Problem: Min LG G3 tvärdog idag...

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Dr.Byte, 6 dec 2014.

  1. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Eller ja, vad fan man ska kalla det.

    Var iväg och kollade på ny maskin idag, och filmade en del och tog en del kort, mobilen fungerade som mediaenhet under bilfärden på dit vägen, inga problem, filmade lite sedan och tog några kort som jag även messade iväg till några kompisar.

    nu kommer det skumma...

    Den funkade vid fikabordet, sen stoppade jag mobilen i fickan, nästa gång jag tittade på den så hade den startat om, ja ha tänkte jag och slog in koderna på nytt - men mobilen ville inte här - alls, utan bootade om igen.

    Nu kommer jag så långt (!) att jag får upp start LG skärmen så den går att starta på ström knappen, sedan händer inget mer, naturligtvis har jag prövat att göra en reset, kommer in i menyn och väljer ja på reset, mobilen går tillbaka till start LG loggan, sen är den där, kommer ingenstans.

    Kommer inte åt några menyer utan det här är allt jag har, jag går totalt bakut på detta, försökt googla runt lite men ger upp å vänder mig till er :(

    Det är STOCK rom som är rootad, har fungerat klockrent sen jag fått mobilen, men nu är det dystert läge, nästan läge att säga HJÄLP!

    Några ideer?

    Glömde lite...

    Efter ca 15 min går mobilen in automatiskt i Fastboot läge, MEN jag kan inte rensa mobilen eller installera någon form av recovery, får FAIL hela tiden, går några sekunder sen avbryts alls.

    ----------------------------
    sending 'recovery' (14219 KB)...
    OKAY [ 0.448s]
    writing 'recovery'...
    FAILED (remote: flash write fail
    finished. total time: 10.510s
    -----------------------------------
     
    Last edited: 6 dec 2014
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Ladda upp den först, för att utesluta tomt batteri.

    Kommer du år den via datorn ens, reagerar den ?
     
  3. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Låter som tomt batteri.
     
  4. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Googlade som sagt några timmar innan jag skrev detta, så laddningen är flerfalldigt kollad, hoppades på ett sådant enkelt fel, men mobilen satt på laddare både på dit och hemvägen - trots att den inte ville funka på hemvägen.

    Mobilens laddnings logga går inte ens runt vid laddning, vare sig via vanlig USB direkt till dator eller via laddare, den bara lyser - typ fastfrusen på skärmen. LED lampan tänds inte heller överhuvudtaget.

    Kan inte stänga av mobilen via knappen heller, bara STARTA den via knappen.
    Måste ta bort batteriet för att stänga av den.

    Mobilen går som sagt efter en viss tid ner till FASTBOOT mode, men jag kan inte göra nåt som att skriva en recovery eller dylikt.

    Försökt nollställa den också med STOCK recovery som är i, men mobilen verkar inte göra något där alls.
    Även prövat ERASE kommandon men den vägrar.

    Den reagerar på "fastboot reboot", så den "svarar" på så sätt.
     
    Last edited: 7 dec 2014
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Om du stänger av den helt och håller in volym upp medans du stoppar i en USB-kontakt (ansluten till dator eller eluttag spelar ingen roll), kommer du in i Download mode då? I så fall kan du testa att flasha en ny KDZ med normal mode, då behåller du all din data etc.
     
  6. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen

    Efter flera test med både ström och datakabel så är svaret NEJ!
    Enda jag får upp är LG start loggan :(

    Så måste jag ta ur batteriet igen för att kunna få den att stänga av sig.
     
  7. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Om jag inte minns fel så tror jag det är på grund utav en felaktig aboot.img
     
  8. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen

    Okej? ja det kan vara logiskt - men ändå inte.
    Varför skulle mobilen helt "random" starta om sig efter flera veckors användande och sedan tvärvägra att starta? det är ju horribelt i sådant fall.

    Försökt minnas om jag har nåt installerat från den stunden den lade av, och det är inte något som inte varit installerat sedan jag startat om den, så det faller på eget bevåg på nåt sätt.

