Minix NEO X8-H and NEO X8

Diskussion i 'Android TV' startad av SWEUP, 26 maj 2014.

  1. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Vilka play-appar är det som erbjuder LiveTV? SVT Play kan man ju ex kolla på svt1, svt2, barnkanalen etc. Men har andra playtjänster liknande? Undrar då jag ej har några kanaler hemma och vill få in så många som jag kan med detta istället.
    Det är väl inte heller så att tv/radiotjänst kan kräva betalning för att man har svt-play via X8-H till en skärm?
     
  2. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 304
    Mottagna gillanden:
    478
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    I dom enheter (htpc, Raspberry Pi, mfl) där jag har XBMC installerat, kör jag tillägget XOT som innehåller en hel drös (bla ett tiotal svenska) playkanaler.
     
  3. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Oj? Kan du förklara närmre? Är det alltså en addon till xbmc? Och detta är gratis?
     
  4. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 304
    Mottagna gillanden:
    478
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Ja.
    http://www.rieter.net
     
  5. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tackar = )
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Fick du det att fungera efter att jag lagt repository så får jag inte upp något under Videos - Add-ons
     
  7. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har tyvärr inte hunnit än, försökte hitta add-on genom xbmc, men hittade inte den. Har det slutat fungera för dig alltså?
     
  8. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Nej har inte haft det tidigare men såg ditt inlägg och tänkte det vill jag oxå ha [emoji4]

    Här är ett klipp som du kan kika på http://youtu.be/95cPli7uDVo
     
  9. Akerhage

    Akerhage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Tack, ska testa i eftermiddag sen tänkte jag :)
     
  10. jonathan_forslund

    jonathan_forslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antar att det inte är några problem för en produkt från 2014 men är det någon som har en videoklipp eller bilder hur det ser ut när man tittar på bilder (jpg) från denna via en server (eller vanlig dator hemma).

    Har idag en Dune spelare som fixar alla stora Bluray ISO filer galant med DTS-HD master men av någon anledning måste den buffra flera sekunder när man vill titta på jpg filer från min system kamera, dessa jpg är ca 5mb. Har inte lyckats lösa det och tänkte då köpa denna och antar att bläddra bland bilder är ungefär som på en Android telefon?
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Stämmer bra, bilder öppnas i galleri appen som kommer med i vanilla Android om ingen annan app valts som standard.
     
  12. jonathan_forslund

    jonathan_forslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter jätte bra, kan man välja en mapp via boxen som bilderna ligger på eller måste den platsen vara på SD kortet eller tex använda Picasa för att titta på mina bilder?
     
  13. Droid130

    Droid130 Guest

    Hej!
    Såg att du tänkte köpa en Minix X8-H för att kika på foton som ligger på en disk i nätverket?..var det så?
    Har en själv,och haft fler androidlådor.
     
    Last edited by a moderator: 11 okt 2014
  14. jonathan_forslund

    jonathan_forslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den kommer ju givetvis få göra mer men den ska vara extremt snabb på just det, har idag ett ganska stort system som fixar bluray-iso och flac filer men inget system idag är bra på allt och tror inte riktigt än på Minix som video spelare för mitt system men vill ha Androids funktioner och snabb smidig bildvisare, betalar ju gärna för just den funktionen

    Precis, via en server i mitt nätverk är tanken, eller så får den titta på bilderna via picasa men direkt är ju bättre då det är högre kvalitet på de filerna
     
  15. Droid130

    Droid130 Guest

    Använder Minx till det mesta.Surf,radio,spotify..mm.mm.
    Lite pyssel krävs för att få det som man vill ha det,mus..tangentbord,Annan launcher..t.e.x gör det enklare att navigera.
    Blurayspelaren är "utslängd"sen länge.
    Bilder öppnas på många olika vis,men snabbast är nog via en filhanterare,där jag går rakt in i alla diskar jag har..kopplade till datorer i nätverket.

    Jag spelar ISO,MKV,DTS..allt emellan 4GB till 30GB filer med XBMC eller Kodi som det heter nu.Klockrent med originalfirmware´n.
    Kör med TV..och projektor.
    Kopplat med optisk till "stereon".

    Minix har en "egen" version av XBMC.Jag kör med kabel,men det fungerar att köra med WIFI även med 1080P.
     
  16. jonathan_forslund

    jonathan_forslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läckert, låter som att du har det som jag och ungefär samma krav. Är det bättre med ett externt tangentbord med mousepad istället för MiniX Neo A2 Airmouse, har du testat den?

    Kan man göra genvägar in i mappar på servern för att göra det hela "sambo vänligt":)
     
  17. Droid130

    Droid130 Guest

    Tang.bord och mus,inget tvivel alls,sju dagar i veckan!
    Har ett gammalt Logitech K260,funkar kanon.Plus att du laddar ner en annan launcher..å fixar till den som en "mobil"..t.e.x.Original launchern är inte alls rolig.

    Använder ESfilutforskare(play butiken).Med den kan du lägga en genväg på skrivbordet ifrån extern disk,specifik mapp kopplad till en dator,..t.e.x å döpa den till nått.

    Har testat "pekmöss",har tre st..viss fungerar dom..hjälpligt.Men då jag använder Minix som en dator,med surf å allt så är det inget att tänka på.
     
    Last edited by a moderator: 11 okt 2014
  18. jonathan_forslund

    jonathan_forslund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack för dina svar, sparat mig många timmars surf :). Du har inget tips på en ny vettig tangentbord med inbyggd mus platta, priset är inte det viktiga men behöver ju inte vara någoo värsting för det är mest att navigera genom menyer o dyl den ska användas till
     
  19. Droid130

    Droid130 Guest

    Så bra att du blev lite klokare.
    Detta är den bästa Androidboxen jag haft.Behåll originalfirmwaren ett bra tag till..ett råd.
    Men de jobbar hårt med uppdateringarna på Minix forumet.

    Skickade efter min ifrån Kina,samma site som jag köpt en del annat ifrån sen en tid,..platta..å den typen av saker.(ingen spelare,men en pad för enklare bilspel till Minix)
    Dessutom är den betydligt billigare att skicka efter än att köpa här hemma.

    Tang.bort med mus,Nej tyvärr.Gillar det vanliga mer.

    Kan jag bistå med något mer så går det bra att göra av sig.

    Jo..
    Dessutom,om du kör med Androidmobil så har de en originalapp där du styr mus,tang. bord å en del annat via mobilen.Installeras enbart i mobilen,..inget du behöver starta i Minix.
     
    Last edited by a moderator: 11 okt 2014
  20. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Liten heads-up bara - Minix X8 klarar inte DTS-HD master eller TrueHD.