Nexus har gjort mig besviken

Diskussion i 'Google Nexus Allmänt' startad av jonas18z, 19 okt 2014.

  1. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har haft Nexus S, Nexus 4, Nexus 5. Har alltid hoppas de de skulle dra till med en bra kamera i Nexus 6 men verkar vara medioker.


    Jag är också besviken på att man inte får uppdateringar snabbt om man inte väljer nexus, dessa google play edition verkar heller inte finnas i Sverige.

    Är sugen på en med bra kamera och hög FPS.

    Då verkar det vara s5, z3, iphone 6 som gäller.

    http://www.dxomark.com/Mobiles/Appl.../iPhone-6-vs-Sony-Xperia-Z3-Samsung-Galaxy-S5

    Är det någon som känner igen sig och har någon lösning?
     
    Last edited: 19 okt 2014
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag är lite på samma spår .. storleken på nexusen fick mig att rygga tillbaka denna gången. JAg gillade det förr men har insett att jag trivs helt enkelt bättre med ett mindre format då jag aldrig skulle få mig att surfa på en mobil vilket eg är det enda som en större skärm skulle vara bättre för mig för min del.

    z3 compact blir det nog för mig även om jag är lite rädd för mecket med att roota och loosa funktionalitet.
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Hur vet du att kameran i Nexus 6 är medioker? Hittills har det bara sagts gott om kameran. Det återstår att se hur mycket bättre kameran är än föregångaren liksom hur den står sig mot konkurrenterna.


    Importera eller köp från butiker som importerar? Bazula säljer Google Play Edition telefoner.
     
  4. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Den har samma sensor som OnePlus alltså liger nexus än en gång efter vad det gäller kameran. typ en två generationer.


    Det kan man så klart göra men på en htc m8 får man betal 1000kr mer för det.
    LOL.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    kameran var ju återigen lite sisådär enligt de tidiga bilderna som dök upp. kanske är lite tidigt för en absolut slutsats iof men det ger säkert en bra fingervisning återigen.
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    Nexus 6 har en nyare sensor än Moto X 2014 i varje fall. Vilken sensor OnePlus One har eller hur den presterar vet jag inte.

    Visste inte hur mycket HTC One M8 kostade men kollade nu. Surt att betala en tusenlapp extra förstås. Frågan är om det blir billigare om du importerar själv? Kanske kan pruta lite eller vänta...

    Såg nyligen en jämförelse mellan Nexus 6 och iPhone 6 Plus och jag vart positivt överraskad. Jag var nöjd med kameran i iPhone 5s så kan Nexus 6 mäta sig med iPhone 6 Plus så är jag nöjd. Vet inte vilken sensor iPhone 6 Plus använder men har för mig att även den använder en sensor från Sony vilket kan vara förklaringen.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Man blev ju inte impad utav de bilderna man såg här på Swedroid för ett tag sedan i alla fall. Men det är lite tidigt att uttala sig om den saken än känns det som då det uppenbarligen inte handlade om någon duktig fotograf. Men jag tror det blir i vanligt Nexus ordning en lite medioker kamera men de kan ju få överraska en!
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Du tänker på dessa?

    http://www.phonearena.com/news/First-Nexus-6-camera-samples-surface_id61811

    Nexus 6 vs. iPhone 6 Plus:
    <iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/W9bpqgitEyA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Undrar verkligen om iPhone 6 Plus är bättre. För i videon kan jag inte riktiga säga att den är, om videon är genuin.
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ip6 kommer i sedvanlig andra ha en bra mycket bättre presterande kamera. det finns ju typ ingen tillverkare som kan göra en ordentlig kameraapp i androidvärlden. samsung har väl lyckats rätt sjysst och htc. men där tar det ju slut. googles egna är ju ett skämt på alla punkter.
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Vad är fel på Googles? Du måste väl mena kameramjukvaran dvs. hur bilden behandlas för iPhone har inte direkt några inställningar. Det är point and shoot som gäller. Samsung har däremot massa inställningsmöjligeter.

    Jag tror/hoppas att Google har förbättrat kameramjukvaran i Lollipop men det återstår att se. Än så länge verkar reaktionerna positiva i varje fall.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag skrev väl just kameraappen? jag menar såklart mjukvaran ja. googles egna.. tja.. är det nånting med den som är rätt? överhuvudtaget?
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Yes det är dem jag har sett. Inomhusbilden t.ex. imponerar inte med mycket brus men man vet ju heller inget om hur mycket ljus som var tillgängligt. För tidigt för att säga något helt enkelt.

    Men iPhone 6 ska väl ha en ganska så grym kamera i vanligare ordning. De har alltid tagit bra bilder.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har inte testat kameraappen i vare sig Kitkat eller Lollipop. Inväntar reaktioner på Lollipop.
     
  14. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    OnePlus har väl inte OIS?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  15. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

  16. Droid55

    Droid55 Guest

  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Davil gillar detta.
  18. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Hur kan du vara besviken på en produkt som inte finns ute än? Dom som gör recensioner är inte alltid att lita på då dom har olika agendor. Väldigt få som är helt neutrala. Hur många tror du inte t ex får en batch Samsung produkter för att ge dom lite bättre reviews?

    Vänta tills den är släppt och användarna har den i handen och kan testa den ingående snarare än olika tekniksidor. Användarna har inget att dölja eller anledning till att säga bu eller bä utan grund.
     
    Davil och kalleboston gillar detta.
  19. jonas18z

    jonas18z Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2013
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Möjligt, det betyder fortfarande att sensorn inte är i toppklass.

    Av specarna att döma så är det inte något jag blir imponerad över. Den kommer knappast placera sig över Iphone 6. Nu har du helst riktigt att ingen har testat just kameran men ack så har många testat kameror med samma sensor. Visst kan det skilja i databehandlingen. Kommer den ens vara bättre än iphone 5s?
     
  20. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Köp en iPhone så behöver du inte gnälla mer?



    Skickat från min Sony Z1 via Tapatalk
     
    kalleboston och Englund81 gillar detta.