Problem: Ljudbugg Galaxy Alpha

Diskussion i 'Galaxy Alpha - Allmänt' startad av Kryckan, 16 okt 2014.

  1. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt ett problem som har uppstått ett par gånger nu.
    Det är att helt plötsligt så har telefonen kopplat om allt ljud från högtalare till hörsnäcka. Senast gjorde den det i natt så att jag omöjligt kunde höra larmet i morse. För att testa varför larmet var så lågt gick jag in på YouTube. Även där så kommer ljudet endast ur hörsnäckan. Det enda som verkar hjälpa är att starta om telefonen. Har redan testat fabriksåterställning.
    Jag har pratat med Samsung support idag och dom hade ingen aning. Hinner inte idag, men imorgon tänkte jag gå till Phonehouse och lämna in den.

    Segt som fan att behöva lämna ifrån sig telefonen när det är ett fel som inte direkt går att replikera.

    Ingen annan som haft detta problem? På denna eller en annan telefon?
     
  2. kingbuzz

    kingbuzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hade det på min z1 compact, det rättade sony till med en fw uppdatering.
     
  3. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har nu testat att ladda ner ny mjukvara via kies och flasha. So far so good! Vi får se vad som händer :P
     
  4. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vidare finns ett fel, i alla fall på min lur, som gör att jag till och från får mycket lägre ljud i ena hörsnäckan (vänstra). Detta sker bara under samtal och som jag sa bara ibland. Testade återställa luren via recovery men buggen består.

    Lösningen tills vidare är att dra ur hörlurarna och sätta i dem igen. Då försvinner problemet.
     
  5. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du återställning? Från inställningsmenyn i telefonen?

    Jag har inte fått tillbaka min bugg än så länge!! Wohoo
     
  6. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag gjorde det via bootloadern, mitt problem försvann dock inte. Har samma problem. Det måste dock vara mjukvara eftersom ljudet blir bra då jag drar ur och sätter tillbaka lurarna när det uppstår. Vidare är det bara vart femte samtal det sker och aldrig annars än vid just samtal.

    Mycket märkligt!
     
  7. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hur menar du då? Flashade du ny mjukvara som du laddat ner?
     
  8. adixuz

    adixuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nä, jag gjorde en återställning via den menyn, vilket raderade allt innehåll. Jag får leva med denna bugg.
     
  9. Kryckan

    Kryckan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det hjälper inte så mycket tyvärr. Du måste få in ny mjukvara. Om du återställer så har du ju trots allt kvar samma mjukvara, bara att den tar bort inställningar och personliga filer. Koppla in telefonen till Kies och välj att den ska ladda ner helt ny (firmware upgrade & inizilation). Funkade bra för mig.
     
  10. Jonny

    Jonny Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har ett annat ljud problem; slumpmässigt försätter mobilen sig i ljudlöst läge 3-4 gånger per dag hittills, jag köpte den för 3 dagar sedan. Jag har stängt av alla gester. Oftast händer det när den legat en stund.

    Är det någon som vet vad det kan vara? Känns inge kul att behöva lämna tillbaka den.

    Edit: Jag hittade felet. Android ware var inställd på att sätta enheten i ljudlöst. [emoji4]
     
    Last edited: 8 mar 2015
    emanuelj gillar detta.