Sveriges Radios Androidspelare

Diskussion i 'Applikationer' startad av ChristianSR, 18 jun 2010.

  1. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För snart ett år sedan startade jag en tråd med en fråga om det fanns ett intresse för en Androidapplikation för Sveriges Radios kanaler. När jag tittar i tråden idag ser jag att 958 har svarat ja, och 15 har svarat nej. Inom kort kommer vi göra 15 personer besvikna - vi släpper nu en officiell Sveriges Radio app.

    Ni som också läste när jag blev lite sur på Mobil.se som var kritiska till att vi inte utvecklade vår egen app vet att vi inte vill gå in som stora företaget och konkurrera med fristående utvecklare (och JDS hade då gjort en succéapp med över 8000 nerladdningar). Vi har därför valt att göra som vi gjorde med vår Iphone-app, alltså samarbeta istället för att konkurrera. Därför blir från och med nästa version JDS SR-player Sveriges Radios officiella Androidapp.

    JDS har gjort ett fantastiskt jobb med SR Player så inte minst jag personligen är glad att det blev så. Rent praktiskt blir skillnaden inte så stor, men några grejor kommer hända: JDS får betalt, vi kommer byta namn på appen, och Sveriges Radio kommer från och med nästa version stå för publicerandet. Det innebär ett litet meck för användarna, det går inte att uppdatera från SR Player till vår version, eftersom vi byter konto på Market. Samtidigt innebär det här också att vi kommer börja erbjuda "vanliga" användare support på Sverigesradio.se, precis som med Iphoneappen.

    I övrigt är allt som vanligt, JDS kommer fortsätta som utvecklare av appen och licenserna är fortfarande desamma. Det kommer också gå att flytta över favoriter och sparade filer till den nya versionen. Jag återkommer med mer info, typ vad den ska heta och när den ska publiceras. Jag tänker mig också att framtida frågor kan tas i den här tråden.

    Tack också till hela Swedroid som pushat på och hjälp till. Jag tror inte vi hade kommit så här långt utan er.


    Christian
    Projektledare, Sveriges Radio
     
    Last edited: 18 jun 2010
    jerik gillar detta.
  2. rZn

    rZn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6t
    ROM:
    Bootleggers ROM
    Info:
    AL, Shishu 家 Foot Lettuce or LC
    Övrigt:
    1 Shield TV pro (2015), Shield TV (2017), Amazfit GTR, 2 CC.
    Det är så här ett företag ska jobba!

    Best Regards
    //rZn
     
  3. robben

    robben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    SR Player är en riktigt bra applikation. Bra gjort av SR att betala honom för hans arbete.
     
  4. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Yes riktigt bra av sr :)

    tummen upp :)
     
  5. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Fint SR.. Detta bådar gott.
    Jag hoppas detta betyder att appen uppdateras lite oftare, nu när utvecklaren får betalt. SR-appen är bra, men det finns mängder av saker att förbättra.
     
  6. BinabiQ

    BinabiQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Såhär ska det skötas, snyggt jobbat SR
     
  7. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Helt otroligt!

    Bra initiativ hoppas fler företag följer efter.
     
  8. perhaps

    perhaps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker detta är så bra. Det ger inte bara en massa välförtjänta cred till JDS (om jag inte minns fel så är det fler som hjälpt till med appen?), men oxå en massa cred till alla andra som sitter hemma i stugorna på kvällstid och hackar kod. Jag tror jag mig minns att JDS skrev i höstas i Christians tråd att han/hon hade tråkigt en lördagkväll och gjorde den första implentationen. Nog 17 laddade jag ner den och den funkade redan då! Ni, som gjort SR-appen är värda alla pengar som ni kan få, och ni på SR är värda allt för att ni belönar goda och kreativa arbeten och för att ni är öppna med ert api så att utvecklare kan göra sitt jobb
     
    Last edited: 18 jun 2010
  9. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Bra gjort SR :)

    Hoppas att fler företag följer ert exempel.
     
  10. 4004

    4004 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Snyggt jobbat SR, precis så här ska det hanteras! Grattis till JDS, det är du värd!
     
  11. makusi

    makusi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När släpps denna officiella "SR Player" från Sveriges Radio?
    Kommer det att dröja, så att det är idé att ändå ladda hem och köra JDS "SR Player", eller ska jag vänta på att Sveriges Radio släpper sin officiella??

    Det står ju att det inte kommer att gå att uppgradera från JDS "SR Player" till den nya officiella... etc...

    Rör det sig om dagar eller veckor innan den officiella släpps från SR?
    Rör det sig bara om några dagar så kan jag ju lika gärna vänta på den... ;-)
     
  12. twisted

    twisted Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Bra jobbar SR. :)
    Och självklart stort tack till JDS.
     
  13. ChristianSR

    ChristianSR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det bör bara handla om dagar. Så håll ut...
     
  14. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Bra jobbat
     
  15. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    ...och det är därför, mina vänner, jag betalar 519 kr i kvartalet till Radiotjänst. Länge leve public service!
     
  16. Stiffe

    Stiffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    inte ett öga är torrt...
    Bra jobbat.
     
  17. makusi

    makusi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...kanske egentligen inte hör hit, men ungefär hur mycket data går åt att lyssna/streama 1 timme på t ex SR P3??
     
  18. njb

    njb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bara för att det Finns vettig personal på en instans, innebär inte med automatik att upplägget/instansen är lika vettigt ;-)
     
  19. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Kollade nyss förbrukningen, drog på P3 dokumentär, trustorhärvan, i exakt 10 minuter och det hela drog 10.53 MB. Så enkelt räknat ca 1 MB minuten, eller 60 MB i timmen. Denna app är helt suverän, mycket tack vare att Sveriges Radio har en enorm databank som utöver musik erbjuder dokumentärer, intervjuer, nyheter, nöje för att nämna några. Bra jobbat JDS och kul att SR väljer att samarbeta och ger skaparen dess rättmätiga cred. Hoppas den officiella versionen har fixat buggen som tillåter en att spola framåt/bakåt i programmen.
     
  20. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Absolut inte. Men just PS är i mina ögon en av de ''instanser'' som fungerar. Det lever upp till sitt namn vid tillfällen som det här, hur många ''nej'' eller ''kanske'' har det inte blivit från kommersiella företag för att de inte sett någon vinst i tjänsten? SR tillhandahåller otroligt mycket, utan att något sådant vinstintresse finns i bakgrunden. Och, viktigast av allt, det är en viss standard på materialet. De kommersiella alternativen är i de flesta fall outhärdliga. Granskande reportage på reklamradio, någon...?