Problem: GPS-problem

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av F-Forward, 24 jan 2014.

  1. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Är det fakta? Då är det ju bara tragiskt.. jag skulle tycka det var kul att sitta och fippla med mobiler :P

    Men det borde ju ligga i både deras och återförsäljarnas intressen att hålla kunderna nöjda! Just nu är jag ganska missnöjd =/
     
  2. wdac

    wdac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Samsung Galaxy som jag har fått av jobbet (fått låna) är okej, men kan tappa signal eller ta god tid på sig. Men min privata telefon en HTC One och lika så med min Sensation samt Desire så är GPS:en kanon bra. jag har blivit bortskämd med HTC GPS:erna så jag tcker Samsung GPS:en suger älgballe, fast den inte gör det. å gämfört med trådskaparens experiance gällande LG GPS så är Samsungen väldigt bra.

    Dock har jag märkt att om min signal för mobiltbredand Telia 4G är dålig/låg på min Samsung så är GPS:en seg och står still tills jag får Internet signal igen, då verkar den uppdatera GPS positionen.

    Gäller även när/om jag kör Internet via Wi-Fi och hämtar "mobilt bredband" från min WiFog Hotspot (Internet Share telefon HTC Sensation.) istället för Telia 4G. Så har jag bra GPS signal med bra internet signal.

    Jag har inte konfigurerat att GPS och Internet skall jobba ihop för bästa möjliga positionering i min Samsung, men det låter som att det är en default inställning.

    Mina HTC mobiler har default varit att INTE låta GPS och Internet samarbeta för bästa positionering. Men jag har vid något tillfälle valt den inställningen.
     
  3. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Tog saken i egna händer och lagade min NFC själv, orkar inte och litar inte på att lämna in den på verkstad igen. Spände upp det 2 stiften på mb samt att jag ganska snabbt såg att det finns ett plastsnäppe i skalet som ansluter ganska nära kameran som jag gissar att verkstan missat, man får trycka till lite extra på det området efter att man snäppt fast skalet igen. För den som var intresserad. Fick även veta efter lite mail-konversation med LG support att det jobbas på en buggfix för kitkat men jag glömde fråga när den förväntas, hade säkert inte fått något exakt svar på det ändå.
     
  4. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Har också problem med GPS:en, är rätt säker på att detta kom efter Kitkat-uppdateringen.
    Har stora problem att få någon låsning över huvud taget.. Ingen som vet någon fix för detta? Nåt på gång?
     
  5. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Upptäckte problemet med min GPS likaså häromdagen. Jag var i Uppsala på besök och skulle då knappa in adressen till destinationen.

    Först vägrar den hitta någon satellit alls, bara om man håller mobilen nära framrutan. Men så fort man ska lägga ned den så tappar den GPSen.

    Min föregående mobil (S3) hade inga som helst problem med GPS så detta känns smått surt.
     
  6. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Micken på min la av så har skickat in den på service, felanmälde GPS'en samtidigt, får se om de gör något åt den...
     
  7. skaris

    skaris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6t
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 46mm
    Fick tillbaka min från service igår (Deltaservice i Malmö). Varit inne pga icke fungerande GPS. De har enligt info bytt kretskort. Telefonen har nytt IMEI och är tillbaka på 4.2.2.
    Antar att de bytt hela "moderkortet".
    Hursomhelst så fungerar min GPS igen. Fick låsning på bara någon sekund när jag testade den utomhus nyss. Innan hittade den inte en enda satellit.
     
  8. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Så det hjälpte alltså att lämna in mobilen för att få GPSen fixad? Blir rätt irriterad på min GPS som vägrar ha kvar kontakten med satelliten så fort jag tar bort mobilen från vindrutan.... Och till råga på allt så ska det ta flera minuter innan den lockar..
     
