ta sitt ansvar.
     
  13. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Trots att Galaxyn var långt ifrån den bästa telefonen från den första Androidgenerationen så är det ändå den bästa telefon jag någonsin ägt. Jag har aldrig haft så mycket nytta av en telefon innan. Så jag tycker det är lite orättvist att slå ihop priserna på det där sättet och betrakta pengarna som helt bortkastade. Men det är min åsikt. Basha dem hur mycket ni vill :)
     
  14. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Problemet är att värdet rasade på telefonen i takt med att Android versionerna sprang ifrån Galaxyn.
    I pengar räknade: Halva värdet på lite mer än ett halvår om man kollar prisjakts prisutveckling. Nexus vid jämförelse har behållt 80% av sitt värde sen den släpptes. (grovt räknat)
    Marknadsvärdet är ju ihopkopplat med nyttovärdet. Prestandaökning med kodoptimering, o nya funktionella apps får alla andra ta del av - men inte Galaxy ägare. Och det är väl det som svider mest o inte pengarna, för vi var ju beredda att lägga pengar på en lur, just för man ville vara med på teknikens framkant...
     
  15. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Ni som ideligen pajkastar Samsung; På vilket sätt har t.ex. HTC agerat bättre med sin Hero?

    Den har fram tills nyligen haft precis samma gamla 1.5 som i7500! Visserligen lovade man tidigt en uppgradering men det har ju varit mer snack än verkstad där. Första budet var väl november eller något. Sedan flyttade man fram det månad för månad för att slutligen släppa uppdateringen i juni!

    Hur tänker ni som dissar samsung och framställer HTC som himmelriket egentligen här? Vad är det för annan samtida lur som ni tänker er skulle ha hållt sig "modern" längre?
     
    Last edited: 18 jun 2010
  16. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför kommer det alltid nya människor som skriver i trådar som handlar om Galaxy i7500 men som inte äger någon i7500?????

    Du har för tusan ingen aning om vad du snackar om då. Det handlar inte bara om uppdateringen utan om att mobilen är totalt superbuggig. När jag körde 1.5 så fungerade aldrig GPS'en bra, 3D-spel var det bara att glömma för Samsung hade glömt lägga med några filer till Linux och rörelsesensorn var 10 gånger slöare än på andra mobiler vilket gjorde att den var helt oduglig.

    Med 1.6 så fungerar GPS'en bättre, men istället så är mobilen snorseg för mig. Snudd på oanvändbar.

    Jag tycker inte att man ska vara uppstudsig som dig när man inte vet vad man snackar om! :mad:
     
  17. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fattar mig inte på människor som tror att de är så smarta och därför har behov av att läxa upp oss med dumma kommentarer.

    "Hur tänker ni som dissar samsung och framställer HTC som himmelriket egentligen här? Vad är det för annan samtida lur som ni tänker er skulle ha hållt sig "modern" längre?"

    Ja, inte fan trodde jag att Samsung skulle uppgradera sin BILLIGA budgetlur Spica till 2.1 och inte sitt flaggskepp!!! Dessutom kommer Hero att få 2.1 till skillnad från Galaxy så LÄGG NER!!!
     
  18. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Öhh... Jag har visst en i7500. Du hade inte behövt göra mer än att läsa i vänsterspalten för att se detta.

    Givetvis hade även jag gärna sett en uppdatering till 2.1 men det bör enbart ses som ett plus och inte en självklarhet. Samsung har tillhandahållit det som står i specarna. Mer är man absolut inte skyldig att göra!

    Sedan kan jag verkligen inte hålla med om att i7500 är en dålig mobil. Den har brister, men definitivt inte mer än andra lurar. Har du testat en Nokia N97 t.ex.? Där passar benämningen "superbuggig" verkligen in!

    Tvärtom tycker jag att i7500 har väldigt många goda sidor. Har aldrig haft en telefon med inbyggd antenn som har bättre radiodel t.ex. Täckningen är inget annat än suverän! Dessutom tillhör både skärmen och kameran marknadens absolut bästa.
     
  19. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu ska vi inte överdriva... Täckning är väl godkänd (dock verkar vissa ha större problem än andra), och kameran får spö av min N73 från 2006. ;)

    Däremot verkar det skilja mycket mellan olika exemplar av Galaxy, vissa har extremt mycket mer problem än andra, med GPS, proximity-sensorn, 3g-data, mm. Är det verkligen värt att försvara Samsung i en sådan här tråd när så många verkligen har problem? Det är knappast att de skriver och hittar på fel bara för att det är kul att hoppa på Samsung. o_O
     
  20. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Inte en chans att kameran får spö av N73. Såvida man inte gillar den blå slöja som Nokian lägger över alla bilder.

    Visst kan andra ha mer problem än mig. Men jag tror också att många verkligen söker efter fel i ren aggression! Faktum är att i7500 är rätt likvärdig med hero och andra samtida android-lurar. Det går inte att jämföra med Desire och Nexus etc.

    Sedan förstår jag som sagt inte vad HTC gjort bättre. Även om de som gnäller här hade valt en hero istället så hade de ju inte haft tillgång till 2.1 förrän alldeles nyligen. Tomma löften om November och liknande är ju inget värt i sammanhanget.

    Och vart är 2.2 till desire och legend egentligen? Samsung har faktiskt LOVAT 2.2 till Galaxy S.

    Kan verkligen inte se tjusningen med HTC-himlen... o_O