Tips: Z2 2000 kronor (30 procent) billigare.

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Rekord, 31 okt 2014.

  1. Rekord

    Rekord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ärligt talat, är det inte lite konstigt att det skiljer så mycket i pris på så lika telefoner?

    Jag antar att det är lite av förbannelsen när man gör en så bra telefon som Z2an verkar vara (egentligen samma sak m LG G2 vs G3 och kanske S4an o S5an).

    Nåja, jag ska köpa en ny telefon och eftersom jag aldrig har haft en SONY tänkte jag köpa en Z3, men det är lite svårt att övertala mig själv att lägga så mycket extra på en (till synes) så lik telefon.

    Några råd? Det kanske är ett uttjatat ämne...
     
  2. PePPiZCH

    PePPiZCH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag var lite i samma sits, men eftersom att de flesta gillade Z2an men det fanns många olika klagomål och småproblem med den, och Z3an generellt fick toppbetyg av "experter", så valde jag en senare ändå. Har testat att hålla i båda och Z3an både känns bättre och ser mycket snyggare ut, i mitt tycke. Har inte testat att använda en Z2a dock.
     
    Playdough och Rekord gillar detta.
  3. Rekord

    Rekord Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köper den cash, det är väl därför jag blir så snål.
    (Dessutom slår jag ofta sönder mina telefoner efter ett tag och då känns det så surt om den är för dyr)
     
  4. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Köp min Z3, jag återgår till LG G2.
     
  5. daaavid

    daaavid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    får man fråga varför?
     
  6. Mastodontfilmsmatz

    Mastodontfilmsmatz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2014
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag satt i samma funderingar och valde Z2. Jag tycker att den är snyggare, framförallt på grund de längsgående högtalarna i överkant och LED-lampans placering. De något mer rundade hörnen på Z3 verkar tilltala de flesta, men inte mig. Däremot är den lite skönare att hålla i, det medges.

    Nu med den senaste uppdateringen som kom härom dagen till Z2 (4.4.4) så försvann ännu fler av skillnaderna vilket gör telefonerna närmast identiska. Även möjligheten att koppla telefonen till PS4 introducerades nu till Z2, en finess som i höstas kändes som ett av de största försäljningsargumenten för Z3 och Z3 Compact.