Vissa problem med Legend

Diskussion i 'Legend' startad av Fredriks, 19 jun 2010.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har haft en Legend i ca 2 Veckor som jag nu DOA:t mot Elgiganten.
    Det var inga problem och jag fick pengarna tillbaka direkt då dom inte hade legend i lager. Nu vet jag inte längre om jag vill ha en Legend då jag upplevt lite buggar/Problem med den.

    Anledningen till att jag lämnade tillbaka den var att den klippte samtalsljudet vid samtal,lät ungefär som dålig mottagning fast den inte indikerade på det. problemet fanns oavsett om jag pratade i telefonen eller i ett BT headset.
    Detta hände inte hela tiden utan oftast när man använt telefonen en längre tid,typ varje eftermiddag började det.

    Ett annat problem jag upptäckte var att Legend har väldigt dålit Blåtands sändning, det räckte att vrida huvudet för att det skulle börja skrapa i headsetet.

    Även ringsignal ljudet upplevde jag som dåligt, ofta hackade ljudet ordentligt ca 2 sekunder innan det började låta som en ringsignal,samma sak på kalendernoterings ljudet och meddelande signalen.

    HTC synk fungerar inte

    Fler som märk av dessa buggar/problem ?

    Har lite beslutsångest nu och vet inte om jag ska välja en Legend igen eller inte. Är lite sugen på en Mini pro också just för dess ringa storlek samt fysiska tangentbord.
     
  2. Tarzan

    Tarzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte märkt av några av dina problem faktiskt. Har haft min i över en vecka. Har inte direkt något negativt att säga ännu om den... Skulle väl vara att ÅÄÖ inte finns med på tangentbordet...
     
  3. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Min sambo har en Legend och denna funkar som en klocka! Dock har hon ingen blåtands-handsfree så dessa problem kan jag inte ge svar på.

    Jag skulle nog köpa en ny, likadan. Svårt att få tag på en sån snygg/prisvärd telefon idag.
     
  4. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Legend fungerar perfekt, vissst är blåtand däremot lite känsligt, men det strular på olika sätt i närmaste med varenda mobil på något sätt.

    Dessutom måste du se att vissa headsets inte är bra anpassade för vissa mobiltelefoner, märke jag tror jag kan rekommendera som nästan alltid fungerar bra är Plantronics.
     
  5. Polobyxa

    Polobyxa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min Legend i en dryg månad och aldrig märkt av de problem du beskriver. Har iofs aldrig använt bt-headset så det kan jag inte uttala mig om. Men övriga problem har aldrig uppenbarat sig så det låter som att du fått ett defekt exemplar. Vore jag du så skulle jag ge samma modell en andra chans.
    Jag är iaf väldigt nöjd med min.

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  6. Mattefjonkan

    Mattefjonkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lite OT men info ändå.
    Du har inte DOA:t din telefon utan bara använt dig av elgigantens ångerrätt.

    DOA står för Dead On Arrival och betyder nödvändligtvis inte att telefonen är död men att den inte fungerar som den skall och att det varit så från start. Detta kan man enbart göra fram till en vecka effter inköpsdatum.
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Elgiganten har inte Ångerrätt på mobiltelefonener och jo jag har Doa:t telefonen.
    HTC har faktiskt 14 dagars Doa och det var under det dom tog tillbaka deen
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har testat med flera olika SE headset och ihopparningen och kompabilliteten verkar inte vara något problem på något av dom då dom aldrig har tappat kommunikationen med telefonen. Problemet har varit att det brusar om minsta lilla kommer mellan telefonen och headsetet, har man telefonen liggandes på skrivbordet under samtal är det inga som helst problem. Mitt DS980 (tror jag det heter) funkade bäst och hade minst brus men inte bra tillräckligt.

    En gissning är att BT modulen sitter innanför alu skalet och påverkarsändning/mottagning
     
  9. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du käkar inte en massa järntabletter och därför stör din kropp signalen ? Hehehe :)

    Nää, men visst, jag har alltid tidigare själv haaft problem med just Sony-Ericssons headsets, de är väldigt känliga och sen sätta det i kombination på en känslig mast i Legend telefonen gör det inte till en bra kombination :)
     
  10. Mattefjonkan

    Mattefjonkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gött då har man lärt sig något nytt idag med :)

    Tack.

    I mitt försök att sprida kunskap har jag lärt mig något.
    Tack.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Ja visst är det fantastiskt, man lär sig något nytt varje dag ;)

    Jag lär mig något nytt varje dag jag går in här o läser alla fantastiska människor frågor o svar.

    Mycket bra Android forum detta !!
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Nja, åt blodpudding häromdagen,räknas det ?;)

    Jag har faktiskt tvärtemot erfarenhet av just se:s headset i så fall. Har aldrig
    upplevt några problem med dom.
     
  13. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du får möjlighet att testa ett hyfsat Plantronics headset, prova det i alla fall för att jämföra, du borde se skillnad eller liknande resultat nästan direkt.
     
  14. Tarzan

    Tarzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Iphone har tydligen problem med Blåtandsheadset oxå.. Där funkar tydligen Plantronics bra. Inga skönheter men dom ska vara bra. Ska testa min Jabra på Legenden idag och se. Har testat många varianter till många mobiler.. :sealed:
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Lånade en Iphone 3GS innan jag köpte Legenden. Hade inga som helst problem med SE:s headset på den,förväntade mig att det skulle strula men icke.
     
  16. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Blir det en Legend igen?
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Tror inte det i nuläget allafall. Lutar åt att testa en Mini pro,mest pga smidigheten och det riktiga tangentbordet.

    Det jobbiga är ju att jag på 2 veckor vant mig vid Android och mini pro går ju ännu inte att köpa så nu är jag tillbaka till min P1i. Den är inte riktigt lika bra som legenden ;)
     
  18. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte riktigt ? Ljusår mellan dem :) Synd att du inte gillar Legend för en enda lur och headset skull, jag har testat mitt gamla Plantronics och det fungerar bra, dock kan jag inte springa ifrån telefonen för långt innan det bryter men det är ok för mig.