Få tillbaka persistent search bar?

Diskussion i 'Allmänt' startad av olrijo, 2 okt 2014.

  1. olrijo

    olrijo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis avslutat 5 år med iphone och slagit till på en Sony Xperia Z3. Jag håller på att modifiera den efter mina preferenser nu och vid ett tillfälle så lyckades jag få bort "persistent search bar" högst upp på alla hemskärmar. När jag tog bort denna (var bara att flytta widgeten till krysset i botten) så fick jag en notis om att jag kunde återaktivera den under Inställningar - Appar... Sen kommer jag inte ihåg mer.

    Jag undrar om den är någon kunnig själv som vet hur jag får tillbaka den - så att den lägger sig högst upp på alla hemskärmar, alltså ovanför det egentliga utrymmet för appar och widgeter. Det är inte så att jag måste ha den, men jag måste hitta hur f-n man får tillbaka den för att veta hur man gör. Känner mig för tillfället som en förvirrad och okunnig android-användare...

    Dessutom har prickarna som markerar vilken sida av mina hemskärmar jag är på flyttats från botten (precis ovanför mina 4 permanenta appar) till toppen, där search baren var tidigare, i och med detta.

    Några idéer? Tacksam för all hjälp!

    Jämför bild ett och två, var search baren är placerad. Jag kan alltså inte få den längre upp på skärmen än på den mörkare bilden.
     

    Bifogade filer:

  2. Myran1985

    Myran1985 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag har förstått måste man; inställningar-appar-visa alla-xperia home-rensa data.

    Men då blir alla hemskärmar som när telefonen var ny. Dock verkar det vara enda sättet vad jag har lyckats googla mig fram till.
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Den kan inte ha inaktiverats då?

    Inställningar - Appar - Alla appar och sen längst ned brukar det finnas inaktiverade appar.
     
  4. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Installera nova launcher istället är mitt förslag.
     
  5. olrijo

    olrijo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta stämde helt och hållet! Nu är det återställt och min själ kan få ro!