Bluetooth ljud problem Xperia Z3 Compact

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av p1ngwin, 19 nov 2014.

  1. p1ngwin

    p1ngwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Ny här på forumet då jag skaffat mig en Z3, bara vart inne tidigare och slö läst lite ibland.
    Nå nu till mitt irriterande problem:

    På jobbet använder vi oss utav peltor bluetooth lurar som jag parat ihop med telefonen. Spotify och filmklipp osv spelas upp i lurarna men när jag får sms eller det ringer så hörs det inte i lurarna. Däremot har jag musik igång så får jag sms-signalen uppspelad i lurarna men avslutar jag låten så får jag ingen signal. Har kollat efter inställningar men inget som jag kan koppla till att det skulle få någon funktion för detta fel. Hade tidigare Samsung S4 och då fick jag alla ljud uppspelade i lurarna och polaren som jag jobbar med har Z2 och han får alla ljud upp spelade i lurarna och vi har samma lurar. Någon som vet hur jag kan lösa detta?

    Ganska irriterande då vi har bullrig miljö och man hör inte alltid när det ringer eller kommer sms.

    MVH Robin
     
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Låter konstigt antagligen peltors fel inte z3an. Att det är något vars i mellan dom. Jag kör med zekler bluetoth lurar och där hör jag om det ringer om jag inte har musik på.
     
  3. p1ngwin

    p1ngwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Men tycker det är konstigt då polarens Z2 funkar fint, någon större skillnad på bluetooth enheten bör det väl inte vara på Z2 & Z3 ? Har alltid spelat upp ljud tidigare när jag haft andra telefoner så som Iphone, Samsung.
     
  4. djike

    djike Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Har haft min Z3 i knappt tre veckor och har upplevt flera konstigheter med ljudet, kan exemplvis inte ha samma inställningar som jag hade på min Xperia Z. Går ej att stänga av vissa notifikationer fastän jag avmarkerar ljudsignalen.
    Skärmen roterade inte när jag höll den upprätt och roterade den 90 grader motsols, däremot roterade den fullt ut om jag från det läget roterade till 180 grader medsols, därefter roterade den bägge hållen, efter över en vecka "släppte" den spärren och den roterade korrekt.

    Idag tvärdog den efter ca 2,5 veckas användande, helt död, testat alla metoder för att få igång den.
    Nu är den inlämnad på reparation.
     
  5. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    kört med iPhone o eltor länge och det har fungerat
    men med min Samsung jag hade så fick jag felet du beskriver mkt strul med peltor..
    trodde mina peltor va trasiga men dom funkar perfekt med min Lumia 1320

    står i köpartagen för en z3 men är det sånna här problem så går det inte...

    har det löst sig?
     
  6. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag har en z1 och har också samma problem med sms och mail ljud. Använder ett plantronics Voyager legend, och det är samma här att har jag musik på så kommer också ljuden ifrån sms och mail. Har snackat med sony supporten och de fick det inte heller att fungera. Är tämligen säker på att det är programvaran i luren som det är fel på. Vet de som bytt till cm rommar och då fungerar det. Dåligt av sony att de inte kan fixa detta. Saknar min HTC one där fungerade detta. Ringsignalen eller rättare sagt jag får ju uppläst telefonboken och det fungerar helt perfekt. Men inte sms eller mail.
     
    Last edited: 11 dec 2014
    djike gillar detta.
  7. djike

    djike Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Hade kvar min gamla Xperia Z och använde den när Z3:an var på reparation, det kom en uppdatering av programvaran och efter det så beter sig Z:an på precis samma sätt som Z3:an.
    Tydligen handlar det om uppdateringen av programvaran.
     
    Last edited: 11 dec 2014