Problem: Spricka i glaset på baksidan Xperia Z3?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av purity, 12 okt 2014.

  1. kanylbullen

    kanylbullen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tog precis upp min tio dar gamla Z3 ur fickan och har en spricka tvärs över glaset på baksidan. Den har legat i framfickan medan jag utsatt den för den hårda behandlingen att gå fram och tillbaka till kaffemaskinen på kontoret.

    Har visserligen försäkring på luren men jag kommer reklamera den och hävda fabrikationsfel, får se hur det går :)

    Har ju varit extremt försiktig med telefonen i väntan på att det ska gå att få tag i Style Cover SCR24. Aldrig tappat den eller liknande.
     
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Detta måste ju vara en del telefoner som har detta felet. Jag har faktiskt tappat min telefon rakt i golvet ifrån axel höjd hände ingenting. "ta i trä"

    skickat ifrån Xperia Z3
     
  3. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Säg fan inte så, Nästa gång du tittar på baksidan så kommer sprickan smygande som när jorden öppnar sig i nån gammal stålmannenfilm..
     
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Haha har min i snickar byxorna varje dag utan någon form utav skydd. Och just nu syns inga skador. Tex säg att sony säljer 100 telefoner och 40 av dom spricker då är det ju fabrikationsfel på glaset svårt att få 1 miljoner glas skivor likadana.

    skickat ifrån Xperia Z3
     
  5. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ni har inget skal då? Är väl bland det första man köper + skärmskydd så fort man får telefonen :-P

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
     
  6. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Aldrig kört med skal eller skärmskydd trams till några av mina telefoner, och aldrig haft några skador eller spruckna skärmar. Man vill ju se hur telefonen ser ut inte hur skalet ser ut. Sen kan jag förstå att man vill skydda en telefon för 6000kr men det är ändå en förbrukningsvara i slutändan.
     
  7. KozzY

    KozzY Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Fan, hallelujah! Kan inte säga mer än att hålla med! Dock så finns det såna som jag, dessa som tappar telefoner dagligen :) Men sant, förbrukningsvara. jag kör utan skydd, inga planer på skydd, if it dies, it dies för att citera Ivan Drago.
     
  8. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Alla är ju olika, skulle aldrig någonsin köra utan skydd på en sådan pass dyr telefon.

    Min S3 jag hade i drygt 9 månader var som helt ny när jag sålde den, fick bra pris tack vare det :-)

    Skickat från min D6603 via Tapatalk
     
  9. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hade min s3/4 ochballa iphones utan skydd och skal var som nya efter ett år. Fick oxå bra pris :) beror helt på hur man hanterar dom.

    skickat ifrån Xperia Z3
     
  10. kanylbullen

    kanylbullen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har beställt Sony Style Cover men dom går tyvärr inte att få tag i någonstans, det kanske är en medveten strategi från Sony.
     
  11. Daniel_k

    Daniel_k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    uppdatering, Telenor kundservice/kundbemötande är helt värdelöst.
    Kommer in på en telenor butik och frågar vad man kan göra åt sprickan i telefonen berättar att det har inte varit något yttre våld som skapat sprickan utan jag har inte ens fått i simkortet innan glaset spricker. Då får jag som svar att det kan du glömma att få ut det på garantin, du kan ju skicka in den men det kostar 2600kr att byta baksida. Du kommer inte få ut nått på garantin.
    Däremot Sony xperia kundtjänst mer tillmötesgående men dom säger att en "tekniker" kommer bedöma om det är en skada som uppstått pga fabrikationsfel eller yttre omständigheter. Så inga klara svar än, även om det är otroligt svårt att få ut nått på garantin så behöver inte kundtjänst såga en vid fotknölarna!
    ev så tar drulleförsäkringen skadan, fortfarande sura 1500kr.
     
  12. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Ni andra som är oroliga för att det ska hända er, var inte det.

    Det här fenomenet är ganska ovanligt, och eftersom det är glas på fram och baksida, så kan det ju självklart hända.

    Vissa har säkert råkat ut för det, men var försiktiga och väldigt källkritiska, det är många troll inne på såna här forum för att smutskasta diverse märken.

    Just sayin..
     
    Last edited: 15 okt 2014
    blysprutan och nire431 gillar detta.
  13. Daniel_k

    Daniel_k Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Absolut finns det troll! Jag är dock inte en utav dom, älskar att ja gått från iPhone till Sony gillar deras produkter detta är första gången jag haft problem med en Sony produk.
     
  14. dr.vanquish

    dr.vanquish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag har problem med en vecka gammal telefon vars baksida spruckit helt utan yttre påverkan, följer med spänning den här tråden.

    Hur var det med vattentätheten, är baksidesglaset en förutsättning för att telefonen ska vara helt tät?
     
  15. Droid110

    Droid110 Guest

    Upptäckte samma sak i morse.. Har behandlat telefonen varsamt och inte tappat den. sprickan går från microSD-platsen till XPERIA texten... :@

    EDIT: Pratat med "Xperia care" och de hänvisar mig till min återförsäljare som kan hjälpa till med att skicka in telefonen. Verkar vara ett konstruktionsfel..
     
    Last edited by a moderator: 17 okt 2014
    purity gillar detta.
  16. purity

    purity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jo, jag har haft alla möjliga HTC och Samsung lurar innan denna och kört utan skydd, har inte ens haft en liten repa i glasen och denna tåldes inte ens att läggas ner försiktigt på en bänk. Så, jo, det känns som något typ av fabrikationsfel, dåligt glas i en batch eller vad är ju svårt att säga. Nåväl, skickade in min till serviceverkstaden idag, får väl se vad dom säger.

    Var det någon som hade koll på ovan fråga angående vattentätheten? Jag tycker det är skumt om det skulle påverkas av en spricka i ytterglaset på baksidan, borde ju vara tätt under det i metallen, kanske dock påverkar "vattentäthetsgarantin" om man har en spricka där.

    Jag skulle i vilket fall som helst byta ut glasbaksidan mot något annat, eller har någon tips på bra skal?
    Är sugen på ett skal från Tech21, väldigt stöttåliga, men gör telefonen något klumpigare. Tech21 har inte släppt till Z3 ännu iofs, men det var på gång.
     
  17. purity

    purity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    E det du? ;)
     
  18. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Som jag frågat innan finns det ingen baksida på tex ebay med aluminium istället för glas? Skulle jag få måtten skulle jag kunna tillverka på jobbet.

    skickat ifrån Xperia Z3
     
    purity gillar detta.
  19. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Läs i Z2-tråden så ser ni att Sony tar dessa sprickor på garantin så länge det är en så kallad "spänningsspricka" dvs den ser ut som ett tunt hårstrå och inte har uppstått på grund av att ett föremål har stött emot glaset och det har skapats en krater eller vad man ska kalla det.

    Kontakta Sony direkt om era återförsäljare krånglar.
     
    purity gillar detta.
  20. purity

    purity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej, säg till om du hittar något för då köper jag gärna en sån av dig :P