Tappar uppkoplingen mot wifi

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av vhek, 2 jun 2010.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Det där verkar helskumt. Personen du pratade med måste ha missförtsått något. WIFI kan väl inte stängas av medan man använder den oavsett om skärmen är på eller av eller om telefonen går ner i strömsparläge.
     
  2. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    För mig är strömsparläge när skärmen är av men jag kan ta fel. -Är Baby Droid- Men han sa klart stängs skärmen så stängs WIFI för att det drar mycke batteri annars. Hur lång tid efter skärmen är av när det stängs prata vi inte om. Sa klart jag får ladde telefonen med skärmen på för att ha WIFI på hele tiden. Desire är inte så..
     
    Last edited: 9 jun 2010
  3. Butatista

    Butatista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det var säkert de uppgifterna du fick men det låter väldigt märkligt. Jag menar, varför finns då alternativet i avancerade WiFi-menyn att WiFi aldrig ska koppla ifrån? Om de uppgifterna du fick stämmer innebär det att det alternativet är helt värdelöst och då undrar man ju varför det finns öht.

    /Martin
     
  4. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett litet tillägg till min förra post...

    När jag var på väg till återförsäljaren för att lämna in min telefon så körde jag återigen en grundinställning för att radera alla privata kontaktuppgifter osv.
    Vid uppstarten gick det sjukt segt, och när displayen sedan tändes och det stod "tryck... för att låsa upp telefonen", vilket jag gjorde, så dog den. Och gick sedan inte alls att få igång igen. Hade bra med batteri så det var inte det som var problemet, hade velat men hann tyvärr inte testa med strömkabel inkopplad.

    Kan för min dag inte se att jag gjorde något fel över huvud taget, så det fanns onekligen en riktigt sunkigt ostabil X10mini ute på marknaden...
    Hoppas att jag är/var ensam om det, men tänkte i alla fall logga det på ett forum så att det blir sökbart för andra som ev. råkar ut för samma missöde!
     
  5. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    När jag laddar batteriet så märker jag att WIFI inte har stängd av sig, även när skärmen är av ska testa mera. Men tar jo dö på batteriet då o_O
     
  6. Johan Adler

    Johan Adler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också problem med wlan på X10 Mini. Jag ringer med min Desire men använder min X10 Mini för wardriving till och från jobbet, med appen 'wardrive'. För det mestas när jag startar programmet hittar den ingen wifi, utan jag behöver slå av och på wifi en eller flera gånger innan det börjar fungera som det skall. Trist att andra också har liknande problem... :-(
     
  7. Rille_lkp

    Rille_lkp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Wi-Fi-policy anger inte huruvida telefonen ska fortsätta vara ansluten till Wi-Fi eller inte när skärmen släcks. Den anger om telefonen ska växla till paketdata eller inte när skärmen (och WiFi) släcks.
    När skärmen släcks så släcks även normalt ACPU och därmed även WiFi. Om en laddare är ansluten kommer dock ACPU att vara aktiv och telefonen kopplar då inte ner WiFi.
     
  8. Agassi

    Agassi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jamen det var ju glasklart... Not! :-D

    Tack i alla fall för info, av din kompetens att döma i kombination m ditt nick kunde man ju tro att du jobbar på SE ;-)
     
  9. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Rekommenderar ni att man lämnar tillbaks telefonen ifall WiFi kopplar ner sig, även med USB-sladden i & skärmen igång ständigt? Ibland har WiFi funkat i 15-30 minuter medan den ibland bara fungerar i 20 sekunder. Vanligtvis runt 1-5 minuter.

    Är detta något som kan komma att fixas med en mjukvaruuppdatering? För man tycker att om det är något hårdvarufel så borde WiFi inte fungera alls, istället för att göra såhär.
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Finns det någon med mini som inte har problem med att WIFI kopplar ner sig ?

    Är svaret ja, då kan det kanske löna sig att byta. Är svaret nej, då lönar det sig nog inte att byta så tillvida du inte byter till en annan produkt.

    Tycket dock det är viktigt att alla med detta problem rapporterar in detta till SE support, så ökar chansen att en fix kommer innom en snar framtid.
     
  11. cerium

    cerium Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Varit ikontakt med SE. Fick svaret att de kollar på olika "lösningar just nu" men gav mig inget konkret vad jag skulle göra. Är det någon som känner till vilket datum de släpper en ny uppdatering. Eller är sån information hemlig?
    //Cerium
     
  12. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Har strul jag oxo - fler hehe.
     
  13. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Säkert inte hemligt, men eftersom utvecklig och testning alltid drar ut på tiden, så vågar de alldrig ge några exakta utfästelser. På forumet esato påstår en individ att han fått insider info om 21 Juni.

    Vi får väl se tids nog om det stämmer.
     
  14. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ville bara tillägga att jag också är missnöjd med wifi. Tyckte den fungerade ok innan uppdateringen, men inte nu efteråt. Misstänker dock att jag inbillar mig. Nu är wifi definitivt sunkig iaf. Kör en apple airport.
    Tänkte försöka hacka ihop en app som åtminstone startar om wifi när den går ner... Tycker också att wifi verkar fungera lite bättre när datatrafik är inaktivt.
     
  15. aten

    aten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En del som inte hade buggen fick den efter update. Hört några som hade buggen redan vid leverans.
     
  16. micjoh

    micjoh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har absolut inga problem med min. funkar mkt bra
     
  17. Coldsnap

    Coldsnap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min hoppar också över från wifi till 3G lite i tid och otid, och sen tillbaka igen.
     
  18. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag har ett annat problem med wifi. Jag kommer inte in överhuvudtaget, har aldrig kunnat. Jag hittar nätverk men kan inte ansluta till dem, det står antingen misslyckades eller frånkopplad efter jag valt nätverk.

    Jag har testat med min egen router (Linksys WRT320N) med olika krypteringar (WEP, WPA, WPA2 samt öppet), en anonym grannes öppna nätverk och en kompis Cisco-router med WPA och jag kommer inte in på någon av dem.

    Någon som vet hur jag ska göra eller har några tips?
     
  19. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vill skriva att jag nu kör utan problem hos svärfars nät. Det är en gammal wpa-skyddad zyxel som telia gett honom. Jag kör fast ip, och andra "bortkopplingsalternativet"; koppla ej ifrån när du har kontakt .
    Hemma har jag airport och den gillar tydligen ej min x10 mini
     
  20. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Har också lite problem med wifi men kanske inte så allvarligt som många av er andra här på tråden. Det är så att när skärmen släcks och mobilen går ner i viloläge så kopplas inte wifi upp automatiskt när jag börjar pilla på mobilen, jag är tvungen att ansluta manuellt. Händer inte varje gång men lite då och då. Mobilen är inköpt för ett par dagar sen och jag tror att jag har senaste firmware...de sista siffrorna är 38 iaf...finns det en nyare firmware?