  9. skaris

    skaris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6t
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 46mm
    Min låste aldrig på några satelliter innan service. Min frus G2 låste nästan direkt när de låg bredvid varandra.
    Nu när jag fått den tillbaka så låser den direkt.
    Så ja, att skicka in den på service hjälpte (i mitt fall).
     
  10. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min från service idag efter "kretskortsbyte", jäklar vilken skillnad! Låser alltid på max 10 sekunder och hade som mest 19 och som minst 14 satelliter på vägen till jobbet. Hastighetsmätaren pendlar inte som en jojo längre, och den följer med perfekt i alla kurvor. Nu är jag nöjd G2-användare igen :)
     
  11. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem med min GPS sen jag köpte telefonen i oktober. Har dock inte haft möjlighet att skicka in den, och min GPS hittar inte ens (1)! satellit.

    Har läst i tråden, och har testat med GPS Status, men som sagt, ingen satellit hittad. Jag tänkte bara ifall det finns några sista tips som kan ges innan jag måste skicka in den?

    Väntar på LG G3, så får i så fall skicka in när jag fått den.
     
  12. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Fått tillbaka telefonen från service nu. De bytte kretskort, dock hjälpte det inte alls. Det känns konstigt eftersom kretskortet är ju telefonen liksom.

    Ni andra som fått den lagad, de bytte väl kretskort även på era?

    Den är på väg in igen. Hoppas de hittar rätt denna gång...
     
  13. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Min blev inte heller bättre av kretskorts byte. Men sen testade jag en rom baserad på D80220f, efter det så har min gps fungerat perfekt.
     
  14. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Okej. Jag får se vad som händer. Det känns konstigt ifall de byter kretskort ännu en gång. Visst, jag kan testa med en annan rom. Men ska sälja telefonen så vill att den ska vara helt fabriksåterställd.

    Om de "lagar" den nu, och jag får tillbaka den och det fortfarande är samma problem, har jag rätt att få en ny då?

    Skickat från min LG-D855
     
  15. multikp500

    multikp500 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    omg, lämndae in min tele på lagning och kom ihåg att jag hade problem med gpsen.
    lol.

    min razr som hade många problem hade till och med bättre gps än min g2.

    g2 gpsen var bra med 4,2,2, men med kitkat har den fuckats.

    ändå om jag ta endast gps elr batterisparläge elr nätverkspåring så kan inte den hitta min plats. Den uppdateras segt och är typ många hundra meter utanför rutten som jag e på.

    fyfan asså, när jag var i stockholm och skullle leta efter en sjukhus och använde gpsen, alltså fyfan vilket helvete det var.
     
  16. Tysken

    Tysken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haft problem med min gps sen första dagen, lämnade in den på service nu och fick tillbaka den efter ca 2 veckor. Allt de hade gjort var en systemåterställning och problemet kvarstår! Amatörer!
     
  17. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Skicka in den igen ska du se att de byter ut den eller reklamerar den så du får pengarna tillbaka! Beroende på om du tog den med abonnemang eller ej...

    Skickat från min LG-D855
     
  18. danlar

    danlar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Min första G2:a fungerade GPS:en perfekt på. Den hann dock gå sönder innan jag la in KK på den. Efter ett försäkringsärende så fick jag ut en helt ny telefon, la direkt in KK på den. Men där har GPS:en aldrig fungerat bra...
    Börjat tröttna nu och funderar på service. Tappar kontakt hela tiden när man kör Waze. Tar otroligt lång tid att låsa när man kör Edomondo eller liknande program.

    Är det GPS status som gäller för att testa gps:en med? Får bara fram att den söker gps position. Hur ska det se ut?
     
  19. woo

    woo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    jag har 22 in view men 0 in use, någon som vet vad det beror på? knappast hårvarufel då va?
     
  20. Tysken

    Tysken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skickade in den direkt då jag kunde visa för personalen i butiken att den fortfarande var trasig. Hoppas på att få en ny eller iaf få MB utbytt :)