Diskussion: Vi som förbokat, och förväntningar

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Xantor, 9 sept 2014.

  1. Ozito

    Ozito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ringde också kundtjänst men fick inget kollinr för att det är "känsligt information" pga av jag byter från comviq till tele2 (kontant till abonnemang) så jag får helt enkelt hoppas på avi kommer med posten, då jag inte kommer att få ett sms med det heller sa tjejen.

    Piss

    Sen så har orderstatus inte ändrats heller, jag har upplevt den här leveransen ganska seg och mediokert.
     
  2. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Fick också svar att det var känslig information, men hon undrade om det gick bra att ställa lite kontrollfrågor till mig. Efter frågorna fick jag kollinummer.

    Dock var jag redan Tele2 kund
     
  3. Ozito

    Ozito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ringde precis nyss igen och fick samma svar igen och det är just pga konverteringen från comviq till tele2 som är deras anledning till att de inte vill ge ut siffran.

    Låter jävligt dumt när jag ändå måste identifera mig vid utlämningen av paketet.
    Kan inte säga att jag är nöjd med leveransen och enda anledningen är pga jag inte kan få ut min mobil!
     
  4. Desert Rat

    Desert Rat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Har bara fått hörlurarna från Elgiganten ännu... När jag ringde igår förmiddags så sa de att den höll på att packas, men de sa likadant idag.
    Ringde nu en sista gång innan helgen och den snubben gav mig iaf lite mer information, om att det hade strulat vid lagret osv. Han beklagade förseningen och förstod ju att meningen med förhandsbokningen var att få telefonen snabbt. Jag skulle återkomma nästa vecka när jag fått telefonen för att få någon slags kompensation, t.ex. ett presentkort.

    Surt att behöva vänta hela helgen men tummen upp för den sista jag snackade med iaf! :)
     
  5. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Varför avbokar ni inte bara och köper den i butik? Gjorde jag på tisdagen hade Phone house 20 enheter inne i en butik.
     
  6. Desert Rat

    Desert Rat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Var nära att jag gjorde det, men då hade jag blivit utan hörlurarna. Så det får helt enkelt gå :P
     
  7. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är ett par kvalitétslurar, så du gör nog rätt i att vänta några dagar längre! :)
     
  8. Ozito

    Ozito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Exakt, dessutom så får jag en ps4 med min förbokning så det känns inte särskilt aktuellt.

    Blir nog att fundera hårt nästa gång jag förbokar av tele2 iofs.
     
  9. pizzapappa

    pizzapappa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det någon som beställt från tele2 tillsammans med hörlurarna och ps4 och fått paketet än?
     
  10. Ozito

    Ozito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har beställt det men får inte ut paketet då kundtjänst inte vågar ge mig kolli-id.

    De skulle lika gärna kunna skicka siffran till samma mail som orderbekräftelsen skickades till om de nu är så rädda för att skiten ska hamna i fel händer.


    --EDIT--

    Är det inte meningen att man ska få mobilen samma dag som release vid förhandsbokning?
     
    Last edited: 4 okt 2014
  11. pizzapappa

    pizzapappa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vänta nu här... Va? De har alltså skickat den men du får inget kolli-id?
    Jag fick leveranstid den 2a enligt sidan man kollar på men det verkar inte ens som att paketet är skickat.

    Njaa förhandsbokning är ju mer för att du ska vara garanterad ett ex av det du bokat, inte nödvändigtvis för att få någonting tidigt.
     
    Ozito gillar detta.
  12. Ozito

    Ozito Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2014
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok men då har jag missuppfattat det isåfall.
    Avi kommer nästa vecka på Måndag men jag lyckades få loss kollinummret nu genom vanliga kundtjänstnummret (hade ringt leverans.avd. tidigare utan resultat) så nu ska jag dra iväg och hämta det.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  13. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Hopp, så bra var Telenor, la en beställning 26 Sep, 2 Okt ringer jag för att kolla, kundtjänst ser ingenting, alltså dom ser att telefon är beställd dock inte var den befinner sig, ber mig maila [email protected], jag mailar, inget svar, ringer Telenor igen, dom ser inget, fantastiskt, hur kan ett sådant stort bolag ha ett system där dom inte ser var skickade paket befinner sig? En gut feeling jag har är att den finns på posten och posten inte skickat ut ett SMS, inte första gången, dock skulle jag vilja ha ett kollinr vilket telenor inte kan leverera...
    #TelenorSuger #SvenskaPostenSuger :mad:
     
  14. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag lade min beställning hos Telenor den 23:e, ringde för att dubbelkolla beställningen den 29:e och fick veta att säljaren jag pratat och spelat in avtal med osv aldrig lagt beställningen och att det inte fanns några spår av samtalet alls. Fick göra om hela beställningen en vecka senare, dagen innan officiella launchen istället...

    Jag hade dock flyt och fick telefonen redan på onsdagen och hörlurarna på torsdagen. Hoppas du får din snart!
     
  15. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Posten posten posten... Beställde i onsdags, telefonen skickades enligt halebop i torsdags. Fick inget tracking-nr trots att jag redan är kund där. Chattade med halebop i fredags och då kunde dom inte se vart telefonen var. Idag fick jag en sms-påminnelse ifrån posten för att jag inte har hämtat ut mitt paket...

    Så leveransen har gått fort men jag har inte fått någon avi eller sms innan. Så den har väl legat på Ica sedan i fredags. Nåväl. Hämtar ut den efter jobbet, ska bli skoj!
     
  16. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Postens SMS system har ej fungerat som det ska den senaste tiden.

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
     
  17. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nej uppenbarligen har det inte det [emoji1] Men nu är telefonen hemma, Google Now launcher installerat och diverse onödiga appar avinstallerade eller inaktiverade, och jag är hur nöjd som helst!
     
  18. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Update! Ringde idag IGEN! Och telefon har inte skickats, fick dock ett kollinr :)
    "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" Med dagens datum = Inte skickats än alltså.

    Har jag tur så får jag den kanske till fredag... 2018.... Va skönt att jag förtidsbokade (27 Sep), eftersom jag självklart ville ha den sist av alla i Sverige. *facepalms*
     
  19. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag förbokade den nionde fick den ändå inte till släppet så köpte den över disk istället. Suget tog över [emoji4]
     
  20. spice

    spice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad Air (1st gen)
    Phew fick min genom halebop. Kom med både extra lurar och standard lurar i paketet