    Enda jag VET jag gjort är att skicka några bilder till några kompisar som jag gjorde och att min 4G var aktiv, inget över det vanliga :(

    Visst, jag hade kunnat acceptera detta OM jag hade gjort nåt, allt är STOCK direkt uppdaterat från LG, enda skillnaden är ROOT, och som sagt mobilen har fungerat utan problem för att sedan 35 mil hemifrån bara tvärvägra - och vad jag vet så är jag ganska ensam om detta fel? - eller?

    Och OM det nu vore något som är "fail" VARFÖR får jag inte in den i Download mode då för? eller varför gör den inte den reset jag bett den om?
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Download mode ligger/har med aboot.img att göra, du måste flasha dessa korrekt innan du kan återställa. eftersom du haft root är det fritt fram att flasha om dina partitioner och du kan ha råkat ut för ett virus eller så.
     
  10. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Okej...
    visst kan jag testa mig på att göra en flash - frågan är bara hur f*n det ska gå till med tanke på att jag inte får in någon form av "custom recovery" ?

    Det var liksom min plan med att försöka göra det via Fastboot, men jag är låst där, så någon enkel lösning på nåt som borde vara enkelt är det inte :(

    Det jag/vi måste lösa först är hur jag ska få över/in en recovery, hade det gått hade allt varit så mycket enklare...

    Edit:

    Skam den som ger sig, har några dagar på mig innan retur paketet kommer, testar denna guide tills vidare, så får vi se vad som händer:

    https://swedroid.se/forum/threads/a...-stock-ifran-bootloop-eller-softbrick.114975/

    Återkommer med svar...

    Edit2:

    Okey, får in telefonen "ibland" i Download mode nu, kollade igeon länken ovan med tub videon och testade lite, så nu funkar det - MEN - varje gång telefonen går till läget att börja överföra uppdateringen så slocknar mobilen, det är först när han ska börja uppdatera som detta sker, har testat med det som länkas i inlägget ovan - samt även precis med LG:s egna då den tankar ner den aktuella programvaran, men samma fel återkommer, nu under jag skrivit detta så har "Download mode blivit Fastboot mode" - högst intressant detta, man kliar verkligen skallen...

    Edit3:

    Okej, nu börjar jag bli lätt konfunderad igen, det här är inte logiskt för mig på nåt sätt.
    Jag har funderat på om det är så av en "händelse" att mobilen helt enkelt inte har ström så det räcker till en "flash", mobilen går in i "download mode" ca 1 gång av 10 försök, jag får den "ibland" så långt att den börjar uppdatera lite, texten blir grön som när man gör vanlig update - men - den bootar om igen - därav min fundering på batteri.

    Problemet där är då att mobilen inte tar emot laddning alls vad det verkar som, batteri ikonen är "stel" om man kan säga så, rör sig inte alls, och vad jag har för mig så måste mobilen ha ett fungerande system för att kunna laddas? så det är lite "moment 22" här, kan inte uppdatera OM det nu skulle bero på batteriet, och kan INTE ladda mobilen pga felande system...

    Ja jag vet att jag svamlar mycket, men detta irriterar mig att jag inte kan lösa själv, så fruktansvärt irriterande :(
     
    Last edited: 11 dec 2014
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
  12. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Fick tillbaka mobilen nu i torsdags, och dom har bytt hela krettskortet då dom inte heller kunde få liv i telefonen, så det hela är bytt och fungerar perfekt dock vart jag tvungen att göra en KDZ vill säga monterara ner systemet från LolliPop då RooT inte fungerar på den versionen efter "google patch".

    10H-EUR-xx
     
  13. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma fel på min telefon.. ( https://swedroid.se/forum/threads/mobilen-bootar-om-trasig-telefon.118306/ )Den beter sig precis likadant som din har gjort.. Min är varken rootad eller pillat med några andra romar, d.v.s. den är helt stock. Tvärdog som sagt bara efter lite slösurfande. Bootade om några gånger för att sedan inte ens komma längre än till bootloggan. När jag sätter i laddaren fryser bara batteriikonen, precis som du beskrivit.

    Har inte kontaktat LG än, men får nog göra det snart när jag får tid för jag får inte liv i den..
    Undrar varför dom går sönder så här helt plötsligt bara? Har hört flera där dom plötsligt bara går sönder.
    Min funkade helt kanon precis innan och har gjort hela tiden sen jag köpte den i somras och plötsligt havererar.